همشهری آنلاین: مدیرعامل بانک کارگشایی از توقف حراج روزانه سکه در دو نوبت صبح و عصر در این بانک در هفته جاری در پی متعادل شدن قیمت‌ها خبر داد

علی عادلی در گفتگو با مهر افزود: هم اکنون حراج سکه در بانک کارگشایی به صورت عادی بازگشته است و سه روز در هفته (شنبه، دو شنبه و چهارشنبه) انجام می‌شود.

کاهش قیمت سکه در بازار

همچنین رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش حدود دو هزار تومانی قیمت انواع سکه در بازار امروز نسبت به روز گذشته خبرداد و گفت: امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار 260 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم نیز 159 هزار تومان است.

محمد کشتی آرای قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی را امروز در بازار 130 هزار و 500 تومان و ربع سکه را نیز 66 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر گرم طلای زرد 18 عیار نیز در بازار امروز 26 هزار تومان معامله شد.

وی قیمت هر اونس طلای جهانی را نیز امروز یکهزارو 94 دلار اعلام کرد و افزود: روز گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی دو هزار و 112 دلار بود.

وی گفت: روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 262 هزار تومان و طرح جدید 261 هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به توقف حراج روزانه سکه در بانک کارگشایی گفت: با توجه به اینکه بازار به دلیل قرار گرفتن در ماه حرام در حالت رکود به سر می‌برد، نیازی به حراج روزانه سکه در بانک کارگشایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: بازار سکه به حالت عادی بازگشته و مشتری چندانی ندارد، بنابراین هر زمان که بازار حالت غیرعادی داشته باشد، حراج روزانه سکه انجام می‌شود.