گروه شهری: مجمع تشخیص مصلحت نظام برداشت 2 میلیارد دلار تسهیلات از حساب ذخیره ارزی یا صندوق‌های دیگر را در سال 89 برای حمل‌ونقل عمومی تصویب کرد.

محمدحسین مقیمی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اعلام این خبر گفت: براساس این مصوبه مجمع تشخیص مصلحت، شهرداری تهران تا پایان سال 89 می‌تواند یک میلیارد دلار برای توسعه مترو از اعتبارات حساب ارزی و یا صندوق‌های جایگزین (مانند صندوق توسعه ملی) استفاده کند.

وی ادامه داد: براین اساس همچنین 700 میلیون دلار به متروی سایر کلانشهرها و 300 میلیون دلار هم برای توسعه حمل‌ونقل در دیگر شهرهای کشور اختصاص خواهد یافت.  طرح استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل‌ونقل ریلی و عمومی شهرها پیش‌تر، پس از تصویب در مجلس با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده و پس از تاکید دوباره نمایندگان مجلس بر آن، طبق قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته بود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری ابراز امیدواری کرد که با تصویب طرح برداشت مترو از حساب ذخیره ارزی، روند توسعه مترو در تهران و سایر شهرها سرعت بگیرد و برخی از مشکلات موجود رفع شود.

وی تصریح کرد: ترافیک، تمام زندگی مردم را در شهرها تحت‌تأثیر قرار داده و مختل کرده است، در این میان هیچ مسئولی نمی‌تواند بی‌توجه از کنار مترو که از راهکارهای اصلی رفع این معضل است بگذرد و مجلس از هر اقدامی که منجر به کاهش معضل ترافیک شود و تسهیل ترددها و آسایش مردم را به‌دنبال داشته باشد حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، تسهیلات منظور شده به‌عنوان سهم 50 درصدی دولت تلقی شده و تضمین بازپرداخت 100درصد آن به‌عهده دولت خواهد بود.

کد خبر 102876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز