دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیستمین هفته‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندس‌لیگا)، در حالی که برف و سرما سراسر این کشور را فراگرفته بود، آغاز شد.

نخستین بازی هفته‌ بیستم، دیدار روز جمعه ‌(9 بهمن) هامبورگ و وولفسبورگ، قهرمان فصل پیش بود. وولفسبورگ که هفته‌ پیش مربی خود را برکنار کرد و در پی یک مربی تازه است، با مربی موقت خود نیز نتوانست از پس هامبورگ برآید و به نتیجه‌ مساوی یک بر یک رضایت داد.

مونشن‌گلادباخ ـ برمن

در یکی از بازی‌های روز شنبه (10 بهمن)، مونشن‌گلادباخ میزبان وردر برمن بود. برمن پس از چند شکست پی‌در پی زیر فشار قرار گرفته بود و باید این هفته از خود اعاده‌ حیثیت می‌کرد. ولی «فرونتسک»، مربی مونشن‌گلادباخ نیز وعده داده بود که تیم خود را برای پیروزی به میدان خواهد فرستاد. این بازی پر گل با نتیجه‌ چهار بر سه به سود مونشن‌گلادباخ به پایان رسید.

فرانکفورت ـ کلن

در یکی دیگر از دیدارهای روز شنبه، اینتراخت فرانکفورت میزبان کلن بود. هر دو تیم به دلیل بیماری و آسیب‌دیدگی، چند بازیکن بزرگ خود را در اختیار نداشتند. غایبین صاحب‌نام فرانکفورت بیشتر بودند. فرانکفورت تا این بازی در جایگاه هفتم جدول و کلن در جایگاه سیزدهم قرار داشتند. این دیدار با نتیجه‌ دو بر یک به سود کلن به پایان رسید.

هرتابرلین ـ بوخوم

هرتابرلین، تیم قعر جدولی بوندس‌لیگا، در هفته‌ بیستم میزبان بوخوم بود. برلینی‌ها که برای نجات از سقوط به دسته‌ دوم به هر سه امتیاز بازی نیاز داشتند، در این بازی می‌توانستند از همه‌ بازیکنان مهم خود استفاده کنند. ولی بوخوم نیز که در هفته‌ها‌ی گذشته با کسب امتیازهای مهم اعتماد به‌نفس زیادی پیدا کرده، قصد پیروزی داشت. وحید هاشمیان، بازیکن ایرانی بوخوم که هفته‌ گذشته با یک گل و یک پاس گل توانست بوخوم را از شکست نجات دهد، به میدان فرستاده نشد. سرانجام این بازی با نتیجه‌ صفر بر صفر مساوی شد.

بایرن مونیخ ـ ماینتس

فرانک ریبری، ستاره‌ فرانسوی بایرن مونیخ هنوز به روزهای اوج خود نرسیده است، ولی پیروزی‌های مهم این تیم در هفته‌های گذشته، جایگاه دوم را برای مونیخی‌ها تثبیت کرده است. ماینتس نیز تاکنون فصل موفقی را از سر ‌گذرانده و تا این بازی، دور از انتظار همگان، در جایگاه هشتم، یعنی بالاتر از هوفن‌هایم و وولفسبورگ قرار داشت. همه‌چیز بیانگر دیداری هیجان‌انگیز بود، دیداری که سرانجام با نتیجه‌ سه بر صفر به سود بایرن مونیخ پایان یافت. این نتیجه به معنی صدرنشینی بایرن مونیخ دست‌کم برای یک روز بود.

هانوفر ـ نورنبرگ

یکی دیگر از دیدارهای روز شنبه، مصاف دو تیم پایین جدولی هانوفر و نورنبرگ بود. هر دو تیم تاکنون فصلی ناموفق را پشت سرگذاشته‌اند و تا این بازی مکان‌های شانزدهم و هفدهم جدول را به خود اختصاص داده بودند. پیروزی هر تیم می‌توانست نقطه‌ امیدی برای فرار از سقوط، و نتیجه‌ مساوی می‌توانست به ضرر هر دو تیم باشد. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ سه بر یک به سود نورنبرگ پایان یافت.

شالکه ـ هوفن‌هایم

حساس‌ترین دیدار هفته‌ بیستم بی‌تردید مصاف شالکه و هوفن‌هایم بود. شالکه که با مربی پرآوازه‌ خود، «فلیکس ماگات» همچنان در کورس قهرمانی است و در جایگاه سوم جدول قرار دارد، هر سه امتیاز این بازی را می‌خواست. ولی هوفن‌هایم هم تیمی است که همواره توانسته برای همگان شگفتی‌‌آفرین باشد. سرانجام این دیدار حساس با نتیجه‌ دو بر صفر به سود شالکه به پایان رسید.

دیدارهای روز یکشنبه

عصر یکشنبه (11 بهمن) رقابت‌های هفته‌ بیستم با انجام دو بازی خاتمه یافت. بایر لورکوزن، صدرنشین بوندس‌لیگا با برتری کامل از سد فرایبورگ گذشت و اشتوتگارت نیز دورتموند را به زانو درآورد.

بایر لورکوزن همچنان حرف اول را در بوندس‌لیگا می‌زند. لورکوزن علیرغم آسیب‌دیدگی و غیاب کاپیتانش، سیمون رولفس، توانست در بیستمین دیدار خود در این فصل بوندس‌لیگا، با نتیجه ۳ بر ۱ فرایبورگ را شکست دهد و با کسب سه امتیاز دیگر از مقام خود در صدر جدول دفاع کند.

لورکوزنی‌ها در همان نیمه‌ نخست توانستند در عرض پنج دقیقه سه بار دروازه‌ حریف را باز کنند و حریف خود را به زانو درآورند. 

نخستین گل لورکوزن را اشتفان کیسلینگ، مهاجم خطرناک این تیم در دقیقه ۳۶ با ضربه سر به ثمر رساند. یک دقیقه‌ بعد، دردیکوف برای بار دوم دروازه فرایبورگ را گشود و در دقیقه ۴۰، هیپیا، مدافع کارکشته لورکوزن سومین گل را وارد دروازه فرایبورگ کرد. تک گل تیم مهمان نیز در دقیقه ۶۶ توسط فلیکس باستیان به ثمر رسید.

در دیگر دیدار ه‌ هفته‌ بیستم، تیم بوروسیا دورتموند که هفته‌های بس موفقی را پشت سر گذاشته بود، متحمل شکستی سنگین در اشتوتگارت شد. بازیکنان اشتوتگارت که در هفته‌های اخیر و با روی کار آمدن کریستیان گروس، سرمربی سوئیسی‌ این تیم جانی تازه‌ گرفته‌اند، مهمان خود، بوروسیا دورتموند را ۴ بر ۱ مغلوب کردند.

درخور توجه که نتیجه این دیدار تا دقیقه ۷۷ تساوی یک بر یک بود، اما اشتوتگارتی‌ها در یک ربع پایانی مسابقه، حملات خود را شدت بخشیده و با موفقیت به نتیجه رساندند. در دقیقه ۷۷ کوزمانوویچ گل دوم را به ثمر رساند و ماریکا و ترش (Träsch) با زدن گل‌های سوم و چهارم برای اشتوتگارت، کار حریف را یکسره کردند. 

در حال حاضر دورتموند با ۳۶ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و اشتوتگارت نیز با این پیروزی مهم به مکان دهم ارتقا یافته است.

 دویچه‌وله

کد خبر 100741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز