همشهری آنلاین: نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2011 با تاکید بر لزوم تغییر قانون اساسی این کشور گفت: باید برای رسیدن به خواسته های مردم دست به تجمعات اعتراض آمیز زد

به گزارش مهر، محمد البرادعی، در گفتگو با روزنامه الدستور مصر اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم برای تغییر در قانون اساسی مصر جنبشی مردمی برای جمع آوری امضا تشکیل شود.

وی با تاکید بر لزوم اجبار حکومت به پذیرش خواسته‌های مردمی در زمینه انجام اصلاحات دموکراتیک، افزود: می‌توان با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز مردمی و مسالمت‌‌جویانه در این راه تلاش کرد.

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه افزود: اگر ملت خواهان تغییر باشد، باید به حرکت درآید و در راستای هدف خود تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با جمع آوری امضاهای مردمی در راستای اعمال تغییر در قانون اساسی مصر تلاش کرد، افزود: همچنین می‌توان با برگزاری تجمعات آرام ملت نظر خود را به صورت مسالمت آمیز برای تغییر ابراز کرد.

البرادعی در اشاره به اسقبال گسترده مردم از وی در فرودگاه قاهره، خاطرنشان کرد: این مسئله بیانگر شور و شوق مردم مصر در راستای تغییر و دست یافتن به آینده‌ای بهتر است.

نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر که در سال 2011 برگزار می‌شود، تاکید کرد: ملت مصر از 50 سال قبل تاکنون در حسرت اصلاحات بسر می‌برد و از تحقق این مسئله ناامید شده است.

وی تاکید کرد: قانون اساسی مصر حداقل باید در موادی که مربوط به شرایط نامزدهای مستقل است، تغییر کند. همچنین باید در قانون اساسی موادی در نظر گرفته شود که برگزاری انتخابات سالم و آزاد را تضمین کند.

البرادعی با اشاره به اینکه هرگز خود را جزیی از نظام حاکم بر مصر نمی‌داند، تاکید کرد: این نظام فاقد مشروعیت است و من برای بازگرداندن مشروعیت وارد سناریوهای مورد نظر آنان نمی‌شوم.