سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: 2 برادر شیطان‌صفت که به همراه یک تبهکار افغانی، بعد از ربودن 12 زن، 7 نفر از آنان را به قتل رسانده بودند، به ایستگاه آخر زندگی خود رسیدند.

راز جنایات این باند مخوف، پاییز 86 با پیدا شدن جسد زن جوانی در یک کانال آب در منطقه قیامدشت، فاش شد.جسد این زن بیگناه در حالی پیدا شده بود که دست و دهانش با نوارچسب بسته شده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد عامل یا عاملان جنایت وی را با روسری خودش خفه کرده و سپس چند ضربه چاقو به وی زده‌اند.

به فاصله چند ماه از پیدا شدن این جسد، ماموران در جریان قتل 6 زن و دختر دیگر قرار گرفتند که اجساد تمامی آنها در کانال‌های آب اطراف ورامین رها شده بود.

تحقیقات نشان می‌داد تمامی این جنایات از سوی یک باند صورت گرفته و جنایتکاران بعد از به قتل رساندن قربانیان بیگناه، طلا و جواهرات آنها را به‌سرقت برده‌‌اند.  با کشف این اجساد، با دستور دادستان ورامین، رسیدگی ویژه به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و سرانجام کارآگاهان جنایی ورامین در جریان تحقیقات تخصصی خود، 3 برادر تبهکار به نام‌های امیر، علیرضا و حمید را به اتهام ربودن 12 زن و قتل 7 زن بیگناه دستگیر کردند.

اعضای این باند خانوادگی در جریان بازجویی‌ها به جنایت‌هایی که مرتکب شده بودند، اعتراف کرد و مدعی شدند که این جنایت‌ها را با همدستی یک کارگر افغانی انجام داده‌اند.

آنها گفتند: «به بهانه مسافرکشی، دختران و زنانی را که فکر می‌کردیم با خود طلا و پول زیادی دارند شناسایی می‌کردیم و بعد از اینکه آنها را با تهدید به قتل، به یک دامداری در اطراف ورامین می‌کشاندیم، با همدستی نگهبان افغانی دامداری، طلاهایشان را سرقت می‌کردیم و اگر در برابر خواسته‌های ما مقاومت می‌کردند، آنها را به‌قتل می‌رساندیم.»

بعد از اعترافات متهمان و دستگیری همدست افغانی آنها، این پرونده با صدور کیفرخواست در اختیار قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و مردان جنایتکار پای میز محاکمه رفتند و 2 نفر از برادران و مرد افغانی به اعدام و 7 بار قصاص محکوم شدند. با تایید این حکم از سوی قضات شعبه 27 دیوانعالی کشور، قضات دیوانعالی بعد از بررسی‌های انجام شده حکم را تایید کردند تا شمارش معکوس برای اجرای حکم 3 عضو این باند شروع شود.

قاضی فخرالدین جعفرزاده، سرپرست دادسرای جنایی تهران روز گذشته با بیان اینکه به‌زودی امیر و علیرضا کرکبودی (2 برادر تبهکار) و مرد افغان به‌نام دوست‌خان اعدام خواهند شد، گفت: حکم اعدام این سه متهم، درحالی آخرین مراحل اجرای خود را در دادسرای جنایی تهران می‌گذراند که اولیای دم 7 قربانی بیگناه، برای تعجیل در اجرای حکم از درخواست قصاص خود گذشت کرده‌اند تا به این صورت هر چه زودتر حکم اعدام متهمان به‌اجرا دربیاید.

کد خبر 98314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز