تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲

مجید صالحی برای آغاز ساخت مجموعه تلویزیونی «برج سعادت» در انتظار تصمیم مدیر جدید این شبکه است.

به گزارش فارس، سریال برج سعادت قرار است برای ایام نوروز در شبکه 2سیما ساخته شود و زمان کلید خوردن آن در گرو تصمیم «علیرضا برازش» مدیر جدید این شبکه است.

فیلمنامه این سریال مراحل بازنویسی خود را هم سپری کرده و گروه شرایط کاملی برای آغاز کار دارند. فیلمنامه مجموعه تلویزیونی برج سعادت توسط علیرضا مسعودی نوشته شده و به تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان ساخته خواهد شد. تا به حال بازیگرانی نظیر مهران غفوریان، علی صادقی، محمود بهرامی، اشکان اشتیاق و بیژن پیشدادی برای حضور در این سریال انتخاب شده‌اند.

اسباب‌کشی به شبکه یک

حسن فتحی سریال جدید خود را پس از جابه‌جایی مدیران شبکه یک و 2، از شبکه2 به شبکه یک برد. به گزارش فارس، قرار بود سریال ماه رمضان سال آینده شبکه2 با عنوان «مسیر زاینده‌رود» به کارگردانی حسن فتحی ساخته ‌شود که با جابه‌جایی مدیران این تصمیم عوض شد.

قرار است حسن فتحی سریال جدید خود را در معاونت سیما تولید کند تا در نهایت از شبکه اول به روی آنتن برود. سریال مسیر زاینده رود در حال و هوای ماه رمضان، آداب و رسوم ایرانیان در این ماه را به تصویر می‌کشد و تصویربرداری آن در اصفهان انجام خواهد شد.

تهیه‌کنندگی سریال جدید فتحی را اسماعیل عفیفه برعهده دارد و علیرضا نادری مشغول نگارش فیلمنامه آن است. حسن فتحی کارگردانی سریال‌هایی چون «اشک‌ها و لبخندها»، «میوه ممنوعه»، «مدار صفر درجه» و «شب دهم» را در کارنامه هنری خود دارد.

بهبود وضعیت جسمانی

اشکان خطیبی که اوضاع عمومی‌اش پس از سانحه تصادف رو به بهبود است، روز گذشته برای بازی در 2سکانس فیلم تلویزیونی «بی‌سلاح» به کارگردانی منوچهر هادی در میدان خراسان جلوی دوربین رفت.

رضا غفاری، مدیر تولید این تله‌فیلم به فارس گفت: تصویربرداری فیلم تلویزیونی بی‌سلاح به کارگردانی منوچهر هادی در گاراژی در میدان خراسان ادامه دارد. گاراژ یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم است که تا 4روز آینده گروه در این لوکیشن تصویربرداری را ادامه خواهند داد.

غفاری درباره وضعیت خطیبی نیز گفت: وضعیت جسمانی اشکان خطیبی رو به بهبود است و 16 دی برای بازی در 2سکانس جلوی دوربین رفت. تدوین همزمان فیلم توسط منوچهر هادی و دستیار او مسعود دولتخانی انجام می‌شود تا فیلم برای پخش از شبکه دوم سیما در روز اربعین حسینی آماده شود.

گلایه‌ از مافیا

احمدرضا معتمدی از کارشکنی‌ مافیای تهیه‌ و تولید بر سر ساخته شدن فیلم سینمایی «آلزایمر» گلایه کرد. او در عین حال به فارس گفت: درصورت فراهم شدن شرایط، قصد دارم تا تابستان 89 این فیلم را بسازم. با توجه به اینکه معاونت سینمایی اعلام کردند که سیاست‌های جدیدی را اعمال می‌کنند، مجددا تهیه‌کننده دیگری را برای دریافت پروانه ساخت معرفی کردم و دوباره این پروژه را به جریان انداختم و امیدوارم مشکل دیگری پیش نیاید.

معتمدی ادامه داد: ابتدا شخصا تهیه‌کنندگی را به‌عهده گرفتم و با سرمایه‌گذار بخش خصوصی، پروانه ساخت گرفتیم و حتی پیش‌تولید را نیز شروع کردیم ولی آن سرمایه‌گذار را هم به‌نحوی از همکاری منصرف کردند.

او درباره مافیا ادامه داد: من مکانیسم مافیای سینمای ایران را نمی‌فهمم. اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب سینما ‌کنیم، اشتباه است؟ به جای اینکه این نیرو را بپذیرند، به طرف می‌گویند چون معتمدی کارگردان این فیلم است، نباید با او همکاری شود!

شیرین در فرانسه

عباس کیارستمی از روز 30 دی فیلم «شیرین» را بر پرده سینماهای فرانسه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، روزنامه لوموند در شماره امروز خود، فهرستی از فیلم‌های مطرح سینمای جهان را که در سال جدید میلادی در فرانسه اکران خواهند شد، منتشر کرد که طبق برنامه زمانی، این فیلم روز 20 ژانویه (30 دی‌ماه) اکران خواهد شد.

«شیرین» که جمعی از بازیگران زن سرشناس سینمای ایران به‌همراه «ژولیت بینوش» در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند، تاکنون در جشنواره‌های ونیز، روتردام، هنگ‌کنگ، استانبول، سیدنی، ادینبورگ، بانکوک و توکیو به نمایش درآمده است.

گلایه‌ از اکران

محمدعلی سجادی گفت: مدیران سینمایی در 3دهه اخیر در حرام‌کردن فیلم‌هایم سعی وافر کرده‌اند که از آنها تشکر می‌کنم. این کارگردان که 2فیلم «تردست» و «شوریده» او اکران می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همیشه فیلم‌هایم در بدترین شرایط اکران شده‌اند، اظهار داشت: 2فیلم «گنج» و «گمشدگان» همزمان با جنگ ایران و عراق اکران شد و هنگام اکران «جنایت» هم زلزله بم اتفاق افتاد و «مخمصه» هم در زمستان سال گذشته در بدترین شرایط به نمایش درآمد.

سجادی افزود: فیلم «تردست» پس از 6 سال توقف غیرقانونی - که دلایل آن را نمی‌دانم - به نمایش درآمد که بعد از 3‌روز که اکران خوبی داشت به ایام محرم برخورد کرد و 3هفته اکران داشت. تصور می‌شود اکران همزمان این دوفیلم ـ «شوریده» و «تردست»ـ شرایط خوبی را برای من به‌وجود آورده درحالی‌که این دو، سال‌ها بی‌دلیل به نمایش در نیامده‌اند و الان در این بی‌انگیزگی سینما و تلویزیون راه برای کارهای من باز شده است.