نیویورک‌: یک نوجوان 17 ساله کره‌ای موفق به دریافت جایزه 100 هزار دلاری تایپ پیامک شد

این نوجوان در مدت 20 ثانیه تعداد زیادی حرف تایپ کرد و دیگر رقبایش را پشت‌سر گذاشت. او پس از دریافت جایزه به خبرنگاران گفت که دریافت جایزه را مدیون انگشتان انعطاف پذیرش است که به‌سرعت روی صفحه کلید تلفن همراه حرکت می‌کنند.

گفتنی است، در این مسابقه نوجوانانی از 15 کشور جهان شرکت کرده بودند. برنده این مسابقه تاکید کرده است که از سن 7 سالگی همزمان با آموختن خواندن و نوشتن، تایپ پیامک را آغاز کرده و رفته رفته این توانایی را افزایش داده است. همچنین او در نوشتن با خودکار هم بسیار سریع است.

جوجه‌های حسابگر

رم: « جوجه‌ها را آخر پاییز می‌شمارند» یک ضرب‌المثل قدیمی است که در بسیاری از کشور‌ها رواج دارد. این در حالی است که پژوهش‌های دانشمندان نشان داده خود جوجه‌ها نیز از قدرت حسابگری برخوردار بوده و می‌توانند شمارش کنند.

حتی جوجه‌ها قادر هستند مسیر راست و چپ را هم تشخیص دهند.یکی از دانشمندان فعال در یک پروژه تحقیقاتی که در ایتالیا انجام شده به خبرنگاران گفت که جوجه‌ها در صورتی که تحت آموزش قرار گیرند می‌‌توانند از بین 10 دانه ارزن 6دانه را انتخاب کرده و به محلی که در طرف راست لانه‌شان قرار دارد، انتقال دهند.

این در حالی است که تا کنون تصور می‌شد فقط انسان‌ها از قدرت شمارش برخوردار هستند. در این بین پژوهشی هم روی مرغ و خروس‌ها در جریان است تا معلوم شود آیا این حیوانات هم می‌توانند قدرت شمارش و تشخیص جهت‌ها را داشته باشند یا خیر.

آموزش اجباری شنا

مادرید: مردی برای اینکه به فرزند 8 ساله‌اش شنا آموزش بدهد، بدون آمادگی قبلی او را به درون قسمت عمیق استخر پرتاب کرد. این در حالی بود که با وجود دست و پا زدن‌های پسرش او از نجات دادنش خودداری کرد تا او شنا یاد بگیرد.

در همین حال همسر این مرد که به خرید رفته بود از راه رسید و با مشاهده دست و پا زدن فرزندش او را نجات داد. این مرد پس از دستگیری به پلیس گفت که برخی از مربیان شنا از این روش برای آموزش شنا استفاده می‌کنند و او هم قصد داشته با همین روش به فرزندش شنا آموزش بدهد.

گفتنی است این پسر 8 ساله در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان به سر می‌برد و پلیس هم این مرد را به قید وثیقه آزاد کرده است اما به احتمال زیاد او به دلیل سهل‌انگاری در مراقبت از فرزندش، حضانت او را از دست خواهد داد. از سوی دیگر، همسر این مرد هم از او شکایت کرده است.

سارق بستنی

مکزیکوسیتی:  در حالی که قیمت بستنی در مقایسه با سایر خوراکی‌ها چندان زیاد نیست، یک سارق، بستنی‌های رهگذران را هدف سرقت خود قرار داده است. این جوان 20‌ساله در پیاده‌رو‌ها پرسه می‌زند و بستنی‌ها را از دست رهگذران می‌قاپد.

او تاکنون بیش از 10 بستنی را به این شیوه سرقت کرده و پا به فرار گذاشته است اما در آخرین سرقت توسط مردی قوی‌هیکل که بستنی‌اش را قاپیده بود، دستگیر شد. سارق جوان به پلیس گفت که علاقه زیادی به بستنی دارد و از آنجایی که رهگذران را برای سرقت بستنی هدف قرار می‌داد،

گمان می‌کرد که به دام پلیس نمی‌افتد. او اعتراف کرد که بلافاصله پس از سرقت بستنی‌ها در جایی مخفی می‌شده و بستنی را می‌خورده است. این در حالی است که او هیچ سابقه سرقت دیگری ندارد و تا به حال حتی برگ جریمه رانندگی هم دریافت نکرده است اما به دلیل این سرقت‌ها باید به زندان برود.