همشهری آنلاین: 59 میلیون نفر سفر و جابجایی بین استان‌ها در هفته نخست تعطیلات نوروزی صورت گرفت

 به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، معـاون گـردشگری سازمـان میراث فـرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور در مصاحبه بـا خبرنگار ما افـزود: این رقم درمقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش نشان می دهد.

سیدرضا موسوی افزود: استان قم در تعطیلات نوروزی بالاترین تردد را به خود اختصاص داده است که مسافران در این استان بین 4 تا 8 ساعت اقامت داشته‌اند.

وی ارزان سازی سفر و تمایل ایرانیان به سفرهای نوروزی را ازعوامل گسترش مسافرت در این ایام عنوان کرد و یـادآور شد: بـرای بهره مندی همـه اقشار مـردم از امکانات و منابع دولتی مدارس کشور به امکانات اولیه زندگی تجهیز شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است.

رئیس ستاد سفرهای نوروزی کشور بـا اشاره به اینکه 84 درصد سفرهـای ایرانیان در تعطیلات نـوروز با وسیله شخصی انجام شده است خاطرنشان کرد: اینگونه مسافرت ها برای مردم هزینه بالایی دارد و در نظر داریم با فعال کردن طرح ملی سفر کارت مسافرت‌هـای گروهی را گسترش دهیم.

آقای مـوسوی اجـرای طرح درجه بندی هتل‌هـا را از اولویت های این سازمان برای امسال بـرشمرد و افزود: از اردیبهشت امسال هتل ها به درجه های سه گانه تقسیم می شوند.

وی گفت: دراین طرح قیمت ها از سوی هتل هـا و متناسب با ایام نوروز، ایـام سال و نـرخ مسافران گروهی تعیین می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: بـرای توسعه مسافرت های گـروهی و ایجاد رقابت بین مراکز اقامتی دراین طرح، هتل داران موظف شده‌اند تا برای مسافرانی که در قالب تور سفر می‌کنند پایین ترین قیمت را در نظر بگیرند.