گروه حوادث: سارق فیوج در حالی که به 10سال حبس محکوم شده بود، به راحتی و با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شد تا بار دیگر شبکه مخوف سرقت خود را هدایت کند.

این مرد فیوج و همدستانش به بهانه همراه داشتن مواد‌مخدر دست به سرقت‌های میلیونی در تهران و سایر استان‌های کشور می‌زدند.

شهریور ماه گذشته، وقتی 2 مالباخته در فاصله زمانی اندکی به دادسرای جنایی تهران رفتند و مدعی شدند چند مامور قلابی به بهانه بازرسی خودروی آنها، دست به سرقت‌های میلیونی زده‌اند، تحقیقات گسترده‌ پلیسی برای یافتن سرنخی از سارقان آغاز شد.

در نخستین مرحله از تحقیقات، کارآگاهان پلیس با چهره نگاری ماموران قلابی و بررسی آلبوم عکس سارقان سابقه دار دریافتند هر دو سرقت توسط اعضای باندی صورت گرفته است که هدایت آن را یک سارق مخوف و تحت تعقیب طایفه فیوج به نام لطیف برعهده دارد.

وثیقه‌ برای تکرار سرقت‌ها

بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد، سارق 47 ساله، در سال 82 در جریان یک سرقت خشن در رشت دستگیر شده بود اما به راحتی و با سپردن وثیقه آزاد شده و از آن به بعد سرقت‌های خود را از سر گرفته بود.

فرار متهم مخوف در حالی صورت گرفته بود که قضات دادگاه وی را به 10 سال حبس محکوم کرده بودند.با مشخص شدن این موضوع، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران عملیات ردزنی سارق تحت تعقیب را آغاز کردند و در مسیر تحقیقات خود به سرنخ‌هایی از اعضای باند لطیف در کرج و تهران دست یافتند.

با این سرنخ، کارآگاهان صبح دوازدهم آذر، لطیف را در مخفیگاهش در کرج محاصره کرده و وی را به همراه 2 همدستش به نام‌های ایوب و مصطفی دستگیر کردند. هنگامی که بازجویی‌ها از لطیف و 2 عضو باندش آغاز شد، ماموران متوجه ارتباط آنان با باند دیگری از سارقان فیوجی شدند که مدتی قبل به اتهام ارتکاب سرقت در قم، ری و تهران دستگیر شده بودند.

متهمان دستگیر شده در اعترافات خود با بیان اینکه با باند لطیف در ارتباط بوده‌اند، گفتند: در جریان سرقت‌هایمان سوار بر خودروهای زانتیا، پژو و ریو، در محدوده مراکز تجاری، بانک‌ها، دفاتراسناد رسمی، مراکز خرید و فروش خودروها و... کمین می‌کردیم و با شناسایی افرادی که پول زیادی به همراه داشتند به آنها نزدیک می‌شدیم  و در حالی که لباس پلیس به تن داشتیم، با نشان دادن کارت شناسایی جعلی پلیس، خودروی طعمه‌هایمان را متوقف می‌کردیم و به بهانه اینکه آنها مواد‌مخدر به همراه دارند، اقدام به بازرسی خودروهای آنها کرده و در همان هنگام دست به سرقت اموال آنها می‌زدیم.

انتشار عکس در مطبوعات

قاضی قریشی زاده- دادیار شعبه 6 دادسرای جنایی تهران- با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند، با صدور مجوز انتشار عکس بدون‌پوشش متهمان در مطبوعات از کسانی که توسط این افراد در تهران و شهرستان‌های دیگر کشور مورد سرقت قرار گرفته‌اند درخواست کرد برای پیگیری موضوع به اداره پنجم آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 70406

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز