سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۹ - Sep 13, 2005
پرونده اي در دادسراي پزشكي :
دردسر شبيه شدن به بازيگران سينما
001833.jpg
گروه حوادث: دختر جواني كه مي خواست با جراحي پلاستيك خود را شبيه به يك بازيگر سينما در بياورد براي شكايت از پزشك خود به دادسراي جرايم پزشكي رفت.
صبح ديروز در دادسراي جرايم پزشكي به پرونده يك عمل جراحي كه باعث ايجاد مشكل تنفسي براي دختري جوان شده بود رسيدگي شد.
پدر اين دختر كه اكنون تحت نظر پزشك قرار دارد دراين باره به خبرنگار ما گفت: چندي پيش دخترم در يكي از تست هاي بازيگري قبول شد و از آنجا كه شباهت به يكي از بازيگران سينما داشت سعي مي كرد با تقليد از رفتار و تيپ او خود را شبيه او نمايد تا اينكه به پيشنهاد دوستانش براي شبيه شدن بيشتر به اين بازيگر مطرح، براي جراحي پلاستيك و تغيير چهره به پزشك مراجعه كرد.
او ادامه داد: ما با اين پزشك از طريق آگهي هايي كه در روزنامه ها و مجلات داده بود آشنايي داشتيم و از آنجا كه نمي توانستيم هزينه هاي بالاي اين چنين عمل هايي را بپردازيم به او مراجعه كرده و با پرداخت نيمي از هزينه هاي متداول دخترم مورد عمل جراحي قرار گرفت. غافل از اينكه اين دكتر اصلا تخصص جراحي پلاستيك ندارد.
پس از عمل جراحي صورت  دخترم شبيه آن بازيگر سينما شد؛ اما پس از گذشت دو ماه دچار اختلالاتي در تنفس و عضو تنفسي خود شد. به اين صورت كه بيني او از حالت طبيعي و فرم خود خارج و صورت او نيز دچار چروكيدگي شد. براي همين به دادسراي جرايم پزشكي شكايت كرده و شكواييه خود را به داديار دادسرا تقديم كرديم.
اين پزشك عقيده دارد كه عمل خود را به خوبي انجام داده و اگر مشكلي باشد بعد از عمل جراحي اتفاق افتاده است.
بر همين اساس، پرونده براي رسيدگي به بازپرسي ارجاع شد و بازپرس جلسه اي تعيين كرد تا پزشك مذكور حاضر شده و درمورد اتهام خود توضيح دهد.

رامين روانه دادگاه شد
001830.jpg
گروه حوادث: قرار مجرميت پسر جواني كه پس از به قتل رساندن يك دختر اقدام به خودكشي كرده بود، از سوي بازپرس حسيني صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم اين پرونده كه رامين نام دارد، در تيرماه سال جاري دختري به نام سوفيا را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند. رامين زمان درگيري، چاقويي را از جيبش خارج كرد و سه ضربه به شكم و گردن سوفيا وارد كرد كه منجر به مرگ وي در صحنه حادثه شد. سپس دو ضربه چاقو به خود زد كه شاهدان حادثه سريع وي را به بيمارستان پاسارگاد انتقال دادند و او از مرگ نجات يافت.
بازپرس حسيني زماني كه رامين وضعيت مناسبي پيدا كرد او را تحت بازجويي قرار داد. وي در بازجويي اوليه اتهام قتل را قبول كرد و با صدور قرار بازداشت رامين روانه زندان شد.
صبح ديروز بازپرس حسيني با صدور كيفرخواست پرونده اين قتل را به دادگاه كيفري استان ارسال كرد.

خواستگار قلابي بازداشت شد
گروه حوادث: مردي كه با ترفندي خاص دختر جواني را ربوده بود، توسط پليس آگاهي تهران دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، دو ماه قبل دختر جوان از شهرستان كرمانشاه به قصد ديدن عمه خود به تهران آمد. يك هفته از اقامت او در پايتخت نگذشته بود كه مردي به نام محمدرضا از او خواستگاري كرد و اين دختر ۱۷ ساله فريب وعده هاي محمدرضا را خورد. اين دختر جوان كه فكر مي كرد محمدرضا به او علاقه مند شده است و پيشنهاد محمدرضا براي يك سفر يك روزه به شهرستان كرج را قبول كرد.
بدين ترتيب، محمدرضا و پسرعمويش دختر جوان را به منزل محمدرضا بردند. دو مرد از غيبت خانواده محمدرضا استفاده كردند و دختر جوان را مورد آزار و اذيت قرار دادند. اين دو مرد سپس دختر جوان را در گوشه اي از خيابان رها كرده و متواري شدند.
دختر جوان بعد از رهايي به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرد و بعد از مطرح كردن شكايت دستگيري دو متهم در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.
كارآگاهان اداره يازدهم از طريق رديابي خط تلفن موفق شدند محل كار متهم اصلي پرونده را شناسايي و او را بازداشت كنند.در حال حاضر، جستجو براي دستگيري پسر عموي محمدرضا ادامه دارد.
رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده به دليل آن كه محل ارتكاب جرم در شهرستان كرج بود به دادسراي آن شهرستان ارجاع داده شد.

نهاد قاضي تحكيم تشكيل مي شود
فارس: بر اساس لايحه اي كه به درخواست قوه قضائيه به تصويب دولت رسيده و به مجلس ارائه شده است به منظور توسعه مشاركتهاي مردمي در ايجاد صلح و سازش و حل اختلاف نهاد «قاضي تحكيم» تشكيل مي شود.
لايحه شوراهاي حل اختلاف و «نهاد قاضي تحكيم» كه مشتمل بر ۴۶ ماده است جهت طي تشريفات قانوني تقديم مجلس شوراي اسلامي شد.
در اين لايحه تركيب اعضاي شوراي حل اختلاف و چگونگي انتخاب آنان، شرايط عضويت، صلاحيت شوراها، ترتيب رسيدگي و شرايط قاضي تحكيم مشخص شده است.
بر اساس اين لايحه، شوراها و نهاد قاضي تحكيم به تشخيص رئيس قوه قضائيه در تمامي شهرستانها، شهرها، بخش ها، شهركها و روستاها برحسب نياز تشكيل مي گردد.
در اين لايحه شوراها داراي ۳ عضو اصلي و دو عضو علي البدل بوده و براي مدت ۳ سال انتخاب مي شوند.
بر اساس اين لايحه قضات و كاركنان دادگستري و اعضاي نيروي انتظامي و اطلاعاتي تا زماني كه در سمت هاي شغلي خود هستند حق عضويت در اين شورا را ندارند.
بر اساس اين لايحه، شورا صلاحيت دارد كليه دعاوي حقوقي و جرايم قابل گذشت را به صلح و سازش حل وفصل كند.
در اين لايحه شورا در جرايم مشهود به منظور حفظ آثار جرم و جلوگيري از افراد يا پنهان شدن متهم صلاحيت دارند مراتب را به نزديك ترين مراجع قضايي يا انتظامي اعلام نمايد و مراجع مسئول مكلف به پي گيري موضوع مي باشند.
صلاحيت محلي شورا تابع مقررات آئين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور مدني و كيفري است و شورا صلاحيت دارد اقدامات لازم را براي حفظ دارايي صغار بدون سرپرست مجانين، اشخاص غيررشيد و غائبان مفقود الاثر به عمل آورده و مراتب را به مراجع صالح اعلام مي نمايد.
رسيدگي در شورا با درخواست كتبي و يا شفاهي به عمل مي آيد و تابع تشريفات آئين دادرسي و پرداخت هزينه دادرسي نيست و در صورت ضرورت جلب، بازداشت و يا تفتيش مكان مراتب جهت صدور دستور مقتضي به مراجع ذيربط به نظر مشاور مي رسد.
راي شورا ظرف مدت ده روز از تاريخ ابلاغ قابل تجديد نظر در دادگاه عمومي و يا جزائي يا ديوان عدالت اداري است.
بر اساس اين لايحه دعاوي راجع به اختلاف در اصلاح نكاح و اصل طلاق، فسخ نكاح، رجوع، نسب، دعاوي راجع به اختلاف در اصل وقفيت، وصيت، توليت، دعاوي راجع به حجر و ورشكستگي، دعاوي راجع به اموال عمومي و دولتي قابليت طرح در شورا را ندارند مگر با موافقت و ارجاع رئيس حوزه قضايي.
فصل سوم اين لايحه به تشكيل نهاد قاضي تحكيم پرداخته است .بر اساس اين لايحه رسيدگي قاضي تحكيم با توافق كتبي يا شفاهي طرفين به عمل مي آيد و قاضي تحكيم صلاحيت رسيدگي به دعاوي و امور حقوقي و جرايم قابل گذشت به استثناي حدود و قصاص را دارد. رسيدگي توسط قاضي تحكيم تابع تشريفات آئين دادرسي و پرداخت هزينه دادرسي نيست و راي قاضي تحكيم قطعي است.
در صورت تصويب اين لايحه به تخلفات انتظامي قضات تحكيم در دادسرا و دادگاه انتظامي قضات رسيدگي و قاضي تحكيم يا هر يك از اعضاي شورا در صورتي كه به نفع يكي از طرفين در مقابل دريافت وجه يا مال و يا ارائه خدمات اظهار نظر مي نمايد به مجازات مقرر در ماده ۵۸۸ قانون مجازات اسلامي محكوم خواهد شد.
قضاوت قاضي تحكيم و عضويت در شورا افتخاري است و قوه قضائيه براي قضات تحكيم واعضاي شورا كه متقاضي شغل قضاء و مشاوره حقوقي باشند تسهيلاتي از قبيل معافيت يا كاهش دوره كارآموزي در نظر خواهد گرفت و به قضات تحكيم با چهار سال سابقه كار و اعضاي شوراي شهر با شش سال سابقه در صورت تمايل و دارا بودن ساير شرايط قانوني پروانه وكالت و مشاور حقوقي اعطاء مي كند.

سارق جسور با مالباخته تماس گرفت
گروه حوادث: متهمي كه هفته گذشته مداركي از بيمه آسيا به سرقت برده بود در ازاي پس دادن اين مدارك درخواست ۱۰ ميليون تومان چك كرد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه دوشنبه ۱۴ شهريور، دو نفر به قصد سرقت وارد دفتر نمايندگي بيمه آسيا واقع در ميدان منيريه شدند.
اين دو تن كه اسلحه و قمه به همراه داشتند زماني كه وارد ساختمان شدند با يكي از كارمندان به نام خسرو مواجه شدند كه به تنهايي مشغول انجام دادن كارهايش بود.
خسرو كه با اين دو نفر روبرو شده بود، قصد داشت همسايه ها را خبر كند كه با تهديد اسلحه مواجه و مجبور به سكوت شد.متهمان پس از سرقت ۵ ميليون چك و مدارك مربوط به بيمه، به سرعت از محل فرار كردند.
روز يكشنبه ۲۰ شهريور، يكي از متهمان در تماسي تلفني كه با مالباخته داشت، عنوان كرد به دليل بيماري قلبي مادرش دست به اين كار زده و حاضر است در ازاي دريافت چك ۱۰ ميليون توماني، مدارك را بازگرداند.
بازپرس توكلي نيز دستور رسيدگي به اين پرونده و بازداشت متهمان را صادر نمود.

سرقت ميليوني چك پول از بانك
گروه حوادث: پليس تحقيقات خود را براي شناسايي مرد موتورسواري كه اقدام به سرقت چك پول از بانك ها مي كند، آغاز كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني تهران بزرگ (فاتب)، روز شنبه فردي به نام شاهرخ در حالي كه چك پول هايش را كه مبلغ يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان بود در يكي از شعب بانك ملي پشت نويسي مي كرد ناگهان تراول هايش توسط يك سارق ۲۵ ساله مورد دستبرد قرار گرفت. سارق پس از سوار شدن به يك موتورسيكلت از محل گريخت. پس از اطلاع مأموران از موضوع و بررسي مقدماتي متوجه شدند كه بانك فاقد مأمور نيروي انتظامي بوده است.
بنابراين تحقيقات در اين زمينه براي شناسايي جوان سارق در حالي ادامه دارد كه مركز اطلاع رساني پليس تهران به شهروندان توصيه كرد در موارد مشابه با توجه به چاپ مندرجات مهر پشت نويسي بانك در ظهر چك پول هاي بانكي، قبل از حركت به سوي بانك، مشخصات لازم را درپشت آنها قيد كنند تا در هنگام مراجعه به بانك، سارقان از وقفه پيش آمده از اين بابت استفاده نكنند.

دستگيري قاتل حرفه اي
آسوشيتد پرس: پليس سن پترزبورگ روز گذشته مردي را كه با به آتش كشيدن يك واحد آپارتمان در مركز شهر باعث مرگ مادر و سه فرزندش شده بود، با اتهام قتل عمد رو به  رو كرد.
دادگاه سن پترزبورگ در حال حاضر آنتوني رابينسون ۵۱ ساله را با اتهامات قتل عمد و ايجاد حريق عمدي روبه رو كرده است. آنتوني متهم است كه در روز دوم سپتامبر سال جاري، كريستال جانسون ۴۱ ساله و سه فرزند ۲ تا ۱۱ ساله وي را به قتل رسانده است. به گزارش بازپرس پرونده، متهم با مقتوله از قبل آشنايي و رابطه دوستي داشته است. پزشكي قانوني در حال كالبد شكافي اجساد براي كشف علت اصلي فوت مقتولان است.

اوراقچي كلمبيايي حادثه آفريد
شين هوا: يك مرد ۲۹ ساله كلمبيايي به نام تاي مشغول اوراق كردن يك دستگاه نظامي بود كه ناگهان اين دستگاه منفجر شد و باعث مرگ او و سه نفر ديگر گرديد.بر اساس اين گزارش، دو پسر ۸ و ۱۳ ساله به همراه مردي ۴۷ ساله نيز در حال نظاره كردن اين صحنه بودند كه بر اثر انفجار، آنان نيز جان باختند.اين گزارش مي افزايد: وسيله مذكور نوعي نارنجك عمل نكرده بود.

مرد انتقامجو براي دومين بار به قصاص محكوم شد
گروه حوادث: مردي كه به انگيزه انتقامجويي، جواني را به قتل رسانده بود، براي دومين مرتبه محاكمه و به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، عيسي علي متهم است كه در سال ۸۱ در پي آشكار شدن رابطه مردي به نام عليرضا با همسر صيغه اي اش وي را با شليك يك گلوله، مقابل خانه اش به قتل رساند.متهم پس از بازجويي هاي تكميلي نزد قاضي همتيار- رئيس شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت محاكمه و به قصاص نفس (اعدام) محكوم شده بود.حكم صادره به دليل نقص در تحقيقات از سوي قضات ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار نگرفت . متهم اين پرونده مجدداً در مقابل قاضي نوري نجفي ايستاد و به دفاع از خود پرداخت. وي تنها انگيزه خود را انتقامجويي عنوان كرد و به خاطر اشتباهي كه مرتكب شده بود از آنها تقاضاي بخشش كرد.برپايه اين گزارش قاضي شعبه ۱۱۵۵ صبح ديروز با توجه به مدارك موجود در پرونده، درخواست اولياي دم و اعتراف متهم به قتل، حكم قصاص متهم به قتل را صادر كرد. حكم براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

پليس در تعقيب يك آدم ربا
گروه حوادث: دختري كه يك ماه پيش گم شده بود توسط گشت پليس آگاهي تهران در حالي كه در خيابان آواره بود دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، يك ماه قبل دختر ۱۸ ساله اي كه با برادرش در تهران زندگي مي كرد به قصد رفتن به كلاس نهضت سوادآموزي از خانه خارج شد. براي رسيدن به مقصد منتظر خودرو مسافركش ايستاده بود كه يك خودرو پيكان مقابل وي ايستاد. دختر جوان با تصور اين كه خودرومسافركش است مقصد خود را عنوان كرد و سپس سوار خودرو  شد. در طول مسير پسر با طرح اين مسأله كه قصد خواستگاري از دختر را دارد او را به منزل خود در منطقه تهرانپارس كشاند. از آن روز به بعد به مدت يك ماه دختر در منزل پسر مذكور محبوس بود و مورد آزار و اذيت قرار گرفت. تا اين كه بعد از گذشت يك ماه پسر او را از خانه بيرون كرد.دختر جوان آواره در خيابان در حال قدم زدن بود كه گشت آگاهي كه تصور مي كرد او از خانه فرار كرده است وي را بازداشت كرده و به اداره يازدهم انتقال داد.از سوي ديگر برادر دختر ۱۸ ساله بعد از گم شدن خواهرش مراتب را به پليس اطلاع داده بود و پرونده فقدان خواهرش در اداره يازدهم در دست بررسي بود. جست وجو براي دستگيري متهم پرونده توسط پليس آگاهي تهران ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |