سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: هرکس که امروز دغدغه دین، شهدا، انقلاب و دفاع از ولایت را دارد در حوزه عقل عملی یک وظیفه بیشتر ندارد و آن اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران،  محمد باقر قالیباف  شهردار تهران در جمع جامعه وعاظ شهر تهران با بیان اینکه کار کردن در شهرداری با نهادها و سازمانهای دیگر که در آن مشغول به کار بوده ام برای من هیچ فرقی ندارد و با همان روحیه و تلاش کار می کنم گفت:  یکی از معضلات گذشته شهرداری این بوده که شهرداری را یک سازمان خدماتی می دانستند این در حالی است که یک سازمان خدماتی جوابگوی نیازهای جامعه نیست. به همین دلیل در تلاشم تا شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنم. شهردار تهران با اشاره به اهداف و اقدامات شهرداری تهران گفت:  خدمات رسانی به طوری که در دسترس همه شهروندان باشد، اقتصاد شهری با نگرش و تاکید بر حوزه کارآفرینی و اشتغال و همچنین امور فرهنگی برای شهروندان از مهمترین اهداف اقدامات شهرداری تهران است.
شهردار تهران درباره مکانیزه کردن سیستم جمع آوری زباله در سطح شهر گفت:  مکانیزه کردن معضلی بود که از شش الی هفت سال پیش بنا بود انجام شود اما به دلیل اینکه بخشی از منافع اقتصادی شهرداری صرف این طرح می شد این کار انجام نگرفته بود. حتی به خاطر هزینه‌های بالا بخش خصوصی هم اجرای این طرح را بر عهده نگرفت. اما در طول نه ماه یعنی تا پایان آذر ماه امسال اجرای این طرح در تهران به پایان می رسد؛  به طوری که هر 123 ناحیه تهران مجهز به سیستم مکانیزه جمع‌آوری زباله می شود.
 وی با بیان اینکه کاری که در حوزه عمرانی در شهر صورت گرفته در 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت:  امروز بستر به گونه ای فراهم است که شهروندان باید ماه به ماه و فصل به فصل تغییرات شهر خود را ببینند. قالیباف درباره احداث سرویس بهداشتی در خیابان‌های شهر گفت:  عدم وجود سرویس بهداشتی یکی از معضلات جدی شهر است و هم اکنون در حال احداث تعدادی از آن‌ها برای استفاده شهروندان هستیم.
وی افزود: همچنین با همکاری امور مساجد 650 مسجد در شهر شناسایی و از این تعداد 230 مسجد انتخاب شد و شهرداری فعالیت خود را در زمینه بازسازی این مساجد، با هزینه‌ای بالغ بر 5/2 میلیارد تومان آغاز کرد.
بسیج متعلق به همه جامعه است
 محمدباقر قالیباف در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرداری تهران و مراکز زیرمجموعه این نهاد نیز‌گفت: به نظر من،  هرکس که خصلت کارآمدی در همه شئونات زندگی را نداشته باشد،  نمی‌تواند ادعا کند که یک بسیجی است و این کارآمدی باید با تکیه بر فرهنگ اسلامی و باورهای دینی باشد.
شهردار تهران افزود: امروز اگر اسم بسیج و بسیجی روی ماست و این فرهنگ را در جامعه پیش می‌بریم،  باید سعی کنیم امانتدار خوبی باشیم؛ زیرا این فرهنگ در نزد ما امانت است و هرکس احساس کند که بسیج تنها یک نهاد نظامی یا امنیتی است به آن ظلم کرده است.
کد خبر 9658

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز