همشهری آنلاین: لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندس‌لیگا)، همچنان پرهیجان پیش می‌رود. در بیست و دومین هفته‌ رقابت‌های این لیگ، هر سه شانس اصلی قهرمانی این فصل، بر رقیبان خود پیروز شدند. لورکوزن، مونیخ و شالکه سایه به سایه پیش می‌تازند.

مثلث صدرنشینان

در رقابت‌های هفته‌ بیست و دوم بوندس‌لیگا، روز یکشنبه (25 بهمن)، شالکه توانست با پیروزی دو بر صفر بر کلن، به گروه صدرنشینان جدول بپیوندد. لورکوزن و بایرن مونیخ نیز یک روز پیش از آن بر حریفان خود پیروز شده بودند. 

لورکوزن در خانه‌ خود، با نتیجه‌ دو بر یک وولفسبورگ، قهرمان فصل پیش را شکست داد و این تیم را در بحران عمیق‌تری فروبرد. وولفسبورگ با این شکست تا رده‌ دوازدهم جدول سقوط کرد. مونیخی‌ها نیز که میزبان دورتموند بودند، با پیروزی سه بر یک بر حریف خود، تعقیب سایه‌وار صدرنشین را ادامه دادند.

اکنون لورکوزن و  بایرن مونیخ هر دو ۴۸ امتیازی هستند و لورکوزن تنها با تفاضل یک گل بیشتر بر جایگاه نخست جدول رده‌بندی تکیه زده است. شالکه با سه امتیاز کمتر در تعقیب دو تیم صدرنشین است.

درخشش فان نیستلروی

هامبورگ این هفته با درخشش ستاره‌ هلندی خود،  رود فان نیستلروی، توانست اشتوتگارت را مغلوب کند. ستاره‌ هلندی که نخستین بازی خود را در این فصل برای تیم هامبورگ انجام می‌داد، با دو گل توانست پیروزی سه بر یک بر اشتوتگارت را مسجل و هواداران هامبورگ را غرق شادی کند. هامبورگ با این پیروزی جایگاه چهارم جدول را به خود اختصاص داد. به دنبال این تیم دورتموند و برمن قرار دارند. اگر فان نیستلروی در هفته‌های آینده نیز با چنین درخششی ظاهر شود، باید انتظار موفقیت‌های بیشتری برای هامبورگ داشت.

برمن که به نظر می‌رسد پس از چند هفته ناکامی از خواب زمستانی بیدار شده و بر بحران کوچک خود غلبه کرده، این هفته با نتیجه‌ درخشان پنج بر یک، تیم بحران‌زده‌ هانوفر را درهم کوبید. برمن با این پیروزی به جایگاه ششم صعود کرد. هانوفر نیز به جایگاه شانزدهم سقوط کرد.

موفقیت بوخوم و ناکامی هرتا برلین

تیم جوان و خوب هوفن‌هایم این هفته نیز مغلوب بوخوم شد. بوخوم تیمی که وحید هاشمیان در آن توپ می‌زند، با این پیروزی خود را تا جایگاه چهاردهم جدول بالا کشید و تا حدودی از خطر سقوط نجات یافت. هاشمیان در این دیدار با یک تعویض تاکتیکی در دقایق پایانی به میدان رفت.

تیم قعر جدولی هرتا برلین این هفته هم نتوانست موفق باشد. این تیم در خانه‌ خود با نتیجه‌ یک بر یک در برابر ماینتس متوقف شد و دو امتیاز حساس دیگر از دست داد. به نظر می‌رسد که برلینی‌ها فصل آینده را در لیگ دوم آلمان بسر خواهند برد. مگر اینکه رویدادی معجزه‌آسا تیم آن‌ها را از سقوط نجات دهد.

به گزارش دویچه وله، در آخرین بازی هفته‌ بیست و دوم، فرانکفورت میزبان فرایبورگ بود. فرانکفورت که در این فصل تا کنون چهره‌ موفقی از خود نشان داده است، در این بازی هم توانست با نتیجه‌ دو بریک پیروز شود و با این موفقیت جایگاه خود را در رده‌ هفتم جدول تثبیت کند.

نتایج هفته‌ بیست و دوم در یک نگاه:

مونشن‌گلادباخ ۲ − نورنبرگ ۱
هرتا برلین ۱ − ماینتس ۱
هانوفر ۱ − وردر برمن ۵
بوخوم ۲ − هوفن‌هایم ۱
بایر لورکوزن ۲ − وولفسبورگ ۱
اشتوتگارت ۱ − هامبورگ ۳
بایرن مونیخ ۳ − بوروسیا دورتموند ۱
شالکه ۲ − اف ث کلن 0
اینتراخت فرانکفورت ۲ − فرایبورگ ۱