گروه‌ ورزشی- کریم اعظمی: عصر روز شنبه 29 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه «رویرپاور» پس از اینکه تیم‌شان 2 بر صفر مقابل یکی از تیم‌های بالانشین جدول عقب افتاده بود...

 با ناراحتی در انتظار پیروزی شالکه مقابل بوخوم بودند ولی فقط در عرض 10 دقیقه همه چیز به یک باره عوض شد و این متاثر از حضور وحید هاشمیان، مهاجم ایرانی بوخوم در زمین مسابقه بود. آبی‌پوشان بوخوم در هفته نوزدهم بوندس‌لیگا و در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان شالکه بودند و تا دقایق پایانی، ناامیدی ورزشگاه را فراگرفته بود ولی هاشمیان فرشته نجات تیمش لقب گرفت.

همه‌چیز برای بوخوم به شکلی ناامیدکننده شروع شد و آنها در دقیقه 5 با گل سانچس از شالکه عقب افتادند و هیچ اتفاقی تلخ‌تر از این نبود که کوین کورانی در دقیقه 42 دومین گل را به ثمر رساند تا شالکه با پیروزی 2 بر صفر به رختکن برود. در آغاز نیمه‌دوم تاکتیک بوخوم برای رسیدن به گل تساوی تهاجمی‌تر شد ولی شاگردان هایکو هرلیش تا دقیقه 82 برای زدن گل زجر کشیدند.

سرمربی بوخوم در دقیقه 72 هاشمیان را جایگزین اپاله کرد و فقط 10 دقیقه از حضور مهاجم ایرانی در زمین گذشته بود که او توانست گل اول بوخوم را به ثمر برساند. با این گل روند حملات میزبان بیشتر شد و در حالی که خیلی‌ها در انتظار سوت پایان بازی بودند، بوخوم باز هم روی خلاقیت هاشمیان توانست در دقیقه 2+90 به گل تساوی دست پیدا کند. این هاشمیان بود که با یک پاس دیدنی زستاک را صاحب موقعیت کرد و او شادی را به اردوی بوخوم آورد.

دومین گل هاشمیان در این فصل 

هاشمیان در فصل جاری بوندس‌لیگا 2 گل به ثمر رسانده و 2 پاس منجر به گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده است. این فصل برای وحید هاشمیان چندان درخشان طی نشده است. او که سابقه بازی در تیم‌هایی چون بایرن‌مونیخ ، هانوفر و هامبورگ را دارد، در فصل جاری لیگ آلمان تنها در 12 بازی آن هم بیشتر به‌صورت بازیکن تعویضی وارد زمین شده است. مهاجم ایرانی بوخوم در هفت بازی یا روی سکوها تلاش هم‌تیمی‌هایش را به تماشا نشسته یا اینکه روی نیمکت فرصت حضور در میدان را پیدا نکرده است.

پنجمین گلزن تیم فوتبال بوخوم در فصل جاری حدود 292 دقیقه فرصت بازی پیدا کرده است که در همین زمان اندک 2 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل هم ساخته است. یازدهم مهرماه سال‌جاری در هفته هشتم بوندس‌لیگا هاشمیان اولین گل فصل خود را در دقیقه 53 وارد دروازه ولفسبورگ کرد. پس از آن مهاجم ایرانی بوخوم کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا کرد، با این حال در دیدار مقابل هانوفر در هفته هفدهم یک پاس منجر به گل داد.

شنبه‌شب هاشمیان باز هم درخشید و تیم بوخوم را از شکست نجات داد. هاشمیان طی 10 فصل حضور در فوتبال آلمان 46 گل برای تیم‌های هانوفر و بوخوم به ثمر رسانده است.بوخوم فصل گذشته یکی از نامزدهای اصلی سقوط به بوندس‌لیگا2 بود اما وحید هاشمیان که مدت‌ها بود راهی به ترکیب تیمش نمی‌یافت، در دیداری حساس مقابل اینتراخت فرانکفورت به میدان آمد و با به ثمر رساندن تک‌گل 3 امتیازی تیمش، نقش اصلی را در بقای بوخوم در بوندس‌لیگا ایفا کرد. 

هاشمیان: به خواسته مربی عمل کردم

هاشمیان در شرایطی موفق به گلزنی مقابل شالکه شد که در این فصل خیلی کم فرصت حضور در ترکیب ثابت تیمش را پیدا کرده است. ولی او در اکثر مسابقاتی که وارد زمین شد، با اینکه زمان محدودی برای اثبات خودش داشت توانست بازیکن تاثیرگذاری برای بوخوم باشد. هاشمیان که مرد اول تیمش در دیدار با شالکه بود، در مورد این مسابقه می‌گوید: «من به حرف‌های سرمربی عمل کردم و خواسته‌اش را در زمین انجام دادم که گل زدن و
 گل ساختن بود. خوشحالم که نتیجه را عوض کردیم و حتی می‌توانستیم به پیروزی هم برسیم.» هاشمیان ادامه می‌دهد: «در بازی با شالکه به ویژه در نیمه‌دوم جنگنده و شجاع بازی کردیم و فکر می‌کنم گل دیرهنگامی که زستاک به ثمر رساند زیبا، مهم و هیجان‌انگیز بود.

با این گل توانستیم یک بار دیگر نتیجه بازی را تغییر دهیم و خوشبختانه من هم به وظایف خودم عمل کردم.» این مهاجم 32 ساله که زننده گل اول و سازنده گل دوم بوخوم بود، تاکید می‌کند: «هرلیش، سرمربی ما قبل از اینکه تعویض شوم و به جای اپاله به زمین بروم، با من صحبت کرد. او گفت که باید گل بسازم و خودم هم گلزنی کنم. من هم خوشبختانه هر دو کار را انجام دادم و فکر می‌کنم از این بابت شانس با من بود. در مجموع از نتیجه به دست آمده خوشحالم و فکر می‌کنم در مقطع کنونی در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم.»

ارنست: هاشمیان، بازیکن برتر بود

هاشمیان در شرایطی این پیروزی حساس را از شالکه گرفت که تیم میهمان با 38 امتیاز به رده سوم سقوط کرد و پایین‌تر از بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن قرار گرفت. اگر شالکه موفق به شکست بوخوم می‌شد حالا بالاتر از بایرن درصدر جدول قرار داشت ولی هاشمیان بازیکن سابق مونیخی‌ها که اغلب در این تیم نیمکت‌نشین بود به نفع تیم سابقش کار کرد و این بار کام فلیکس ماگات را تلخ کرد.توماس ارنست، عضو هیات رئیسه بوخوم که از نمایش این تیم مقابل شالکه به وجد آمده است، در مورد درخشش هاشمیان می‌گوید: «به نظر من وحید مقابل شالکه بازیکن برتر میدان بود.

این گلزن ایرانی فوق‌العاده کار کرد و علاوه بر به ثمر رساندن یک گل، یک پاس گل هم داد تا باعث نجات تیم ما شود. هرچند در ابتدای بازی برخلاف آنچه برنامه‌ریزی کرده بودیم، کار کردیم و نتوانستیم نمایش خوبی داشته باشم ولی به مرور به شرایط ایده‌آل نزدیک شدیم.» هاشمیان در هفته‌های گذشته بیشتر یک بازیکن نیمکت‌نشین بود و به طور حتم ادامه این روند برای مهاجم ایرانی بوخوم رضایت‌بخش نیست.

او در این هفته نمایش قابل‌توجهی داشت و با توجه به درخشش مقابل شالکه، امیدوار است که در هفته‌های آینده شرایط برایش تغییر کند. قبل از این، هایکو هرلیش علاقه زیادی به استفاده از هاشمیان در ترکیب ثابت تیمش نداشت ولی با اتفاقاتی که در دیدار مقابل شالکه افتاد این احتمال وجود دارد که هاشمیان فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند یا اینکه در ترکیب ثابت قرار بگیرد. هر چند بوخوم در‌حال حاضر به طور جدی خطر سقوط را احساس نمی‌کند ولی آنها در پایان هفته نوزدهم با کسب 20 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارند و اگر در هفته‌های آینده باز هم شاهد لغزش این تیم آبی‌پوش باشیم، بوخومی‌ها به احتمال فراوان در منطقه سقوط قرار خواهند گرفت.