سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۹ - Sep 13, 2005
عليزاده:برخورد با اراذل و اوباش محدوديت زماني ندارد
ايرنا: رئيس  كل  دادگستري  استان  تهران  تأكيد كرد: برخورد با اراذل  و اوباش  محدوديت  زماني  نداشته  و همچنان  تداوم  خواهد داشت .
حجت الاسلام  والمسلمين  عباسعلي  عليزاده  ديروز در حاشيه  برنامه  ملاقات  مسئولان  قضايي  استان  تهران  با مردم ، با اشاره  به  انجام  طرح  ۲۰ روزه  افزايش  امنيت  اجتماعي  در اين  استان ، گفت : مبارزه  با اراذل  و اوباش  و جرايم  مخل  امنيت  اجتماعي  چيز جديدي  نيست  بلكه  از بدو شروع  كار من  در دادگستري  كل  استان  تهران ، آغاز شده  بود.وي  گفت : در سه  چهار سال  اول ، اين  مبارزه  با شدت  انجام  شد و مجرمان ، اراذل  و اوباش  و سارقان  به  اشد مجازات  قانوني  محكوم  شدند.وي  گفت : انجام  تحول  در دستگاه  قضايي  و روند احياي  دادسراها موجب  شد كه  در اجراي  اين  طرح ، رخوتي  ايجاد شود.
وي ، سپس  با اشاره  به  تهيه  گزارشي  درباره  اوضاع  اجتماعي  تهران  و ارايه  آن به  برخي  مسئولان  قضايي  از جمله  رئيس  قوه  قضاييه  اشاره  كرد و گفت : آيت الله  شاهرودي  نسخه اي  از اين  گزارش  را به  محضر مقام  معظم  رهبري  ارايه  كرد كه  رهبر معظم  انقلاب  ضمن  تكان دهنده  خواندن  اين  گزارش ، دستور دادند با همكاري  نيروهاي  انتظامي  و اطلاعات  با اين  مجرمان  به  شدت  برخورد شود.در متن  دستور مقام  معظم  رهبري  آمده  بود كه  حفظ امنيت  و جلوگيري  از ناامني  مهمترين  مطالبات  مردم  از حكومت  و مهمترين  مطالبه  من  از دستگاههاي  ذيربط است .
رئيس  كل  دادگستري  استان  تهران  ادامه  داد: آيت الله  شاهرودي  نيز در پي دستور مقام  معظم  رهبري  طي  دستوري  اعلام  كرد كه  مبارزه  با شرارت  و جرايم  ويژه  و سرقت ها و اعمال  منافي  عفت ، امروزه  از مسايل  مهم  كشور بوده  و بايد به  اين  جرايم  با جديت  كامل  و دقت  رسيدگي  و با مجرمان  برخورد شود.
وي ، پيرامون  اين  موضوع  به  اقدام  زورگيري  دو موتور سوار در يكي  از مناطق  تهران  كه  با چاقو يك  جوان  را به  شدت  مجروح  كرده اند، اشاره  كرد و گفت : آيا در اين  زمينه  غير از صراحت  قانون  كه  حكم  را اعدام  دانسته  است ، مي توان  كاري  كرد؟ وي  در ادامه  درباره  طرح  در حال  انجام  افزايش  امنيت  اجتماعي  كه  از پانزدهم  شهريورماه  در استان  تهران  به  اجرا گذاشته  شده است ، گفت : اين  طرح  در حقيقت  براي  مبارزه  با اشرار و مجرماني  است  كه  كار اطلاعاتي  و شناسايي  درباره  آنها انجام  شده  است .وي  همچنين  بر تداوم  مبارزه  با اشرار و اراذل  و اوباش  تأكيد كرد و گفت : ما بر آن هستيم  كه  محيطي  امن  براي  تمامي  شهروندان  ايجاد كنيم  ولي  فضا را براي  فعاليت  اشرار و قانون  شكنان ، ناامن  سازيم  و حتي  اجازه  حق  حيات  به  آنها ندهيم .
رئيس  كل  دادگستري  استان  تهران ، همچنين  از تعداد افراد دستگير شده  در جريان  اجراي  طرح  افزايش  امنيت  اجتماعي  ابراز بي اطلاعي  كرد اما گفت  كه  افراد شرور سابقه دار زيادي  تاكنون  بازداشت  شده اند كه  از طريق  بازپرسي  و دادياري  ويژه ، در اسرع  وقت  محاكمه  خواهند شد.
وي  همچنين  از وجود انواع  سلاح  سرد و گرم  در جامعه  انتقاد كرد و گفت : طبق  قانون ، سلاح  سرد هم  مشمول  اقدامات  مسلحانه  مي شود.
وي ، بر ضرورت  تصويب  و اجراي  قانون  منع  حمل  و نگهداري  انواع  سلاح  در جامعه  تأكيد كرد و گفت : بايد اين  موضوع  به  حدي  جدي  گرفته  شود كه  اراذل  و اوباش  اسم  سلاح  را مي شنوند، وحشت  كنند.
وي  اظهار داشت : الان  در مناطق  مختلف  كشور از جمله  استان  زنجان  چاقوها و كاردهايي  ساخته  مي شود كه  هيچ گونه  مصرفي  جز استفاده  در اعمال  چاقوكشي  ندارند.عليزاده  تأكيد كرد: ما نمي توانيم  چاقوكشي  را ممنوع  كنيم ، بعد ساخت  و تهيه  اين  چاقوها مجاز باشد.
وي  در پاسخ  به  سئوالي  درباره  احتمال  مسلح  شدن  قضات  نيز گفت : من نمي گويم  قضات  بايد مسلح  شوند ولي  معتقدم  محيط كار براي  قضات  بايد امن  شود.
بايد آنقدر كشور امن  شود كه  اين  موضوعات  جاي  طرح  نداشته  باشد.
عليزاده  همچنين  به  انجام  طرح  راهبردي  براي  هماهنگي  قوه  قضاييه  و نيروي  انتظامي  در زمينه  مبارزه  با جرايم  مشهود، اشاره  كرد و گفت : با دستور آيت الله  شاهرودي  كميته اي  در اين  خصوص  فعاليت  خود را آغاز كرده است .
وي  درباره  تاريخ  تعيين  اعضاي  هيات  منصفه  مطبوعات  و شروع  كار اين  هيات  گفت : طبق  قانون ، رئيس  قوه  قضاييه  يا نماينده  وي  ،وزير ارشاد، رئيس سازمان  تبليغات  اسلامي ، رئيس  شوراي  سياستگذاري  ائمه  جمعه  و رئيس  شوراي  شهر بايد اعضاي  هيات  منصفه  را انتخاب  كنند.
وي  با اشاره  به  انتخابش  به  عنوان  نماينده  دستگاه  قضايي  در اين  تركيب  خاطرنشان  كرد: از آنجايي  كه  تشكيل  هيات  منصفه  كاري  مهم  است  از حضرت آيت الله  شاهرودي  تقاضا شده است  كه  جلسه اي  در اين  ارتباط با حضور ايشان  برگزار شود تا بتوانيم  يك  هيات  منصفه  معتمد، آگاه  به  مسايل  مطبوعات  و مطابق  قانون  تشكيل  دهيم .وي ، زمان  تشكيل  هيات  منصفه  را هفته  اول  مهرماه  اعلام  كرد و گفت : به  محض  تشكيل  اين  هيات ، كار رسيدگي  به  جرايم  مطبوعاتي  آغاز خواهد شد.

نهاد قاضي تحكيم تشكيل مي شود
فارس: بر اساس لايحه اي كه به درخواست قوه قضائيه به تصويب دولت رسيده و به مجلس ارائه شده است به منظور توسعه مشاركتهاي مردمي در ايجاد صلح و سازش و حل اختلاف نهاد «قاضي تحكيم» تشكيل مي شود.
بنا بر اين گزارش لايحه شوراهاي حل اختلاف و «نهاد قاضي تحكيم» كه مشتمل بر ۴۶ ماده است جهت طي تشريفات قانوني تقديم مجلس شوراي اسلامي شد. در اين لايحه تركيب اعضاي شوراي حل اختلاف و چگونگي انتخاب آنان، شرايط عضويت، صلاحيت شوراها، ترتيب رسيدگي و شرايط قاضي تحكيم مشخص شده است. بر اساس اين لايحه، شوراها و نهاد قاضي تحكيم به تشخيص رئيس قوه قضائيه در تمامي شهرستانها، شهرها، بخش ها، شهركها و روستاها برحسب نياز تشكيل مي گردد. در اين لايحه شوراها داراي ۳ عضو اصلي و دو عضو علي البدل بوده و براي مدت ۳ سال انتخاب مي شوند.
داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران، التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، حسن اشتهار به امانت و ديانت، عدم اعتياد به مواد مخدر، آشنايي با مسائل شرعي و قانوني و دارا بودن كارت پايان خدمت وظيفه عمومي يا معافيت دايم از شرايط عضويت در اين شوراها مي باشد. بر اساس اين لايحه قضات و كاركنان دادگستري و اعضاي نيروي انتظامي و اطلاعاتي تا زماني كه در سمت هاي شغلي خود هستند حق عضويت در اين شورا را ندارند. بر اساس اين لايحه، شورا صلاحيت دارد كليه دعاوي حقوقي و جرايم قابل گذشت را به صلح و سازش حل و فصل كند.
فصل سوم اين لايحه به تشكيل نهاد قاضي تحكيم پرداخته و براساس آن دارا بودن تابعيت جمهوري اسلامي، اعتقاد و التزام عملي به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، داشتن حداقل ۲۴ سال تمام سن، دارا بودن دانشنامه ليسانس در رشته حقوق قضايي يا الهيات گرايش فقه و مباني حقوق اسلامي يا گواهي پايان دوره سطح ۲ جهت طلاب حوزه علميه؛ دارا بودن كارت پايان خدمت وظيفه عمومي يا معافيت دائم يا موقت؛ عدالت و حسن شهرت، نداشتن سابقه موثر و محكوميت كيفري، طهارت مولد، عدم اعتياد به مواد مخدر از ويژگي هاي قاضي تحكيم است كه با ابلاغ رئيس قوه قضائيه به مدت سه سال منصوب مي گردد.

شمار معتادان كشور تا سال ۸۸ يك ميليون كاهش مي يابد
ايسنا: شمار معتادان كشور تا پايان سال ۸۸ ، يك ميليون نفر كاهش مي يابد.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، هم اكنون به ازاي هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعيت كشور ۳ هزار معتاد وجود دارد كه پيش بيني شده است اين تعداد در سال آخر برنامه چهارم توسعه به ۲ هزار و ۸۰۰ معتاد در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعيت كشور برسد.
همچنين بر اساس برآورد تعداد متوفيان ناشي از استعمال مواد مخدر طي سالهاي برنامه چهارم توسعه كشور پيش بيني شده است تا تعداد آنها از ۵ هزار و ۳۴ نفر در سال ۸۴ به ۴ هزار و ۷۷۴ نفر در سال ۸۵ رسيده و در سال ،۸۶ ۴ هزار و ۴۵۶ معتاد، سال ،۸۷ ۴ هزار و ۹۲ و در سال پاياني برنامه چهارم ۳ هزار و ۳۹۵ معتاد بر اثر استعمال مواد مخدر بميرند.
به گزارش ايسنا، بر اين اساس تعداد معتادان تحت پوشش اين مراكز با رشد ۶۳ درصدي از ۳۶۴ هزار و ۵۲ نفر در سال ۸۴ به ۵۹۲ هزار و ۳۶۴ نفر در پايان برنامه چهارم افزايش ميابد.
همچنين سال آينده ۲۲۸ هزار و ۸۰۰ زنداني مواد مخدر در كل كشور وارد زندانها مي شوند و پيش بيني شده است كه اين رقم در سال ۸۶ به ۲۱۹ هزار و ۵۰ و در سال ۸۷ به ۲۰۸ هزار نفر برسد.بنابراين برآورد مي شود كه تعداد كل زندانيان مواد مخدر كشور در سال ۸۸ (سال آخر برنامه چهارم توسعه كشور) به ۱۹۵ هزار و ۱۰۰ نفر در مقابل ۲۳۶ هزار و ۹۵۰ نفر سال جاري برسد.
در حوزه امور درمان و بازتواني معتادان از جمله درمان سرپايي و بستري، نگهدارنده و درمان در مراكز Tc و DIC، پيش بيني مي شود در سال ،۸۵ ۴۲۶ هزار و ۴۳۴ معتاد، سال ،۸۶ ۴۷۸ هزار و ۳۵۰ و سال ،۸۷ ۵۳۸ هزار و ۹۰۱ معتاد تحت پوشش مراكز درمان و بازپروري قرار گيرند.
به گزارش ايسنا، همچنين دولت مكلف شده است تا پايان برنامه چهارم توسعه با در اولويت قراردادن استراتژي كاهش آسيب و خطر، كار درماني، آموزش مهارتهاي زندگي سالم، روان درماني، درمان اجتماع مدار معتادان و بهره گيري از ساير يافته هاي علمي و تجارب جهاني در اقدامها و برنامه ريزي هاي عملي، جلوگيري از تغيير الگوي مصرف مواد مخدر به داروهاي شيميايي و صنعتي، جلوگيري از هرگونه تطهير عوايد ناشي از فعاليتهاي مجرمانه مواد مخدر و روانگردانها، بكار گرفتن تمام امكانات و توانمندي هاي ملي براي مقابله با حمل و نقل و ترانزيت مواد مخدر و همچنين عرضه و فروش آن در سراسر كشور و تقويت نقش مردم و سازمانهاي غيردولتي در امر پيشگيري و مبارزه با اعتياد اقدام كند.

مراسم معارفه مديرعامل جديد ايرنا برگزار شد
001896.jpg
آيين  معارفه «احمد خادم المله» مدير عامل  جديد سازمان  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي  (ايرنا) ديروز با حضور وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، برخي  نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي ، شماري  از مديران  مسئول  مطبوعات ، روزنامه نگاران  و جمعي  از اصحاب  رسانه ها برگزار شد.
بنا بر اين گزارش پس  از محمدرضا شريف ، سيدكمال  خرازي ، حسين  نصيري ، فريدون  وردي  نژاد وعبدالله  ناصري طاهري ، احمد خادم المله  ششمين  مديرعامل  ايرنا است  كه  پس  از پيروزي  انقلاب  اسلامي سكان  هدايت  سازمان  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي را برعهده  مي گيرد.
خادم المله  متولد سال  ۱۳۳۸ در تهران  و داراي  مدرك  تحصيلي  روزنامه نگاري  از دانشگاه  علامه  طباطبايي  و كارشناسي  و كارشناسي  ارشد مديريت  از دانشكده  مديريت  است .
مدير عامل  جديد ايرنا كه  يكي  از سه  عضو هيات  امناي  موسسه  فرهنگي  و مطبوعاتي «ايران» خواهد بود در راه اندازي  روزنامه  ايران  نقش  داشته  است .
وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، طي سخناني در مراسم معارفه مديرعامل جديد ايرنا رجوع  به  ارزش هاي  مبنايي  و نگاه  به  آينده  را از ويژگي هاي  مديريت  در دولت  جديد بر شمرد.
صفارهرندي  به  نحوه  گزينش  مديرعامل  جديد ايرنا و نحوه  انتخاب  مديران  عرصه  فرهنگي  اشاره  كرد و افزود: بهادادن  به  ظرفيت هاي  حرفه اي  موجود دستگاه ها و قيد ملتزم  بودن  اشخاص  به  مباني  اعتقادي  و اصولي  از شاخصه  اصلي  دولت  دكتراحمدي  نژاد است .
صفارهرندي  به  نحوه  انتخاب  آقاي  خادم المله  به  عنوان  مديرعامل  جديد ايرنا اشاره  و خاطر نشان  كرد: نظر رئيس  جمهوري  براي  انتخاب  مديرعامل  خبرگزاري جمهوري  اسلامي  مهم  است  و انتخاب  ايشان  با نظر آقاي  دكتر احمدي  نژاد صورت  گرفته  است .
وزير فرهنگ  و ارشاداسلامي  همچنين  به  ميثاق  اعضاي  هيات  دولت  با رئيس  جمهوري اشاره  كرد و گفت : تدوام  مسئوليت ها منوط به  اين  ميثاق  از جانب  طرفين  وبالتبع  رعايت  آن از سوي  مسئولان  و مديران  زير مجموعه  وزارتخانه ها و نهادهاي  دولتي  است .وي  همچنين  به  اهميت  رسانه ها و به ويژه  ايرنا در اين  عرصه  اشاره  كرد و در عين  حال  گفت : البته  عملكرد بخشي  از دوره هاي  مديريت  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي  همراه  با انتقاد بوده  است ، برخي  برخوردها مهرورزانه  نبوده  است .
وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي  افزود: در دوره اي  كه  تمناي  جامعه  معيشت  بوده ، رسانه ها نسبت  به  اين  موضوع  بي اعتنا بودند و خروجي  برخي  رسانه ها نيز مويد اين  مساله  بوده  است .
وي  به  بازديد گذشته  كميسياري  عالي  حقوق  بشر از ايران  اشاره  كرد و ادامه  داد: «ليگابو» زماني  كه  به  ايران  آمد تصور مي كرد كه  با هزاران  زنداني سياسي  روبرو مي شود و اين  در حالي  بود كه  تنها حدود ۲۶ نفر در اين  محدوده  قرار داشتند.
«در خبرگزاري هاي  داخلي  طوري  وانمود مي شد كه  جمهوري  اسلامي  يك  زندان  است و همه  گرفتارند، اين  عارضه  ديگر نبايد تكرار شود.»
صفارهرندي  گفت : برخي  از رسانه هاي  خارجي  در مواجهه  با مطالب  رسانه هاي  داخلي  منصف تر و حرفه اي  تر نسبت  به  برخي  رسانه هاي  داخلي  عمل  كردند.
وزير ارشاد يادآورشد: كسي  كه  در خبرگزاري  كار مي كند بايد شناسايي  درستي  نسبت  به  جامعه  داشته  باشد، براي  ترسيم  آينده  آسيب  شناسي  گذشته  نيز ضروري  است .
وي  به  واقعه  ۱۸ تيرماه  ۱۳۷۸ اشاره  كرد و گفت : اگر سيستم  اطلاع  رساني  رسمي  كشور و حكومت  به  جاي  اينكه  اين  فتنه  را جمع  و جور كند، به  چند باره  گويي  تبديل  شود آنگاه  حاصل  آن چه  خواهد شد؟
وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي  ادامه  داد: هدف گذاري  بايد در سمت  و سوي  عامه باشد، تشخيص  منافع  عامه  سخت  نيست ، امكان  ندارد كسي  حريت  خود را حفظ كند اما موضوع  معيشيت  جامعه  حداكثري  را ناديده  بگيرد.
صفار هرندي  همچنين  از مديران  سابق  ايرنا به  ويژه «غلامحسين  اسلامي  فرد» سرپرست سابق  اين  رسانه  تقدير و ابراز اميدواري  كرد كه  در دوره  جديد، ايرنا به  شكوفايي  و بالندگي  دست  يابد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از مراسم معارفه احمد خادم  المله از قسمت هاي مختلف ايرنا بازديد كرد.
همچنين كاركنان ايرنا به مناسبت انتصاب مدير عامل جديد با انتشار بيانيه اي بازگشت خادم المله را به خانه خويش تبريك گفته و انتخاب و گزينش سنجيده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را مايه حمايت و پشت گرمي نيروهاي متخصص ايرنا دانستند.

متكي: تلاشمان را براي رفع نگراني جامعه
بين الملل انجام داده ايم
ايسنا: متكي با بيان اين كه از ايده جمع آوري و امحاء كل سلاحهاي هسته اي در جهان حمايت مي كنيم هم چنين درخصوص برنامه هسته اي كشورمان گفت: در جهت رفع نگراني از جامعه بين الملل تلاش مان را انجام داديم.
منوچهر متكي، وزير امور خارجه  كشورمان در گفت وگو با تلويزيون تركيه با بيان اين كه موضوع فعاليت هاي هسته اي كشورمان در جهان از موضوعات مهم است، اظهار داشت: به دليل پيشينه اي كه در دنيا وجود دارد، يعني از بمب هايي كه در ناكازاكي و هيروشيما استفاده شد، جامعه بين المللي حق دارد نگران باشد كه مبادا بار ديگر از سلاح هاي هسته اي در دنيا دوباره استفاده شود. وي افزود: اما بحث هسته اي از منظر ديگري نيز حايز اهميت است و آن اين كه فن آوري هسته اي جزء تكنولوژي هاي برتر و در واقع جزء علوم مادر است كه البته اين توانمندي در كشورهاي معدودي محصور شده است. وي هم چنين اظهار داشت: ورود آژانس و اتحاديه  اروپا به بحث هسته اي ايران به طور مشخص از زماني شروع شد كه ايران تصميم گرفت سوخت مورد نياز نيروگاه هسته اي اش را خودش تأمين نمايد و در تامين چرخه  سوخت خودكفا بشود. به نظر من بخشي از مخالفت ها بر نگراني از انحراف احتمالي فعاليت هاي هسته اي ايران به سوي ساخت سلاح هاي هسته اي ناشي مي شود. متكي ادامه داد: البته قسمت دوم اين مساله نيز به اين دليل است كه آنها راغب نيستند يك كشور در حال توسعه به يك كشور درجه  يك تبديل شود و به فن آوري هسته اي كه در سطح بالايي است و كاربري هاي فراواني براي كشور در زمينه  كشاورزي، پزشكي و غيره دارد، دست يابد. وي افزود: در واقع آنها مايل نيستند كه ايران به اين مرحله از توان علمي برسد. ما قسمت اول را وظيفه مي دانيم كه از جامعه بين الملل رفع نگراني بكنيم. در سالهاي گذشته سياست ما مبتني بر اين وظيفه بود و اظهارات ما در گزارش فعاليتهاي هسته اي مان به آژانس نشانگر شفاف سازي هر چه بيشتر و تلاش براي اعتماد سازي در جامعه بين المللي بوده كه فعاليتهاي هسته اي ايران فعاليتهايي صلح آميز است. وزير خارجه كشورمان ادامه داد: گزارشات بازرسان همه نشانگر اين معنا است و در بخشهايي هم اگر مشكلات فني وجود داشت مثل منشاء آلودگيها و غيره ، با همكاري ايران براي آژانس مسجل شد كه اين آلودگيها منشاء خارجي داشته يا بعضي سئوالات و ابهامات ديگر آژانس با همكاريهاي خوب و بازرسي ها برطرف شد . بنابراين ما در جهت رفع نگراني از جامعه بين المللي همه تلاشهايمان را انجام داديم .
وي اضافه كرد: از سوي ديگر در كنار اين تكليف و وظيفه فكر مي كنيم در حق خودمان هم بايد پافشاري بكنيم و اين ضرورت يعني «ايجاد بالانس و تعادل بين حق و تكليف» است كه اساس مقررات و كنوانسيونهاي بين المللي از جمله معاهده ان.پي.تي است. بنابراين سياست ما كاملا روشن است. در مقابل حق طبيعي ايران براي برخورداري از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ، ما حق جامعه بين المللي براي اطمينان از صلح آميز بودن اين فعاليت را هم محترم مي شماريم. وزير خارجه با اشاره به تهديدات آمريكا در پاسخ به اين كه آيا احتمال بمباران مراكز هسته اي ايران از سوي آمريكا وجود دارد و در اين صورت واكنش ايران چه خواهد بود؟ گفت: آمريكائيها كه همه دنيا را تهديد مي كنند. به هر حال قدرت غرور مي آورد. ما احتمال حمله نظامي را نمي دهيم، اما در صورتي كه يك چنين حادثه اي اتفاق بيفتد پاسخ ما قاطع و دردناك خواهد بود.

تشريح مواضع جبهه پيروان خط امام و  رهبري
ايسنا: حبيب الله عسگراولادي آخرين مواضع جبهه پيروان خط امام و رهبري را تشريح كرد.عسگراولادي با اشاره به اينكه جبهه پيروان خط امام و رهبري شامل ۱۵ تشكل است، اظهار داشت: «اين جبهه در طول چند سال اخير سه گام اصلي يعني انتخابات شوراها، مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري را برداشته است و سعي داشته در عرصه سياسي كشور به صورت فعال حضور داشته باشد.»
حبيب الله عسگراولادي با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: «اين انتخابات نشانگر رشد جوانان در كشور ما بود. در گام سوم يعني انتخابات رياست جمهوري بزرگان زيادي در صحنه انتخابات حضور داشتند كه در صلاحيت هيچ كدام ترديدي نبود، ولي جوانان ما كه در چند سال اخير رشد كرده اند به سراغ يك كانديداي جوان رفتند و جوان ترين فرد را انتخاب كردند و اين بسيار داراي اهميت است.»حبيب الله عسگراولادي در ادامه جلسه در پاسخ به سوالي مبني بر نحوه همكاري گروههاي اصولگرا با دولت احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه خوشبختانه انتخاباتي خوب صورت گرفت و رئيس جمهوري انتخاب شد كه از نظر ايمان بهترين، از نظر نيرو جوان و از نظر شعار بهترين شعارها را داد و از نظر تجربه بهترين تجربه را در اداره كلانشهر تهران در مدت دو سال دارا مي باشد، گفت: «در جبهه پيروان خط امام و رهبري آقاي احمدي نژاد يكي از نامزدهاي اوليه و نهايي ما بود و در دور دوم انتخابات نيز ما از وي حمايت كرديم. ما معتقديم كه بايد در جهت تقويت دولت وي تمام گروههاي اصولگرا تلاش كنند و اساس كار جبهه و تشكلهاي عضو آن تقويت دولت است.»وي با اشاره به ايجاد گروه مشاوران جوان براي وزارتخانه هاي مختلف اظهار داشت: «اين طرح مشاوران جوان براي آموزش ديدن امري مفيد است.»وي تأكيد كرد: «مشاوران وزراء نبايد به مشاوران جوان محدود و منحصر بشوند و بايد از كساني كه در اين عرصه تجربه دارند نيز استفاده شود.»عسگر اولادي عضو ارشد شوراي هماهنگي در ادامه در ارتباط با فعاليت شوراي هماهنگي و خروج ناطق نوري از اين شورا اظهارداشت: «حجت الاسلام ناطق نوري در سه گام اول يعني انتخابات شوراها، مجلس هفتم و رياست جمهوري به طور كامل در اين شورا حضور داشت و تا زماني كه مشخص نشده بود رئيس جمهور كيست در شورا بود و حتي بعد از پايان انتخابات نيز از نامزدها و طرفداران آنها تشكر كرد.»عسگراولادي با بيان اين كه درحال حاضر شوراي هماهنگي درحال سازماندهي خود است اظهار داشت: «بعد از برداشتن گام سوم قرار شد كه در عملكرد شوراي هماهنگي در گذشته بازنگري صورت گيرد و تغييراتي در اساسنامه و كادرهاي آن ايجاد شود و ايشان در دور جديد فعاليت هاي شوراي هماهنگي حضور نداشته است و اين به معناي رفتن آقاي ناطق نوري نيست همانطور كه گفتم در گام سوم آقاي ناطق نوري تا آخرين روز حضور داشتند و ما احساس مي كنيم كه ايشان مترصد اين هستند كه شورا در درون خود به يك انسجام برسد و تغييراتي در آن ايجاد شود و بعد از آن به شورا بپيوندد.ايشان در طول فعاليت انتخابات خسته شدند و ما فكر مي كنيم كه ايشان براي رفع خستگي تصميم گرفتند كه مدتي را از شورا دور باشند.پس ما مي توانيم بگوييم آقاي ناطق نوري در دور جديد به شورا نيامدند كه بخواهند از شورا بروند.»
عسگراولادي گفت: «ما درحال حاضر اساسنامه شورا را مورد بازنگري قرار داديم و بايد اين اساسنامه را اعضاي عضو ببينند و شرايط آن را بررسي كرده و در صورتي كه تمايل داشتند به شورا بپيوندند البته ما تصميم گرفته ايم كه زمينه را براي حضور احزاب جديد در اين شورا ايجاد كنيم و در اين راستا از تشكل ها براي حضور در شورا دعوت كرده ايم.»عسگراولادي، سجادي دبير كل جامعه اسلامي كارمندان را به عنوان سخنگوي جديد اين جبهه معرفي كرد و از زحمات آقاي منوچهر متكي سخنگوي سابق اين جبهه تشكر كرد.

برگزاري كنگره حزب موتلفه به منظور
انتخاب اعضاي شوراي مركزي
ايسنا: كنگره حزب موتلفه به منظور انتخاب ۳۰ عضو شوراي مركزي اين تشكل، در دي ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.
محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي پس از اعلام اين خبر در مورد تغيير اساسنامه اين تشكل در اين كنگره اظهار داشت: فعلا چنين تصميمي را اتخاذ نكرده ايم و قصد نداريم در حال حاضر در اساسنامه اين تشكل تغييري ايجاد كنيم.
بر اساس تصميمات آخرين كنگره جمعيت موتلفه - كه در تهران برگزار شد - اين تشكل با تغييراتي در اساسنامه خود، از جمعيت به حزب تغيير نام و هم چنين اعضاي شوراي مركزي خود را افزايش داد و بعد از مدتي نيز دبيركل جديد خود (محمدنبي حبيبي) را جايگزين دبيركل سابق(حبيب الله عسگراولادي) كرد.

نعيمي پور: تلويزيون ماهواره اي فعلا پيشنهاد است
ايسنا: عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي  درخصوص بحث هايي كه از سوي اعضاي اين حزب مبني بر راه اندازي تلويزيون ماهواره اي مطرح شده است، تصريح كرد: اين طرح هنوز به مرحله اجرايي نرسيده و صرفاً به عنوان پيشنهاد مطرح شده است.محمد نعيمي پور افزود: وقتي امكان ارتباط با مردم وجود نداشته باشد و اجازه استفاده از روزنامه نيز براي ارتباط نداشته باشيم، مجبور خواهيم شد از راهكارهايي چون استفاده از شبكه ماهواره ا ي استفاده كنيم.

انتقاد از حضور اعضاي شوراي نگهبان در دولت
فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت: اين كه اعضاي شوراي نگهبان در چندين پست حضور داشته باشند، خلاف قانون است و خيلي مناسب اعضاي شوراي نگهبان نخواهد بود و حتي به شورا لطمه وارد مي كند. عباس سليمي نمين كارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: از آنجايي كه قانون در اين قضيه صراحت ندارد و مفسر قانون هم خود شوراي نگهبان است، طبيعتاً موضوع به خود شوراي نگهبان بر مي گردد. وي افزود: حضور اعضاي شوراي نگهبان در دولت چندان به نفع شوراي نگهبان نيست و از نظر قانوني در برخي موارد قطعاً مشكلي قانوني هم دارد.
سليمي نمين بيان داشت: اگر اعضاي شوراي نگهبان از چند جا حقوق دريافت كنند، شبهاتي به جامعه تلقي مي شود كه شوراي نگهبان دچار مشكل مي شود.
اين كارشناس مسائل سياسي تصريح كرد: اعضاي شوراي نگهبان بايد يك جا را انتخاب كنند، چرا كه شوراي نگهبان به اندازه كافي حجم كار بالايي دارد و اگر برخي از اعضا در چند شغل مشغول به كار شوند به همه كارها نخواهند رسيد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي گلستان:
آنفلوآنزاي مرغي استان گلستان را تهديد مي كند
مهر: رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان گلستان گفت: باتوجه به اعلام سازمان بهداشت جهاني، گلستان يكي از استانهاي در معرض خطر آنفلوآنزاي مرغي است.
بنابراين گزارش، دكتر شهريار سمناني در كار گروه بهداشت، درمان و آموزش استان افزود: بيماري هاي عفوني حد و مرز نمي شناسد به همين منظور بايد مرزها را كنترل كرد.وي با بيان اينكه همجواري با كشورهايي كه از نظر بهداشتي در فقر به سرمي برند موجب شده بيماري  ازگوشت شكاري و مرغ زنده به انسان منتقل شود، به فقدان تشخيص اين بيماري در مراحل اوليه اشاره كرد و گفت: با توجه به يكسان بودن علايم اين بيماري با سرماخوردگي، تشخيص آنفلوآنزاي مرغي در مراحل اوليه غيرممكن است.
سمناني با بيان اينكه از آنجا كه عامل انتقال اين بيماري پرندگان وحشي و مهاجر هستند كنترل اين بيماري امكان پذير نيست، تصريح كرد: آنفلوآنزاي مرغي دشمن دستگاه تنفسي است و باعث نارسايي شديد تنفسي مي شود.
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان گستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اين استان براي مقابله با به اين بيماري، گفت: منع فروش پرندگان در بازارهاي هفتگي، جمع آوري مرغ هاي زنده، آموزش مرغداران و تشكيل گروه هاي دامپزشكي برخي از اقدامات انجام گرفته است.وي افزود: مكاتبه با شبكه هاي دامپزشكي، فعال سازي پست هاي قرنطينه استاني، تشكيل فوق العاده كميته فني طيور استان و خونگيري از پرندگان مهاجر از ديگر برنامه هاي انجام شده براي مقابله و پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي مرغي بوده است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |