گروه شهری: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، مبلغ 200 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت حمل‌ونقل همگانی همه شهرهای کشور و مبلغ 60 میلیارد تومان بابت بلیت متروی تهران و قطار شهری سایر شهرها اختصاص یافت

علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر به همشهری گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون تلفیق، نظر بر این شد که بودجه‌های شهرهای کشور در حمل‌ونقل عمومی و مترو به‌صورت جداگانه در نظر گرفته شود.

پیش از این نیز رئیس مجلس در مراسم افتتاح 2500 هکتار جنگل در اطراف تهران از بررسی موضوع مترو خبر داده و گفته بود که باید بودجه‌ ویژه‌ای برای آن تخصیص پیدا کند.
تصمیم‌گیری کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص بودجه جداگانه برای یارانه بلیت مترو و شبکه حمل‌ونقل عمومی در حالی صورت گرفته است که حدود یک‌ماه پیش نیز شهردار تهران با حضور در جلسه علنی شورای شهرگفت: تعهد دولت برای مترو و اتوبوسرانی 98 میلیارد تومان بوده که تا امروز تنها 13 میلیارد تومان آن پرداخت شده در حالی‌که نیاز ما از همین 98 میلیارد خیلی بیشتر است.

شهردار تهران، با تاکید بر توجه به حوزه حمل‌ونقل عمومی و ترافیک، خاطرنشان کرد: در این بخش مترو در اولویت نخست قرار دارد؛ به‌طوری که پیش‌بینی کرده‌ایم درسال آینده، 17 کیلومتر مترو را عملیاتی کنیم. توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو و ورود اتوبوس‌های جدید نیز از دیگر اولویت‌های ما در این بخش است.

شهردار تهران در این جلسه مطرح کرده بود که اگر تدبیری برای بحث حمل‌ونقل در حوزه یارانه‌ها در نظر گرفته نشود و سیاست سال 88 در پیش گرفته شود تمام بودجه شهرداری در سال 90 باید به حوزه حمل‌ونقل و یارانه‌دادن اختصاص داده شود. شهردار تهران در جلسه شورای شهر تأکید کرده بود که اگر دولت سهم خود را پرداخت نکند مردم باید این هزینه را بپردازند.