گروه حوادث: پلیس در تعقیب 3جانی فراری است که با سوءاستفاده از مه‌آلود بودن هوا از زندان مرکزی شهرکرد گریخته‌اند

صبح پنجشنبه گذشته، مسئولان زندان مرکزی شهرکرد در جریان فرار 3زندانی قرار گرفتند که به اتهام قتل عمد در این زندان به سر می‌بردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این3زندانی بعد از اینکه در دوران محکومیت با هم آشنا شده بودند، نقشه فرار از زندان را عملی کرده و بامداد پنجشنبه آن را به اجرا درآوردند.

متهمان بعد از بریدن میله‌های قسمتی از زندان وارد محوطه شده و با سوءاستفاده از بارندگی و مه آلود بودن هوا توانستند خود را به خارج از زندان رسانده و پا به فرار بگذارند.

به گفته بهرامی، مدیرکل سازمان زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری، هر سه متهم فراری در سال‌های قبل به‌صورت جداگانه مرتکب   قتل عمد شده بودند که 2 نفر از آنها از سوی دادگاه به قصاص نیز محکوم شده بودند.

وی ادامه داد: بعد از فرار این سه زندانی، تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شده و از تمامی هموطنان می‌خواهیم به محض مشاهده این افراد، ماجرا را به پلیس 110 یا نزدیک‌ترین پاسگاه انتظامی اطلاع دهند.

از سوی دیگر، احمدرضا بهرامی- دادستان شهرکرد- نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از اعلام این خبر، تمامی مسئولان به همراه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد در محل زندان حاضر و با بررسی مسئله، هماهنگی‌های لازم را با تمامی حوزه‌های قضایی سراسر کشور به عمل آورده و دستورات مقتضی را برای دستگیری متهمان صادر کردند.

تحقیقات برای دستگیری متهمان به نام‌های داوود سواری، متهم به قتل و محکوم به قصاص، غلامعلی قاسمی، متهم به قتل و کاظم یگانگی، متهم به قتل و محکوم به قصاص ادامه دارد.