چهارشنبه ۷ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۶ - Dec 28, 2005
فدراسيون ها اين هشدار را جدي بگيرند
آلودگي ورزش ايران به ويروس دوپينگ
011418.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: يك روز اعلام مي شود كه ايران با داشتن ۳۷ نمونه مثبت از ميان ۲۲۰ مورد نمونه گيري يكي از بحراني ترين كشورهاي جهان در زمينه مبارزه با دوپينگ است. يك روز ديگر اعلام مي شود ـ بدون اينكه نمونه گرفته شود_ وزنه برداران با مشكل دوپينگ مواجه هستند و نبايد به مسابقه بين المللي بروند و روز ديگر دو مدال برنز ايران در بازيهاي غرب آسيا به علت دوپينگ يك شناگر پس گرفته مي شود. در نهايت هم طبق روال عادي همه تقصيرها را به گردن ديگري مي اندازيم و آخرين جمله اي كه شنيده مي شود اين است: «كيت آزمايش دوپينگ نداشتيم.»
حدود سي و سه ماه پيش زماني كه ايران توانسته بود به عضويت هيات مؤسسان Wada (دومين هيات مهم و تصميم گيرنده در آژانس مبارزه با دوپينگ) درآيد، ستاد ملي مبارزه با دوپينگ ايران به عنوان يكي از بازوان اجرايي اين آژانس در كشور تشكيل شد، تا در وهله اول سيستم مبارزه با دوپينگ كشور را سامان بخشد و پس از آن با فعاليت هاي وسيع و آموزش هاي عميق به پاكسازي كل ورزش كشور بپردازد. اين ستاد در اولين قدم پس از هشت ماه موفق به ترجمه نظامنامه مبارزه با دوپينگ Wada شد و پس از آن فعاليت هاي يكي در ميان ستاد آغاز شد، كه متاسفانه در ابتداي راه با مشكلاتي مواجه شد و چالش  هاي زيادي را در ابتداي راه براي اين ستاد بوجود آورد.
ستاد ملي مبارزه با دوپينگ با همان نيروهاي محدود و چند نفره و امكانات و بودجه كم، ضمن تغييراتي در بخش مديريت، كرسي خود را در هيات مؤسسان آژانس بين المللي مبارزه با دوپينگ از دست داد. اما نكته بسيار مهم در ابتداي تغييرات مديريتي ستاد اين بود كه طي بخشنامه اي از سوي رياست اين ستاد (مهندس مهدي قدمي)، تمامي حقوق فدراسيون ها براي مبارزه با دوپينگ از آنها گرفته شد، به طوري كه بر طبق اين بخشنامه فدراسيون ها حتي حق آموزش را هم نداشتند و ستاد ملي مبارزه با دوپينگ تنها مرجع فعاليت در اين زمينه شناخته شد.
بخشنامه اي كه بايد از مسئولان و كارشناسان نسبتا آگاه اين ستاد پرسيد كه با چه پشتوانه اي اقدام به صدور چنين بخشنامه اي به فدراسيون ها كردند؟
يا اينكه پرسيد در زمان پس از صدور اين بخشنامه بر روي چه تعداد از ورزشكاران آموزش انجام شده و اين آموزش ها به چه صورت بوده است؟ آيا آموزش تنها يك كلاس يك ساعته براي ورزشكاران ملي پوش است؟ و از همه مهمتر اين كه ستادي كه تمامي فدراسيون ها را از اقدام به مبارزه با دوپينگ منع مي  كند آيا خود توان كافي از لحاظ نيروي انساني، امكانات، بودجه و برنامه هاي نرم افزاري براي پوشش اين جامعه وسيع (قهرمانان ملي) دارد؟
در حقيقت بايد گفت كه ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در شرايط موجود حتي امكانات كافي براي مبارزه با دوپينگ در يك فدراسيون را هم ندارد. از ميان بيش از دويست ورزشكار اعزامي به بازي هاي غرب آسيا به علت كمبود كيت تنها از ده نفر نمونه مي گيرد كه نتيجه آن نمونه مثبت اشكان شرف زاده، برگرداندن دو مدال برنز و رفتن آبروي ملي مي شود. چه كسي در اين ميان بايد پاسخگو باشد؟ يا اين كه به علت نداشتن كيت كنترل دوپينگ از وزنه برداران اعزامي به مسابقات باشگاه هاي آسيا نمونه گيري نمي شود و در نهايت تصميم مي گيرند كسي به كره جنوبي نرود؟ اين دو مورد تنها دو اتفاق اين ستاد در روزهاي گذشته بوده است و با نگاهي موشكافانه تر به عملكرد ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در سي و سه ماه تشكيل، با مشكلاتي مواجه مي شويم كه نياز جدي به توجه مسئولان عالي رتبه مسئولان ورزشي كشور دارد.
از طرفي ديگر با وجود تمامي اين نقصان ها، اكنون مهم ترين كار مسئولان ستاد ملي مبارزه با دوپينگ كه بايد پاسخگوي اشتباهات خود باشند، توجيه اشتباهات است. مي گوييم چرا شناگري كه از زير دست شما رد شده دوپينگي است؛ مي گويند: ما با هماهنگي فدراسيون شنا از نفراتي خاص تست گرفته ايم و يا اينكه كيت نداشتيم، در حالي كه وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا در مصاحبه مطبوعاتي خود به صراحت مي گويد كه ستاد به ما اعلام كرده به طور كلي ۲۰ كيت نمونه گيري داريم كه تنها از يك شناگر مي توانيم نمونه بگيريم.
همين روش مبارزه با دوپينگ است كه در نهايت از ميان ۲۲۰ نمونه ۳۷ تا مثبت مي شود و همه در حال توجيه هستند. در اين ميان حداقل سخنگوي ستاد توجيه مي كند، مسئولان بالاتر حتي از قضيه خبر ندارند. دكتر خليليان دبيركل ستاد مي گويد: من در جريان نيستم و مهندس قدمي رئيس ستاد جوابي نمي دهد.اين است داستان ما و ستاد ملي مبارزه با دوپينگ و ورزشي كه نه تنها در بخش قهرماني بلكه در بخش همگاني و باشگاه هاي عمومي آن دوپينگ غوطه ور است و ما هم چشم به چاره انديشي مسئولان داريم.

مذاكرات در تركيه نتيجه داد
سنول گونش مربي پرسپوليس شد
خبرنگار همشهري: بالاخره مذاكرات سنول گونش مربي تركيه اي تيم فوتبال پرسپوليس با اين تيم نتيجه داد و وي از روز دوشنبه هفته آينده سكان هدايت اين تيم را به عهده خواهد گرفت. روز گذشته نمايندگان باشگاه پرسپوليس در شهر استانبول تركيه با گونش به مذاكره پرداختند كه در پايان وي رسماً عهده دار اين مسئوليت شد.
طبق توافق هاي به عمل آمده دستياران گونش در تيم فوتبال پرسپوليس، حميد استيلي، افشين پيرواني، محمود خوراكچي و يك مربي از كشور تركيه خواهند بود.
به اين ترتيب جدايي وحيد  قليچ  و ناصر ابراهيمي از اين تيم قطعي است و ادامه همكاري علي پروين و پرويز كماسي نيز منوط به ادامه مذاكرات گونش با مسئولين پرسپوليس در تهران شده است.

رئيس سازمان تربيت بدني:
ورزش نياز به رديف خاصي در بودجه دارد
رئيس سازمان تربيت بدني تأكيد كرد: آنچه براي ورزش در قانون در نظر گرفته شده است تقريباً غير قابل وصول است و ما آنچه در بودجه سال ۸۵ خواسته ايم اين است كه به جاي اينكه بودجه متفرق و مشروط و با اما و اگر براي ورزش ديده شود، رديف خاصي براي ورزش اختصاص يابد.مهندس علي آبادي در جمع رؤساي هيأت هاي ورزشي بم با بيان اين مطلب افزود: آنچه امروز در قالب بند پ تبصره ۱۶ قانون بودجه ۸۴ و بند ب ماده ۱۱۷ قانون برنامه چهارم توسعه براي ورزش در نظر گرفته شده است، تقريباً غير قابل وصول است و به همين علت بايد براي اداره ورزش و نيز ساخت و تكميل زيرساخت هاي ورزش كشور، رديفي خاص در بودجه مشخص شود و ما تلاش خواهيم كرد دفاع خوبي از بودجه ورزش انجام دهيم.معاون رئيس جمهور افزود: خوشبختانه با تلاش هاي فراواني كه در چند ماه گذشته انجام داديم، تاكنون در تنظيم بودجه سال آينده اين امر اتفاق افتاده و اميدواريم تا تصويب نهايي بودجه ۸۵ اين وضع حفظ شود تا بتوانيم سال آينده شاهد تحولات بزرگي در ورزش باشيم.

شطرنج قهرماني آسيا با ابهامات بسيار
شاكري: مسابقات شطرنج تيمي قهرماني مردان و زنان آسيا با قهرماني هند و ويتنام در اصفهان به پايان رسيد. در رده مردان پس از هند دو تيم ويتنام و ايران الف و در رده بانوان پس از ويتنام تيم هاي هند و ايران ب در مكانهاي دوم و سوم قرار گرفتند. با وجود جوايز دلاري در اين دوره از بازيها معلوم نيست چرا ساير كشورهاي آسيايي اشتياقي به حضور در اين بازيها از خود نشان نداده اند؟ قبول داريم كه هند و ويتنام در زمره تيم هاي ممتاز آسيا هستند، اما غيبت ساير ممالك قاره مثل چين، ژاپن، كره، فيليپين، اندونزي و حتي كشورهاي حوزه خليج فارس كه ما همواره با حضور تيم هايمان رونق بخش مسابقات بين المللي آنان مي شويم را چگونه بايد تجزيه و تحليل كرد؟ آيا در دوره هاي گذشته هم تعداد تيم ها به اندازه اين مسابقات با عدم استقبال مواجه بوده يا اين كه آب رفتن تيم ها را بايد به موارد ديگر مثل رايزني ضعيف در مراودات بين المللي ربط داد؟
حضور تنها دو تيم خارجي در بخش بانوان و چهار تيم خارجي در بخش آقايان آيا ارزش اين همه هزينه را داشت؟ آيا بهتر نبود فدراسيون شطرنج با توجه به موقعيت خوب كنوني شطرنج بازان ايراني زير بار برگزاري اين بازيها كه بيشتر رنگ و بوي تورنمنت چندجانبه را داشت نمي رفت، همه اينها سئوالاتي است كه آماده شنيدن پاسخ هاي آن از زبان مسئولان شطرنج هستيم.

سيد محمد خاتمي: بخش خصوصي بايد در ورزش فعال شود
011433.jpg
گروه ورزشي: سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سابق كشورمان در يك حركت سمبليك در ميهماني باشگاه استقلال شركت كرد و در جمعي صميمي و دوستانه به نقد مسائل ورزش كشور پرداخت.
وي در رابطه با حضور بخش خصوصي در ورزش كشور گفت: در دنيا بخش خصوصي اصولا در عرصه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، سياسي، نقش مهمي دارد.در ايران در همه ي عرصه ها شاهد ضعف حضور از يك طرف و جدي گرفتن بخش خصوصي از طرف ديگر هستيم.بايد زمينه اي فراهم آوريم كه بخش خصوصي فعال شود و در عين حال زمينه اي فراهم آوريم كه بتواند در عرصه هاي اجتماعي شركت كند.در ايران اين كارها را داريم ولي كم داريم؛ بنابراين تا وقتي بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف از جمله ورزش فعال نشود ما هميشه شاهد اين فراز و نشيب هاي ورزشي خواهيم بود.
وي اظهار داشت: تيمي كه يك موسسه  ايجاد مي كند، بنابه نظر هيات مديره، گل مي كند. شما چند تيم داشته ايد كه گل كرده اند و پس از دو سال ديگر نبوده اند.تيم كشاورز كجاست؟ تيم هاي ديگري كه بوده اند كجا هستند؟! شما ببينيد مثلا كيه وو در ايتاليا كه من از اين پديده اي نو خيلي خوشم مي آيد، در كنار يوونتوس، ميلان، مي درخشد بدون اين كه شخصيت هاي معروفي داشته باشد.
اما چون پشتوانه  قوي مالي دارد همچنان چند سالي است كه در عرصه ي ليگ كالچو در رده هاي بسيار متوسط به بالا حضور دارد و يكي از تيم هايي است كه باعث رونق فوتبال ايتاليا مي شود.
اما در ايران يك تيم دو الي سه سال پديده است بعد از بين مي رود، علتش اين است كه بخش دولتي اين كار را مي كند و وقتي هيات مديره ي بعدي مي آيد و علاقه مند به ادامه ي اين فعاليت نيست، اين پديده از بين مي رود.خاتمي افزود: اين بند چ تبصره ي ۷ گامي بود كه در غيبت بخش خصوصي ما بتوانيم پايه ي ورزش را تقويت كنيم.اميدواريم كه بتوانيم مقرراتي بگذاريم كه بخش خصوصي با رغبت و بدون اين كه احساس ضرر كند در ورزش سرمايه گذاري كند.اين يك گام بود، گام هاي بعدي را نيز دعا مي كنم دولت جديد بردارد.

كاراته كاهاي ايران در راه سنگاپور
ايرنا: سرمربي  تيم  كاراته  اميد ايران  گفت : تيم  كاراته  جوانان  و اميد ايران  در مسابقات  قهرماني  آسيا شركت  خواهدكرد.
شهاب  سلطاني   با بيان  اين  مطلب  خاطرنشان كرد:اين  رقابت ها خردادماه  سال  ۱۳۸۵ در سنگاپور برگزار خواهد شد.وي  افزود: نفرات  اعزامي  به  مسابقات  آسيايي ، بهمن  ماه  امسال  در مسابقات  قهرمان  كشوري  جوانان  و اميد كه  با حضور ورزشكاران  منتخب  استان ها در تهران  برگزار خواهدشد، برگزيده  خواهند شد.

حسين رضازاده بهترين وزنه بردار جهان هستم
011436.jpg
ايسنا: در حالي كه آخرين روزهاي سال جديد ميلادي را پشت سر مي گذاريم و هنوز آخرين رده بندي هاي وزنه برداران در جهان اعلام نشده، حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان مي گويد كه بهترين وزنه بردار سنگين وزن جهان در سال ۲۰۰۵ هستم.
دارنده سه عنوان قهرماني جهان و دو مدال طلاي المپيك اظهار داشت: مسابقات باشگاه هاي آسيا در كره جنوبي بسيار سخت بود، به طوري كه سرماي هوا اجازه هر كاري را از ما مي گرفت. از طرفي ديگر ۱۰ ساعت در پرواز بوديم و واقعاً سخت گذشت.
البته مردم كره لطف زيادي به من داشتند. در خيابان و بازار هر گونه كه ممكن بود ابراز احساسات مي كردند و اين براي من جالب بود كه در دورافتاده ترين نقاط دنيا داراي طرفداراني هستم.

برانكو ايوانكوويچ در مجلس
011415.jpg
گروه ورزشي: برانكو ايوانكوويچ براي اولين بار به مجلس مي رود.
در حالي كه با انجام قرعه كشي مسابقات جام جهاني فوتبال، همه  تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات به تدوين برنامه ها و سياست هاي خود مي پردازند، فدراسيون فوتبال كشورمان نيز از اين قاعده مستثني نبوده و هر لحظه به دامنه  فعاليت هاي خود در اين زمينه مي افزايد.
دكتر محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال كه پيش از اين و به مناسبت هاي مختلف براي پاسخگويي نسبت به مسايل روز فوتبال با مجلسي ها مذاكرات متعددي را انجام داده بود اينك بايد همراه با كادر فني تيم ملي فوتبال به مجلس برود.در رأس اعضاي كادر فني تيم ملي برانكوايوانكوويچ سرمربي كروات كشورمان است كه بايد براي اولين بار وارد مجلس شود و به گفتمان با آنها بپردازد.
اين براي اولين بار است كه سرمربي خارجي در كشورمان با مسئولان سياسي وارد مذاكره مي شود.

محمدي : ليگ كشتي آزاد پايان بدي خواهد داشت
011430.jpg
ايسنا: غلامرضا محمدي در رابطه با برگزاري ديدارهاي پايان ليگ برتر كشتي در دو شهر طي دو روز متوالي مي گويد: چطور كشتي گيري كه مسابقه اي سنگين را برگزار مي كند بايد با آن شرايط خسته مسافرت كند و سپس در مكاني كه شرايط آب و هوايي متفاوتي دارد، يك كشتي  ديگر بگيرد. مي توانستيم بسيار بهتر از اين تصميم بگيريم. محمدي با لفظي طنزآميز ادامه داد: با اين شرايط بهتر است وزن كشي را در اصفهان، نيمه نهايي را در تهران، فينال را در مازندران و توزيع جوايز را در كرمانشاه برگزار كنيم تا به چهار گوشه كشور سفر كنيم.

بازنده هاي دور رفت در بازي هاي تلافي جويانه
011421.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران با پشت سر گذاشتن يك نيم فصل داغ امروز پا به بازي هاي دور برگشت مي گذارد. بازي هاي دور رفت در مجموع پيامدهاي مثبتي به همراه داشت و تغيير نگرش تيم ها به نكات علمي كاملاً محسوس تر از دوره هاي پيش بود. در نيم فصل دوم با كاستن از شتاب بازي ها مطمئناً تيم ها از شرايط بهتري هم برخوردار خواهند شد و فرصت بيشتري هم براي بازسازي روحي و فني خواهند داشت. اي كاش براي آن چهار هفته اي كه تيم ها مجبور به برگزاري دو بازي در هفته مي شوند هم فكري مي شد تا جاي هيچ اعتراضي باقي نمي ماند. چهارشنبه هاي دور برگشت واليبال، فقط مختص تهران نيست و از اين پس هر هفته شاهد يك دور كامل از بازي ها در شهرستان ها هم خواهيم بود. اما بازي هاي امروز تهران يك تفاوت عمده با بازي هاي شهرستان ها خواهد داشت و آن هم انگيزه هاي تيم هاي بازنده هفته اول دور رفت مقابل رقيبان آشنايشان در آغاز دور برگشت خواهد بود. امروز در سالن هفتم تير نه نئوپان آن تيم ناهماهنگ ابتداي فصل مقابل پيكان است و نه آذرپيام مي تواند دلخوش به سروصداي تماشاگراني باشد كه در اروميه بازي برده را از برق گرفتند و صنام هم كه جاي خود دارد. تيم مدافع عنوان قهرماني حالا با پيدا كردن خود با شكست دادن پيكان دوباره در مسير قهرماني حركت مي كند. سايپا كه به عنوان يك تيم مدعي شروع خوبش را در نيم فصل مرهون پيروزي بر صنام بود، امروز براي در كورس باقي ماندن آزمايش خواهد شد.
نقطه قوت سايپا را بايد در بازيسازي فكورانه شريعتي جست وجو كرد. پاسوري كه باتجربه فراوان و در اختيار داشتن ياراني چون داوود مقبلي، حميد جعفري و سيدمهدي بازارگرد توانسته است تيمش را در بسياري از بازي هاي سخت پيروز كند، صنام و كارخانه كه براي رسيدن دوباره به صدر جدول خيز برداشته اند براي اين بازي حساب ويژه اي گشوده اند. همه بازيكنان كليدي صنام از معروف گرفته تا شيركوند، عندليب، شياري، نادي و مصطفي وند در شرايط خوبي به سر مي برند. تمرينات يك هفته اي دو تيم تحت تأثير اين بازي حساس پشت سر گذاشته  شد.
پيكان پس از دو باخت برابر نئوپان مي ايستد. گنبدي ها ديگر آن تيم متزلزل اوايل فصل نيستند. آنها برخلاف فصول قبل چه در خانه و چه در خانه حريفان نتايج خوبي گرفته اند. ثمره كار فني پيكان را امروز بايد رؤيت كرد. اگر مصدومان پيكان امير حسيني، تركاشوند و غلامي بهبود يافته باشند تماشاگران شاهد يك بازي زيبا خواهند بود. نقطه محوري نئوپان عرفان نواز است. كاپيتان تيم ملي پاكستان كه به تدريج بدل به مهره اي توانمند شده است و هماهنگ شدنش با دولتي، باقرزاده، كلته و تاجر تاكنون نتايج ارزشمندي به همراه داشته است.
برق تنها با غلبه بر آذر پيام مي تواند شكست مقابل پرسپوليس و آيدانه را فراموش كند. تيمي كه به اندازه نيمي از توانايي هايش نتيجه نگرفته است. حريف امروز برق تيم بزرگي است، آذرپيام با برخورداري از دو مهره كارآمد خارجي (كواچ و زاتوويچ)، مهدي مهدوي، حامد رضايي و افتخاريان براي نباختن به ميدان مي رود.
برق همه اميدش به دستان پرهنر سيمونوويچ، زادون، محمدكاظم و عباس قاسميان براي فرار از بحران است.
برنامه بازي هاي امروز
(سالن ۷ تير)
چهارشنبه هفتم دي ماه
ساعت ۱۵: پيكان _ نئوپان گنبد
ساعت ۱۷: برق _ آذر پيام
ساعت ۱۹: صنام _ سايپا
ساعت ۳۰/۱۶: پيام مخابرات گلستان _ پرسپوليس
ساعت ۳۰/۱۶: پگاه اروميه _ گل گهر سيرجان
ساعت ۳۰/۱۶: پتروشيمي _ ذوب آهن
ساعت ۳۰/۱۶: آيدانه چالدران _ اتكا قم

تجليل از اسكي بازان هفت دوره گذشته المپيك زمستاني
گروه ورزشي: با حضور دبير كل كميته ملي المپيك از اسكي بازان شركت كننده در هفت دوره المپيك زمستاني طي مراسمي تجليل شد. علي كفاشيان با اعلام اينكه المپيك زمستاني هم اندازه با المپيك تابستاني جايگاهي خاص در بين كشورهاي جهان دارد گفت: ايران با همه نعمت هاي خدادادي در رابطه با توسعه ورزش هاي زمستاني حيف است از چنين ميدان باارزشي دور باشد. وي حتي راهيابي به اين بازيها را يك نوع موفقيت براي ورزش ايران خواند.در اين مراسم پس از صحبت هاي عيسي ساوه شمشكي رئيس فدراسيون اسكي از قهرمانان گذشته اين رشته به بازيهاي المپيك زمستاني تقدير شد.

مديرعامل باشگاه استقلال
در ايران، باشگاه به معني واقعي نداريم
ايرنا: مديرعامل  باشگاه  فرهنگي  ورزشي  استقلال  گفت : استقلال  يك  برنامه  پنج ساله  ارايه  كرده  كه  براساس  آن ، هر سال  ۵ رشته  و در پايان  ۵ سال ، ۲۵ رشته ورزشي  فعال  خواهد شد.
وي افزود: يك  باشگاه ، ويژگيها و مختصات  خاص  خود را دارد و بايد داراي  ساختار، مجموعه  ورزشي  و... باشد. اما در ايران ، باشگاه  به  معناي  واقعي  نداريم . متاسفانه  پس  از انقلاب ، تاسيسات  و اموال  بسياري از باشگاه  استقلال ، به  سازمان  تربيت  بدني  تحويل  شد و توقعات  به  حق هواداران ، روي  زمين  ماند. ما بايد برخي  از تاسيسات  گذشته  خود را بازپس  بگيريم .او گفت: در اين  خصوص ، دست  مجلس  باز است  تا با يك  مصوبه ، برخي  از اموال  باشگاه  را به  ما بازگرداند. ما چون  امكانات  كافي  نداريم ، نمي توانيم  در رشته هاي  مختلف  فعال  باشيم .

پودولسكي به هامبورگ مي رود
011424.jpg
ايرنا: تيم  فوتبال  باشگاه   هامبورگ  آلمان  اميدوار است  در رقابت  براي  به  خدمت گرفتن  لوكاس  پودولسكي  بازيكن  لهستاني الاصل ، بر رقيب  خود تيم  فوتبال  بايرن  مونيخ  پيشي  بگيرد.
گرچه  اين  مهاجم  ۲۰ ساله  تيم  فوتبال  كلن ، تا سال  ۲۰۰۷ با اين  تيم  قرارداد دارد، اما اخيرا مورد توجه  چند باشگاه قرار گرفته  است .ديتمار بيرزدورفر مدير ورزشي   هامبورگ  به  روزنامه  مورگن  پست  گفت : ما قصد داريم  قراردادي  را با اين  بازيكن  از تابستان  آينده  امضا كنيم .
در همين  حال  مدير برنامه هاي  پودولسكي  گفته  است ، مذاكراتي  با نمايندگان باشگاه  در ارتباط با انتقال  مشروط وي  به   هامبورگ  در نوامبر انجام  شده  اما تاكنون  درباره  مبلغ  اين  انتقال  صحبت  نشده  است .پودولسكي  كه  در ۱۹ بازي  اخير تيم  ملي  فوتبال  آلمان ، يكي  از بازيكنان  ثابت  و استوار اين  تيم  بوده  است ، از سوي  تيم  بايرن  مونيخ  نيز مورد توجه قرار گرفته  است .

حمايت برزيلي ها از تيم ملي پرتغال
لوييز فيليپه  اسكولاري  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  پرتغال  اظهار اميدواري  كرد در رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ تيم  تحت  رهبري  وي  از حمايت  تماشاگران  برزيلي  نيز برخوردار شود.اسكولاري  در گفت وگو با رسانه هاي  جمعي  برزيل  مدعي  شد: در تماس هايي  كه  با هموطنان  برزيلي  خود داشتم ، بسياري  از آنان  اعلام  كردند كه  در رقابت هاي  جام  جهاني  نخست  از تيم  برزيل  و سپس  از پرتغال  حمايت  خواهند كرد. حتي  بسياري  افراد اميدوارند تيم هاي  برزيل  و پرتغال  را در فينال  ببينند.

خشنودي مورينيو از بازي كول
خوزه  مورينيو سرمربي  تيم  فوتبال  چلسي  انگليس  از عملكرد موثر جوكول  در جريان  پيروزي  ۳ بر دو اين  تيم  برابر فولهام  تمديد كرد.پس  از اين  پيروزي ، اختلاف  چلسي  صدرنشين  با تيم  دوم  جدول  ليگ  برتر به  ۹ امتياز رسيد.مورينيو مدعي  شد: كول  مي تواند نقش  به  سزايي  براي  انگليس  در جام  جهاني سال  آينده  داشته  باشد.وي  در تمامي مسابقات  خيلي  خوب  بازي  مي كند و شايد بهترين  مهاجم  ما در حال  حاضر باشد. هنگامي  كه  به  اين  تيم  آمدم  هيچكس  حتي خود او، بهترين  جايگاهش  را نمي دانست .
اين  بازيكن  در سال  ۲۰۰۳ در ازاي  ۶ ميليون  پوند به  چلسي  پيوست .

لارسن به سوئد باز مي گردد
هنريك  لارسن  مهاجم  سوئدي  تيم  فوتبال  باشگاه  بارسلونا اسپانيا، در صدد ترك  اين  تيم  در تابستان  ۲۰۰۶ و بازگشت  به  سوئد است .
وي  گفت : در تابستان  آينده  به  كشورم  باز مي گردم  و در مورد باشگاهم  نيز پس  از بررسي  پيشنهادها، تصميم گيري  خواهم  كرد.بنابر اين  گزارش ، بارسلونا پيشنهاد تمديد قرارداد لارسن  براي  يك  سال ديگر را در ازاي  ۹/ ۱ ميليون  يورو ارايه  داد و اين  مهاجم  در ماه  اكتبر اين پيشنهاد را پذيرفت  اما سپس  تصميم  خود را تغيير داد.

رأي گيري اينترنتي براي انتخاب
بهترين بازيكن تيم هامبورگ
011427.jpg
پايگاه  اينترنتي  تيم  فوتبال   هامبورگ  اقدام  به  راي گيري  اينترنتي  براي  انتخاب  بهترين  بازيكن  خود كرده  است .
در اين  راي گيري  اسامي  كامل  بازيكنان  تيم   هامبورگ  اعلام  شده  و كاربران  مي توانند با انتخاب  يكي  از آنها در راي گيري  شركت  كنند.نام  مهدي  مهدوي  كيا نيز به  عنوان  يكي  از بازيكنان  تيم   هامبورگ  در اين  ليست  وجود دارد.
تا به  امروز باربارز و مهدي  مهدوي  كيا بيشترين  آراء را از مجموع  بيش  از ۵۸ هزار راي  كسب  كرده اند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |