گفت: شهرداری تهران دیگر قادر نیست یارانههای مورد نیاز مترو و اتوبوسرانی را یکسویه پرداخت کند و نباید درآمدهای شهرداری به جای توسعه زیرساختها و عمران و آبادانی شهر، تنها صرف پرداخت یارانهها شود.
جعفر تشکری هاشمی 19بهمن در حاشیه دیدار شهروندان با مسئولان حوزه حمل ونقل و ترافیک در مرکز 1888 با بیان این مطلب اظهار کرد: قیمتهای تمام شده و واقعی هر سفر با مترو و اتوبوس در سال آینده مشخص شده است و به استناد ماده 90 قانون اصلاح برخی از مواد برنامه چهارم توسعه پس از مشخص شدن میزان یارانهای که دولت برای هرجابه جایی مصوب میکند و سهم واقعی شهرداری، مابهالتفاوت یارانهها از شهروندان اخذ خواهد شد.
وی تصریح کرد: طی سالهای گذشته براساس توافقاتی که صورت گرفته بود، باید یک سوم از هزینههای تمام شده برای هر سفر را شهرداری، حداقل یک سوم را دولت و حداکثر یک سوم باقیمانده را شهروندان میپرداختند اما بهدلیل مشکلات زیادی که در این رابطه وجود داشته و عدمتحقق سهم کامل دولت، در سال 89 قیمت بلیت مترو و اتوبوس مابهالتفاوت قیمت تمام شده با میزان یارانهها خواهد بود.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: اگر براساس عرف سالهای گذشته هم دولت بخواهد سهم یارانه خود را از سفرهای مترو و اتوبوس در تهران پرداخت کند باید به ازای هر سفر مترو که حدود 500 میلیون سفر است حدود 130 تومان پرداخت کند و در اتوبوسرانی نیز حداقل یک سوم از هزینههای جابهجایی با اتوبوس در شهر تهران را بپردازد.
وی افزود: امیدواریم با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 89 اکنون مطرح است، نمایندگان مجلس و دولت برای تامین یارانههای مورد نیاز بخش حملونقل عمومی نهایت همکاری و تلاش را داشته باشند تا فشار بر شهروندان وارد نشود.
توزیع آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی در سال آینده
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد آخرین وضعیت توزیع آرمهای طرح ترافیک گفت که 10 درصد از مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک یعنی 9 هزار و 220 آرم، از مجموع مجوزهایی که امسال صادر میشود به مجوزهای روزانه و هفتگی اختصاص مییابد.