همشهری آنلاین: بی‌تردید حساس‌ترین دیدار بیست‌ویکمین هفته‌ لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندس‌لیگا)، مصاف وولفسبورگ، قهرمان فصل پیش با بایرن مونیخ، رکورددار قهرمانی لیگ برتر فوتبال آلمان بود.

بیست‌ویکمین هفته‌ بوندس‌لیگا روز جمعه (16 بهمن) با دیدار دو تیم بحران‌زده‌ برمن و هرتا برلین آغاز شد. برمن که در آغاز فصل از امیدهای قهرمانی به شمار می‌رفت، در هفته‌های گذشته با چند باخت پی‌در پی، به جایگاه ششم جدول سقوط کرد. هرتابرلین نیز همچنان در قعر جدول قرار دارد. این دیدار با نتیجه‌ دو بر یک به سود برمن پایان یافت. شاید این پیروزی بتواند نقطه‌ عطفی برای برمن جهت برون‌رفت از بحران باشد.

وولفسبورگ ـ بایرن مونیخ

از میان دیدارهای روز شنبه (17 بهمن)، حساسیت بازی میان وولفسبورگ و بایرن مونیخ از همه بیشتر بود. مونیخی‌ها که با چند پیروزی درخشان، خود را تا رده‌ دوم جدول بالا کشیده بودند، تشنه‌ موفقیتی تازه‌ به میدان رفتند. ولی وولفسبورگ هم در برابر تماشاگران خودی باید نشان می‌داد که بیهوده نام قهرمان فصل پیش را یدک نمی‌کشد. ولی وولفسبورگ در این بازی حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه سه بر یک بازی را واگذار کرد.

کلن ـ هامبورگ

همه‌ چشم‌ها به ورزشگاه کلن دوخته شده بود که آیا فان‌نیستلروی، ستاره‌ هلندی تازه پیوسته به تیم هامبورگ به میدان می‌رود یا نه. این اتفاق رخ داد، ولی در دقایق پایانی بازی. ظاهرا این بازیکن بزرگ برای رسیدگی به آمادگی مطلوب، هنوز به چند هفته‌‌ای وقت نیازمند است. تا این دیدار کلن در جایگاه سیزدهم و هامبورگ در جایگاه چهارم جدول جای داشتند. سرانجام این بازی پر هیجان و پر گل با نتیجه‌ سه بر سه مساوی شد.

فرایبورگ ـ شالکه

یکی دیگر از بازی‌های حساس روز شنبه، دیدار میان فرایبورگ و شالکه بود. شالکه که تحت رهبری فلیکس ماگات، مربی نامدار خود، سرسختانه در تعقیب لورکوزن صدرنشین و بایرن مونیخ است، برای باقی ماندن در کورس قهرمانی، باید در این دیدار پیروز می‌شد. در عین حال این تیم باید احتیاط می‌کرد، زیرا فرایبورگ تیمی است که همواره در خانه‌ خود می‌تواند خطرناک ظاهر شود. سرانجام این دیدار بدون رد شدن توپی از خط دروازه‌ها صفر بر صفر مساوی به پایان رسید.

بوخوم ـ لورکوزن

تقریبا همه در آلمان از قهرمانی لورکوزن در این فصل سخن می‌گویند. این تیم در هفته‌های گذشته با چهره‌ای موفق ظاهر شده و فوتبالی تهاجمی و زیبا به نمایش گذاشته است. بیهوده نیست که این تیم تا بازی روز شنبه مقتدرانه بر صدر جدول تکیه زده بود. ولی بوخوم در این بازی توانست با کسب نتیجه‌ یک بر یک، یک امتیاز حساس بگیرد. لورکوزن به‌رغم این تساوی، به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به بایرن‌مونیخ، همچنان صدرنشین باقی ماند.

هوفن‌هایم ـ هانوفر

هوفن‌هایم و هانوفر در هفته‌های گذشته چهره‌ موفقی نداشته‌اند. اگر چه در این میان، هانوفر از بحران پایدارتری رنج می‌برد و تا این بازی در رده‌ شانزدهم جدول جای داشت. هوفن‌هایم هم که دیگر جزو تیم‌های خوب و محکم بوندس‌لیگا به شمار می‌رود، باید تلاش می‌کرد با یک پیروزی، وضعیت خود را در جدول بهبود بخشد. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ دو بر یک به سود هوفن‌هایم به پایان رسید.

نورنبرگ ـ اشتوتگارت

در حالی که نورنبرگ تا هفته‌ بیست‌ویکم در جایگاه هفدهم جدول در وضعیتی بحرانی بسر می‌برد، اشتوتگارت در هفته‌های گذشته توانست با چند بازی خوب تا حدودی بر مشکلات غلبه کند و خود را تا جایگاه دهم جدول بالا بکشد. هر دو تیم باید همه‌ تلاش خود را می‌کردند تا پیروز این دیدار باشند. دیداری که سرانجام با نتیجه‌ دو بر یک به سود اشتوتگارت به پایان رسید.

دیدارهای روز یکشنبه

به گزارش دویچه‌وله، در دو دیدار باقیمانده از هفته‌ بیست و یکم، روز یکشنبه (18 بهمن) تیم ماینتس به مصاف مونشن‌گلادباخ خواهد رفت و دورتموند میزبان فرانکفورت خواهد بود.

کد خبر 101135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز