یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیدارهای نیم فصل دوم فوتبال بوندس‌لیگا شامگاه جمعه پس از چهار هفته تعطیلات زمستانی با ادامه سیر بلندپروازی بایرن مونیخ آغاز شد. در صدر جدول همچنان تیم بایر لورکوزن قرار گرفته است.

به علت فشردگی تقویم مسابقات رسمی باشگاهی و ملی در صحنه ملی و بین‌المللی با جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی، تعطیلات میان فصلی فوتبال بوندس‌لیگای آلمان این بار فقط ۴ هفته طول کشید. در دیدار افتتاحی نیم فصل دوم، سرخ پوشان بایرن مونیخ سیر صعودی خود در پایان سال ۲۰۰۹ را همچنان ادامه دادند و با برتری ۲ بر 0 در برابر تیم میهمان هوفن‌هایم، پنجمین پیروزی متوالی در بوندس‌لیگا را از آن خود کردند.

در حضور نزدیک به ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانتس آرنا، مارتین دمیکلیس، مدافع آرژانتینی بایرن مونیخ در دقیقۀ ۳۵، نخستین گل هفتۀ هجدهم بوندس‌لیگا را به تور دروازۀ هوفن‌هایم چسباند. سرانجام در انتهای نیمۀ دوم، میروسلاو کلوزه که به جای ایویتسا اولیچ وارد میدان شده بود، با استفاده از پاس کاپیتان، مارک فان بومل نخستین گل خود در فصل جاری را به ثمر رساند و سرنوشت این بازی را تعیین کرد.   

لوئیز فان گال، سرمربی هلندی بایرن مونیخ که پس از هفتۀ سیزدهم بوندس‌لیگا به دلیل ناکامی‌های متعدد این تیم، در یک قدمی برکناری از سمت خود قرار گرفته بود، حال با پیوستن مونیخی‌ها به کورس قهرمانی، راه‌یابی به مرحله یک هشتم نهایی جام قهرمانان باشگاههای اروپا و همچنین صعود به دور یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاههای آلمان، موفق به پاسخگویی سطح بالای میزان انتظارات از بایرن مونیخ شده و وضعیت خود را "۱۸۰ درجه" تغییریافته می‌بیند.

شکست ناپذیری صدرنشین، بایر لورکوزن 

تیم بایر لورکوزن، پیشتاز نیم فصل نخست بوندس‌لیگا نیز با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل تیم میهمان، ماینتس شروع موفقی را در سال جدید میلادی داشت. شاگردان یوپ هاینکس با این برتری همچنان صدرنشینی را به خود اختصاص داده و بدون شکست در فصل جاری بوندس‌لیگا مانده‌اند. 

پیروزی هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت

تیم‌های فوتبال هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت نیز به جمع برندگان هفتۀ هجدهم پیوستند. هامبورگی‌ها در زمین خود ۲ بر 0 از سد تیم فرایبورگ عبور و با کسب این موفقیت وضعیت خود رابین ۵ تیم نخست در جدول تثبیت کردند.

تیم آینتراخت فرانکفورت با پیروزی ۱ بر 0 در بازی خانگی مقابل وردربرمن به ۳ امتیاز حساس دست یافت. در این دیدار میشائل اسکیبه، سرمربی آینتراخت فرانکفورت که در این روزها از سران باشگاه خود به علت عدم جذب بازیکنان مورد نظر به شدت انتقاد کرده و به استعفای احتمالی خود نیز اشاره کرده بود، مورد حمایت طرفداران فرانکفورت قرار گرفت. مهدی مهدوی‌کیا که شایعه جدایی او از فرانکفورت بار دیگر مورد بحث قرار گرفته، جزو کادر ۱۸ نفرۀ تیم خود حضور نداشت.    

پیروزی یاران هاشمیان در مونشن گلادباخ 

تیم فا.اف.ال. بوخوم که در این فصل نیز در معرض خطر سقوط به بوندس‌لیگای ۲ قرار گرفته، به ۳ امتیاز بسیار حساس دست یافت. بوخومی‌ها مانند فصل گذشتۀ بوندس لیگا "گربه سیاه" مونش گلادباخ شدند و در ورزشگاه بوروسا پارک در شهر مونشن گلادباخ به پیروزی ۲ بر ۱ رسیدند. وحید هاشمیان در واپسین دقایق این بازی به زمین فرستاده شد.

تپش قلب دوباره برای هرتا برلین 

و اما تیم قعرنشین هرتا برلین که پس از ۱۷ دیدار نیم فصل نخست فقط ۶ امتیاز در مجموع کسب کرده بود و کاندیدای جدی سقوط به بوندس‌لیگای ۲ محسوب می‌شود، با پیروزی ۳ بر 0 در زمین هانوفر شگفتی آفرید. آیا شروع پر فروغ هرتا برلین در نیم فصل دوم نوید بخش شگفتی آفرینی‌های دیگری برای تنها نماینده پایتخت آلمان در این فصل بوندس‌لیگا خواهد بود؟ پاسخ به این سئوال در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

دیدارهای پایانی هفتۀ هجدهم

دیدارهای هفتۀ هجدهم بوندس‌لیگا شامگاه شنبه (26 دی) با انجام دیدار خانگی اشتوتگارت در برابر وولفسبورگ ادامه یافت. در این بازی اشتوتگارت با نتیجه سه بر یک وولفسبورگ را شکست داد. این شمشمین بازی بدون پیروزی وولفسبورگ در دیدارهای اخیر بوندس‌لیگا بود.

به گزارش دویچه‌وله، یکشنبه با دیدار تیم میزبان شالکه مقابل نورنبرگ و همچنین شهرآورد ایالت نوردراین وست فالن آلمان با نبرد اف.ث.کلن در برابر تیم میهمان، بوروسیا دورتموند، بازی‌های هفتۀ هجدهم به پایان خواهند رسید. 

وضعیت جدول

با بازگشت بایرن مونیخ به جمع مدعیان قهرمانی این فصل، رقابت در صدر جدول مهیج‌تر شده است. بایر لورکوزن، پیشتاز بوندس‌لیگا در نیم فصل نخست، با ۳۸ امتیاز همچنان صدرنشین جدول است. بایرن مونیخ با ۳۶ امتیاز در مکان دوم قرار گرفته است. آبی پوشان شالکه نیز می‌توانند در صورت پیروزی مقابل نورنبرگ ۳۷ امتیازی شوند ومکان دوم را مجددا به خود اختصاص دهند.

کد خبر 99650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز