تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹

گروه حوادث: میهمانی هفتگی، فرصت خوبی بود تا 2 زن سارق که مدت‌ها قبل نقشه سرقت از خانه‌ یکی از آشنایانشان را در سر داشتند، به خواسته شوم خود برسند

آنها در این سرقت‌ها 9 میلیون تومان طلا دزدیدند اما بعد از دستگیری مدعی شدند که قصدشان فقط رو کم کنی بوده است. صبح 20 فروردین امسال، ماموران کلانتری 140 باغ‌فیض در جریان سرقت شبانه از خانه‌ای در این منطقه قرار گرفتند.

بعد از حضور ماموران در محل سرقت، مشخص شد زمانی که صاحبخانه و خانواده‌اش در یک میهمانی خانوادگی بوده‌اند، سارقان وارد آپارتمان آنها شده و مقدار زیادی طلا به ارزش 9 میلیون تومان را به سرقت برده‌اند

با ارسال این پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، تیمی از کارآگاهان مامور رسیدگی به این پرونده شدند و بررسی‌‌های تخصصی شروع شد.

میهمانی هفتگی

پرس و جو از مالباخته نخستین مرحله از تحقیقات بود. این مرد به ماموران گفت: مدتی است که با تعدادی از دوستانم برنامه شب‌نشینی گذاشته‌ایم و این شب‌نشینی‌ها هر هفته در خانه یکی از ما برگزار می‌شود. شب قبل هم ما میهمان یکی از دوستانمان بودیم اما وقتی به خانه برگشتیم متوجه شدیم که سارقان وارد آپارتمان شده و همه طلاهای همسرم را به سرقت برده‌اند.

سارق آشنا

بعد از اظهارات شاکی، تیم‌ تحقیق برای بررسی صحنه سرقت راهی خانه وی شد. روی قفل در ورودی مجتمع و آپارتمان اثری از تخریب دیده نمی‌شد. در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان با قرار دادن اطلاعات به دست آمده در کنار هم به این نتیجه رسیدند که سارق از آشنایان مالباخته بوده که از میهمانی‌ هفتگی آنها هم خبر داشته است؛ به همین دلیل از این فرصت نهایت استفاده را کرده و نقشه سرقت را به اجرا گذاشته است.

رد پای یک زن

با این اطلاعات، ماموران فهرست کاملی از دوستان و آشنایان مالباخته که احتمال داشت در سرقت نقش داشته باشند، تهیه کردند. هنوز ردی از سارق یا سارقان به دست نیامده بود که اطلاعات تازه‌ای در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت. این اطلاعات را یکی از همسایه‌های مالباخته که در زمان سرقت صدای یکی از سارقان را شنیده بود، به ماموران داد.

این زن مدعی شد: شبی که از خانه همسایه ما سرقت شد، زنگ در ورودی مجتمع ما به صدا درآمد و من از پشت آیفون صدای دختری را شنیدم که می‌گفت همسایه‌ ماست و کلید را در خانه‌ جا گذاشته است. من که تصور نمی‌کردم این دختر قصد فریب مرا دارد، در را باز کردم اما چند ساعت بعد وقتی همسایه‌مان به خانه برگشت و از ماجرای سرقت باخبر شدم،  فهمیدم دختری که زنگ در را زده بود احتمالا یک سارق بوده است.

دستگیری سارق

بعد از اظهارات این زن، پلیس که می‌دانست باید در جست‌وجوی یک دختر سارق باشد تحقیقات از مالباخته را از سر گرفت.  مرد جوان این بار اطلاعات تازه‌ای را در اختیار پلیس قرار داد. او گفت: زمانی که در خانه دوستم بودیم، یکی از میهمان‌ها دیرتر از بقیه به آنجا آمد و احتمال دارد سارق او باشد.

با این اظهارات، دختر جوان توسط پلیس دستگیر شد اما ادعا کرد که در سرقت نقشی نداشته است. ماموران که به این دختر مشکوک بودند، همسایه‌ مالباخته را به اداره آگاهی دعوت کردند و او به محض شنیدن صدای این متهم، آن را شناخت. زن همسایه‌ مدعی شد که این صدا، صدای همان دختری است که شب سرقت زنگ خانه آنها را زده بود و با معرفی خودش به‌عنوان همسایه از او خواسته بود که در را باز کند.

بعد از حرف‌های زن همسایه، دختر جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به سرقت طلاهای مالباخته اعتراف کرد و گفت که دوستش سهیلا نیز در سرقت همدست او بوده است. به این ترتیب سارق دیگر نیز دستگیر و برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شد.

سرقت برای روکم کنی

سهیلا وقتی دید پلیس پی به حقیقت برده است، مدعی شد: قصدمان از این سرقت فقط رو کم کنی بود. برای همین در ایام عید به بهانه دید و بازدید به خانه مالباخته رفتیم و آن روز توانستیم کلید خانه آنها را برای یک ساعت بدزدیم  و از روی آن کلید یدک تهیه کنیم.

شب سرقت درحالی‌که قرار بود میهمانی هفتگی در خانه ما برگزار شود، از همدستم خواستم به خانه مالباخته برود و طلاهای او را سرقت کند. قرار بر این بود که اگر اتفاقی در میهمانی پیش آمد، ماجرا را تلفنی به او اطلاع دهم تا‌گیر نیفتد. اما آن شب کلید یدکی ما نتوانست در ورودی مجتمع را باز کند و همدستم مجبور شد از یکی از همسایه‌ها‌ بخواهد در را باز کند ولی با این حال توانست نقشه سرقت را عملی کند.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، بخشی از طلاهای مسروقه که سارقان موفق به فروش آنها نشده بودند، کشف شد و در اختیار مالباخته قرار گرفت.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که برای حفظ اموال خود از نشان دادن محل نگهداری پول‌ها و طلاهایشان به آشنایان و دوستان خودداری کنند.