همشهری آنلاین بارش برف استان‌های اردبیل، مازندران و گیلان را سفید پوش کرد و موجب تعطیلی مدارس شد

به گزارش واحدمرکزی خبر، بدنبال بارش برف سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی را در برخی از مناطق این استان تعطیل اعلام کرد.

اداره کل راه ترابری استان اردبیل هم از رانندگانی که قصد تردد درمحورهای مواصلاتی این استان بویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌ها را دارند، خواست بعلت بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده ها وسائط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کنند.

این گزارش همچنین حاکیست بارش 30 سانتیمتری برف برخی از راه‌های روستایی مناطق کوهستانی مازندران را مسدود کرد.

مدیر کل بازسازی و حوادث غیر مترقبه مازندران افزود: راههای روستایی مناطق کوهستانی در بخش بلده شهرستان نور، 2 و 3 هزار تنکابن، نکا و بهشهر مسدود است.

وی گفت: راه‌های ارتباطی سخت گذر پنج روستای بخش هزار جریب بهشهر هم که براثر بارش برف مسدود شده بود لحظاتی پیش بازگشایی شد.

محدودیت‌های ترافیکی از امشب در جاده‌های کندوان - هراز و فیروزکوه اعمال می‌شود.

فرمانده پلیس راه مازندران در ساری گفت: رفت و آمد انواع وسیله نقلیه سنگین از ساعت 13 امروز پنجشنبه 12 آذر تا ساعت 24 روز یکشنبه 15 آذر ممنوع است و رفت و آمد خودروها از ساعت 12 تا 24 روز یکشنبه ازسمت کرج به مرزن آباد ممنوع است.

سرهنگ محمدنژاد افزود: رفت و آمد انواع کامیون‌های سنگین از ساعت 13 تا 24 روز یکشنبه در محور هراز از رودهن به سمت آب اسک ممنوع و از ساعت 15 تا 24 همان روز از آب اسک تا رودهن یکطرفه است.

وی خاطر نشان کرد: رفت و آمد کامیون ها به استثناء حامل مواد سوختی و فاسد شدنی در محور فیروزکوه از 6 صبح فردا تا 23 شب ممنوع و در روز یکشنبه از ساعت 16 تا 23 رفت و آمد کلیه خودروها از تهران به قائمشهر ممنوع است.

آخرین خبرها حاکیست در مناطق شمالی تهران نیز بارش برف ادامه دارد.