فرمانده نیروی انتظامی از استانداردسازی بازداشتگاه‌های کشور از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: در بخش تخصیص اعتبار و بودجه لازم برای بازداشتگاه‌ها شاهد تحولاتی خواهیم بود و تمام بازداشتگاه‌ها به سیستم مونیتورینگ مجهز می‌شود تا کنترل سیستماتیک و اصولی بر رفتار کارکنان پلیس اعمال شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه دوره استانداردسازی اصلاح رفتار کارکنان در مشهد گفت:  رفتار قاطعانه پلیس تنها باید رفتار قانون‌شکنان و متجاوزان به حقوق اجتماعی را هدف قرار دهد و در این عرصه حتی خود افراد نیز هدف نیستند، بلکه باید رفتارهای آنها اصلاح شود.

احمدی مقدم با اشاره به حوادث اخیر و حضور قاطعانه پلیس در دفاع از ارزش‌ها و تحکیم و توسعه نظم و امنیت عمومی، افزود: پلیس در برخورد جدی و قاطعانه با قانون‌شکنان چشم‌پوشی نخواهد کرد و از قدرت و توان خود بهره خواهد برد.

وی تصریح کرد: از 90 میلیارد تومان بودجه انسداد مرزی تاکنون 33 میلیارد تومان به ناجا واگذار شده است.وی در بخش معیشت کارکنان افزود: ناجا بخشی از دولت و حکومت است و حقوق و مزایای کارکنان آن در چارچوب قانون پرداخت می‌شود،

اما آنچه به‌عنوان یک گلایه می‌توانیم مطرح کنیم، این است که کارکنان پلیس با توجه به اجرای طرح‌های پی در پی و افزایش ساعت کاری به‌صورت فوق‌العاده فعالیت می‌کنند، اما متوسط دریافت اضافه کاری آنان در هر ماه اندک است، لذا از دولت و مجلس مطالباتی داریم که باید با نگاه ویژه‌ای به آ‌ن نگریسته شود.

وی درباره تخلفارت کارکنان ناجا در حوادث اخیر گفت: کارکنان متخلف به دادسرای نظامی معرفی شده‌اند و پیگیری‌های لازم در این باره انجام خواهد شد، این درحالی است که تخلفات کارکنان مربوط به بازداشتگاهی است که افراد به آن انتقال یافته بودند و در واقع نباید به آنجا منتقل می‌شدند.