اختتامیه سومین جشنواره ادبی «یار و یادگار» که به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود 6 اسفند در تهران برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره ادبی یار و یادگار به مهر گفت: این جشنواره با محورهای «امام خمینی(ره) حقیقت همیشه زنده تاریخ»، «انقلاب اسلامی فصل بیداری ملت‌ها»، «مهر میهن؛ عشق ولایت» و در بخش ویژه با محور «بانوی انقلاب» اسفندماه سال‌جاری در تالار حوزه هنری برگزار می‌شود.

فراخوان این جشنواره به‌طور رسمی اول آبان اعلام شد و اهالی ادبیات تا 22 بهمن فرصت داشتند آثار خود را در رشته‌های شعر (در همه قالب‌ها و گرایش‌ها)، داستان کوتاه و بلند، نثر ادبی، نثر تحقیقی (مقاله)، ترانه و نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حمید هنرجو، مدیر واحد کودک و نوجوان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: تا پس از تعطیلات روند دریافت آثار ادامه دارد. درباره داوری‌ها هم لازم است به این نکته اشاره شود که تعداد داوران از 9 نفر داور سال گذشته به 12 داور افزایش یافته و دلیل آن هم این است که 2 رشته ترانه و نمایشنامه امسال برای نخستین‌بار به جشنواره افزوده شده است.

وی درباره بخش ویژه بانوی انقلاب توضیح داد: در جشنواره امسال بخش ویژه‌ای درباره بانوی انقلاب داریم که به بزرگداشت تلاش‌های مرحومه حاجیه خانم ثقفی در راستای همراهی صادقانه باحضرت امام خمینی(ره) درجریان انقلاب و بعد از آن می‌پردازد.

دبیرعلمی جشنواره ادبی یار و یادگار در پایان درباره آمار آثار دریافتی توضیح داد: تا‌کنون بیش از 250 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسیده و ثبت شده است. آثار در بخش‌های مقاله، شعر، نثر ادبی و داستان بیشترین آمار را تاکنون به‌خود اختصاص داده‌اند.

جشنواره ادبی یار و یادگار3 سال است که به همت مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.