پاریس‌: سرقت مداوم شیشه‌های مربا از یک فروشگاه موجب شد که مدیر این فروشگاه، فروش مربا را تا اطلاع ثانوی متوقف کند.

ماجرا از این قرار بود که سارقی 18 ساله در 10 سرقت جداگانه بیش از 30 شیشه مربا را از این فروشگاه سرقت کرد و به راحتی از این محل خارج شد. مدیر این فروشگاه معتقد است که کوچکی شیشه‌های مربا یکی از دلایل سرقت آسان آن است.

به همین دلیل وی قصد دارد ضمن به کار گرفتن اقدامات امنیتی جدید، روی این شیشه‌ها هم بارکد‌های ضدسرقت نصب کند. به این ترتیب فروشگاه باید چند روزی را هم برای نصب سیستم ضد سرقت جدید تعطیل باشد و این موضوع، ضرر زیادی به فروشگاه وارد می‌کند.

ممنوعیت ورود گربه

لندن: یک شرکت ساختمان‌سازی در اقدامی جالب ورود سگ و گربه به ساختمان‌های ساخته شده‌اش را ممنوع کرد. این شرکت اعلام کرده هر کسی که قصد خرید یا اجاره این آپارتمان‌ها را دارد باید بداند که ورود سگ و گربه به آپارتمان مجاز نیست.

مدیر این شرکت ساختمانی در توضیح این ممنوعیت به خبرنگاران گفت: در نزدیکی پروژه این شرکت، نمونه‌هایی از پرندگان در معرض انقراض وجود دارد و به همین دلیل در همکاری با سازمان حمایت از حیوانات تصمیم گرفتیم این ممنوعیت را اعمال کنیم.

گفتنی است در انگلیس شکار پرندگان توسط گربه‌ها بسیار رایج است و به طور متوسط در هر ماه 5 میلیون پرنده توسط 8 میلیون گربه‌ای که در این کشور زندگی می‌کنند شکار می‌شوند. به همین دلیل سازمان‌های مختلف از تصمیم‌گیری این شرکت ساختمانی استقبال کرده‌اند.

رکوردشکنی سوئدی‌ها

استکهلم: گزارش‌ها حاکی از آن است که میلیون‌ها سوئدی رکورد ارسال پیامک در چند هفته اخیر را شکسته‌اند. در حالی که روز به روز استفاده از پیامک به جای مکالمه تلفنی در بین مردم بیشتر رایج می‌شود، سوئدی‌ها در 2 هفته اخیر 76میلیون پیامک مبادله کرده‌اند که در نوع خود رکورد بی‌مانندی است.

این در حالی است که با اضافه شدن قابلیت ارسال عکس به وسیله تلفن همراه مردم از این قابلیت هم استقبال کرده‌اند و تقریبا 60 درصد از این پیامک‌ها حاوی عکس‌ بوده است. با وجود این برخی از کارشناسان در مورد زیان‌های استفاده بیش از حد از پیامک به ویژه‌ برای جوانان و نوجوانان ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته آنها، اعتیاد به ارسال پیامک می‌تواند به قسمت‌هایی از مغز نوجوانان آسیب بزند. به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از زیاده‌روی در ارسال پیامک خودداری کنند.

برف بی سابقه

سن‌پترزبورگ:  گزارش‌ها حاکی از آن است که بارش برف بی‌سابقه در سن‌پترزبورگ مردم این شهر را در خانه حبس کرده است. این برف در 130 سال گذشته بی‌سابقه بوده و در حال حاضر حرکت وسایل نقلیه در این شهر به کندی صورت می‌گیرد. این در حالی است که 2 هزار و 500 خودروی برف‌روب درحال برف‌روبی خیابان‌ها هستند اما همچنان امکان خارج شدن مردم از خانه‌هایشان وجود ندارد.

از سوی دیگر شهرداری هم از شهروندان درخواست کرده تا با به دست گرفتن پارو به ماموران در پاکسازی شهر از برف کمک کنند. گفته می‌‌‌شود پاکسازی این برف از سطح شهر حدود یک هفته به طول خواهد انجامید.

گفتنی است سیستم راه‌آهن و پرواز‌ هواپیماهای سن‌پترزبورگ هم به دلیل بارش سنگین برف دچار اختلال شده و بسیاری از پرواز‌ها با تاخیر انجام شده یا به کلی لغو شده است.