گروه شهری: شهردار تهران گفت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته امروز مهمترین دغدغه شهروندان معضل ترافیک است و ما با ایجاد شبکه حمل و نقل عمومی مطلوب می توانیم این معضل را حل کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران محمد باقر قالیباف شهردار تهران در نشست مشترک با نمایندگان شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود: حل مشکل کارگران از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد و امروز می توانم بگویم که از بحران بیرون آمدیم اما همچنان مشکلات بسیاری در بستر کارگری وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید اتوبوسرانی را آنچنان توسعه دهیم که مردم خدمات رسانی شرکت واحد را احساس کنند، گفت:  روند خصوصی سازی یکی از اقداماتی است که باید حتما در اتوبوسرانی دنبال شود و من معتقدم اول باید مدیریت را خصوصی کنند بعد مالکیت را.
قالیباف افزود:  ابتدا باید سیاستهای جبرانی را جایگزین کرده سپس خصوصی سازی کنیم؛ زیرا عده‌ای از شهروندان توانایی پرداخت همان 20 تومان بلیت اتوبوس را ندارند و ما در این سیاستها باید به این قشر آسیب پذیر توجه کنیم؛ به‌طوری که هنگام خصوصی‌سازی بخشی از شرکت واحد همچنان دولتی بماند تا آن عده از قشر آسیب‌پذیر بتوانند از آن استفاده کنند و اگر ما این‌کار را نکنیم،  مردم را می رنجانیم.
به گفته وی، قرار بود این‌کار تا پایان امسال صورت گیرد اما به دلایلی انجام نشد و تا سال آینده انجام خواهد  شد. وی با اشاره به 4 میلیون مسافری که توسط شرکت واحد جا به جا می شوند گفت:  ما باید این رقم را به 8 میلیون برسانیم و حدود 2 میلیون نفر نیز باید شامل سیاست جبرانی شوند.
قالیباف اتوبوس را یک مدرسه سیار دانست و گفت:  در این مدرسه سیار همه مسافران و زنان و دختران باید احساس امنیت کنند و چه بهتر است یک سبد داخل اتوبوسها جانمایی شده و در آن کتابچه‌های مختلف در موضوعات گوناگون و یا روزنامه قرار گیرد تا مسافران آن دقایقی را که در اتوبوس سپری می کنند بتوانند مطالعه داشته باشند. شهردار تهران افزود:  به نظر من باید به جای تبلیغاتی که این روزها بر روی بدنه اتوبوسها دیده می‌شود، کتیبه‌هایی زیبا از روایات، احادیث، آیات و شعرهای شاعرانی چون حافظ، مولوی، فردوسی، رودکی و غیره نوشته شود تا شهروندان با مشاهده آن شاد شوند و خستگی روز از تنشان به در رود.
وی با تاکید بر نوع لباس رانندگان اتوبوسهای شرکت واحد گفت:  رانندگان باید بهترین لباسها و بهترین کفشها را به تن کنند و اتوبوسها نیز باید بسیار تمیز باشند و برای این‌کار پول و امکانات به اندازه کافی هست فقط کمی سلیقه و اراده می خواهد.