گروه بورس: گزارش‌های جدید نشان می‌دهد ارزش سهام گروه بانکداری در بهمن ماه امسال 2هزار میلیارد ریال و ارزش سهام شرکت مخابرات به تنهایی بیش از 7 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است

به گزارش همشهری، تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از آن است که رشد معاملات در بهمن ماه سال‌جاری باعث رشد ارزش بازار سهام به میزان 7/0درصد شده و ارزش جاری بورس تهران از 609 هزار میلیارد ریال در دی ماه امسال به 614هزار میلیارد ریال معادل 5/61 میلیارد دلار در پایان بهمن ماه رسیده است. در این میان ارزش سهام گروه بانکداری و مؤسسات اعتباری و شرکت مخابرات بیش از سایر شرکت‌ها افزایش یافته است.

آمار‌های جدید نشان می‌دهد که ارزش سهام 7 بانک حاضر در بورس تهران در بهمن ماه امسال 2 هزار میلیارد ریال افزایش یافته و از 8/83 هزار میلیارد ریال به 6/85 هزار میلیارد ریال رسیده است.

7بانک حاضر در این گروه شامل بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، پارسیان، اقتصاد نوین، کارآفرین و سینا در حال حاضر 14 درصد از مجموع کل ارزش بازار سهام را در اختیار دارند و دومین گروه بزرگ بورس تهران محسوب می‌شوند.

همچنین ارزش سهام شرکت مخابرات ایران که درپایان دی ماه امسال 75 هزار میلیارد ریال محاسبه شده بود، در پایان بهمن ماه امسال به 83 هزار میلیارد ریال معادل 3/8 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در حال حاضر به تنهایی 5/13درصد از مجموع کل ارزش بازار سهام را در اختیار دارد.

در حال حاضر گروه فلزات اساسی که شامل 23 شرکت می‌شود با ارزشی معادل 10 میلیارد دلار بزرگ‌ترین گروه بورس تهران محسوب می‌شود.

معاملات بهمن ماه

این گزارش حاکی است که بورس تهران در بهمن ماه امسال با رونق نسبی همراه بوده است و ارزش معاملات بازار سهام 4/2درصد رشد کرده است. این موضوع باعث شد تا شاخص‌های بورس تهران نیز روند رو به رشدی را در پیش بگیرند و شاخص بورس تهران هم در ماه گذشته با 205واحد رشد به کار خود پایان دهد.

همچنین در این ماه شاخص بازده نقدی و قیمت که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است با 834 واحد رشد به مرز 48هزار واحد رسید. تعداد خریداران سهام نیز در بهمن ماه امسال با 7درصد رشد به 58 هزار نفر رسید. این تعداد سهامدار در ماه گذشته 2/2 میلیارد سهم به ارزش 6/4هزار میلیارد ریال دادوستد کردند.