همشهری آنلاین: نخست وزیر ایتالیا در آستانه سفرش به سرزمین‌های اشغالی بر حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: اسرائیل بخشی از اروپاست و به غرب تعلق دارد.

به گزارش ایسنا، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا دوشنبه 12 بهمن وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود، در این سفر سه روزه هشت وزیر از جمله وزیر دفاع، وزیر خارجه، وزیر کشور و وزیر زیرساخت‌های ایتالیا برلوسکنی را همراهی می‌کنند.

نخست وزیر ایتالیا با هدف ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های علمی، ‌فن‌آوری و فرهنگ به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند؛ هم‌چنین قرار است در طول این سفر یک کنفرانس با حضور رهبران تجاری، ‌صنعتی و علمی ایتالیا و رژیم صهیونیستی برگزار شود.

برلوسکنی پیش از سفر خود به روزنامه هاآرتص گفت: در تمام دوران زندگی،‌ ابتدا به عنوان سرمایه گذار و سپس به عنوان نخست وزیر همیشه عاشق آزادی بوده‌ام.

وی با بیان این ادعا که مردم یهود با شجاعت و مقاومت یک الگوی دموکراسی در خاورمیانه‌ ایجاد کردند! گفت: اسرائیل بخشی از اروپاست و به غرب تعلق دارد. این کشور به ارزش‌های دموکراسی معتقد است! ارزش‌هایی که ما نیز به آنها اعتقاد داریم. در نتیجه من همیشه از اسرائیل حمایت کرده‌ام و به عنوان نخست وزیر، سیاست خارجی ایتالیا در قبال اسرائیل را تغییر دادم و ایتالیا را تبدیل به نزدیک‌ترین دوست اسرائیل در اروپا کردم.

نخست وزیر ایتالیا افزود: من به طور همزمان، ‌روابط ایتالیا با رهبران میانه‌روی جهان عرب و اسلام را توسعه بخشیدم. امروز ایتالیا یکی از توقفگاه‌های ضروری برای رهبران خاورمیانه هنگام سفر به اروپاست. ما خود را در تلاش‌ها برای یافتن راه حلی بادوام و جامع برای مساله فلسطین شریک می دانیم. ایتالیا پیشنهاد داده مذاکرات صلح آتی میان دو طرف در شهر زیبای "آریسیا" برگزار شود.

نخست وزیر ایتالیا درخصوص سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و روابط با فلسطینیان گفت: سیاست شهرک سازی اسرائیل می‌تواند یک مانع برای صلح باشد، من مایلم به عنوان یک دوست به مردم و دولت اسرائیل بگویم اصرار به ادامه این سیاست یک اشتباه است، من شجاعت نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در اعلام توقف 10 ماهه شهرک سازی‌ها را مورد استقبال قرار دادم. تا زمانی که اسرائیل در قلمروهایی که قرار است براساس توافقنامه صلح به فلسطینیان بازگردانده شود، شهرک سازی کند،‌ نمی‌تواند فلسطینیان را متقاعد کرد که اسرائیل دارای حسن نیت است؛ از طرفی اتفاقی که در غزه روی داد به این طرز تفکر کمک می‌کند.