گروه حوادث: با گذشت چند روز از دستگیری سارقی که با استفاده از چای مسموم، مسافران اتوبوس اردبیل- تهران را بیهوش کرده بود، هنوز 3 نفر از مسافران بی‌هوش هستند.

این سارق حرفه‌ای که علیرضا نام دارد، شامگاه 15 دی‌ماه به‌عنوان مسافر سوار اتوبوسی شد که از اردبیل راهی تهران بود. او در بین مسیر شروع به توزیع چندین بطری دوغ در بین مسافران کرد و با گفتن این جمله که «اینها نذری هستند»، سعی ‌کرد با مسافران طرح دوستی بریزد.

علیرضا که در اجرای نخستین مرحله از نقشه‌اش موفق شده و توانسته بود اعتماد بسیاری از مسافران را جلب کند، بعد از گذشت یکی دو ساعت، فلاسکی را از ساکش بیرون آورد و به مسافران چای تعارف کرد. برخی از مسافران که خبر نداشتند مرد جوان از قبل مقداری داروی بیهوشی داخل فلاسک ریخته، لیوان‌ چای را سر کشیدند و به این ترتیب بود که دومین مرحله از نقشه مرد جوان نیز با موفقیت رقم خورد.

بعضی از مسافران بعد از خوردن چای مسموم چنان بد حال شدند که راننده اتوبوس مجبور به توقف در مقابل یک درمانگاه بین راهی شد و 2 نفر از مسافران در آنجا بستری شدند.  این در حالی بود که همزمان با بدحال شدن آنها، علیرضا دست به‌کار شد و بی‌آنکه کسی متوجه او شود، اموال آنها را سرقت کرد.

چند ساعت بعد وقتی اتوبوس به ترمینال غرب تهران رسید، تعدادی از مسافران که به رفت‌وآمدهای مکرر و بدون علت علیرضا در طول مسیر مشکوک شده بودند و احتمال می‌دادند که عامل بیهوشی برخی از مسافران، خود او باشد، مانع از خروج وی از اتوبوس شدند و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

به این ترتیب ماموران کلانتری 209 ترمینال آزادی در محل حاضر شده و با دیدن بعضی از مسافران که بعد از خوردن چای مسموم، بیهوش روی صندلی‌‌هایشان افتاده بودند، علیرضا را بازداشت کردند.

با کشف یک دستگاه لپ‌تاپ و یک ساک دستی حاوی تعدادی گوشی تلفن همراه، مقداری تراول‌چک و پول نقد و یک‌عدد پایپ مخصوص استعمال مواد‌مخدر از متهم، وی به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و به مسموم کردن مسافران و سرقت اموال آنها اعتراف کرد.

با گذشت 48 ساعت از دستگیری این متهم، خانواده 3 نفر از مسافران اتوبوس با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی اقدام به طرح شکایت علیه علیرضا کردند و گفتند اعضای خانواده آنها که با خوردن چای مسموم ،  بیهوش شده بودند، هنوز در بیمارستان بستری هستند و به هوش نیامده‌اند.

یکی از این مسافران، دانشجوی مهندسی است که برای ثبت اختراع خود راهی تهران شده بود و یکی دیگر نیز مرد جوانی است که همراه اعضای خانواده‌‌اش قصد مسافرت به پایتخت را داشت.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی- رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد متهم قبلا نیز با این شیوه اقدام به سرقت کرده باشد، از مالباختگان احتمالی دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت خود به پایگاه پنجم واقع در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند