یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: سارق سابقه‌دار بعد از آزادی از زندان دوباره دست به سرقت خودرو زد. وی این بار با ‌استفاده از غفلت رانندگان اقدام به سرقت خودرو‌های روشن می‌کرد.

چندی قبل زن جوانی به اداره آگاهی شهرستان کرج مراجعه کرد و مدعی شد خودرواش به سرقت رفته است. این زن در طرح شکایت خود گفت: درحالی‌که خودروام روشن بود، برای خرید روزنامه از کیوسک مطبوعاتی از آن پیاده شدم اما در همین هنگام مرد جوانی سوار ماشین شد و آن را به سرقت برد.

با طرح این شکایت، ماموران اداره مبارزه با سرقت خودرو، مسئول رسیدگی به این پرونده شدند. از آنجا که مالباخته سارق را حین سرقت خودرواش دیده بود و چهره او را به خاطر داشت، ماموران با کمک او به چهره‌نگاری از سارق پرداختند.

آنها سپس به بررسی تصاویر متهمان سابقه‌دار در بانک اطلاعاتی پلیس پرداختند و در این میان توانستند هویت سارق خودرو را شناسایی کنند. این مرد یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام محمد بود که در سال‌های اخیر چندین‌بار از سوی کارآگاهان دستگیر و روانه زندان شده بود. 

تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه پرونده دیگری به اداره آگاهی ارسال شد. محتویات این پرونده نیز نشان می‌داد که یک تاکسی پراید زمانی که یک راننده آن را برای خرید از کیوسک مطبوعاتی چند ثانیه ترک کرده، توسط مرد جوانی به سرقت رفته است. 

با توجه به اینکه هر دو خودرو با یک روش سرقت شده بود، ماموران راننده تاکسی را به اداره آگاهی دعوت کردند و وی به محض دیدن عکس محمد- سارق تحت‌تعقیب- وی را شناخت و گفت که سارق تاکسی‌اش همین مرد بوده است.

پلیس که احتمال می‌داد سارق سابقه‌دار به سرقت‌هایش در سطح شهر ادامه بدهد، بررسی‌های گسترده‌ برای دستگیری او را ادامه داد و این بار ماموران راهی نشانی‌هایی شدند که از این مرد در پرونده‌اش ثبت شده بود. اما مرد جوان محل سکونت خود را تغییر داده و به محل دیگری نقل مکان کرده بود.

در ادامه تحقیقات پلیسی تاکسی پراید که توسط محمد سرقت شده بود، در یکی از خیابان‌های شهریار شناسایی و راننده آن دستگیر شد. این مرد در بازجویی‌ها مدعی شد که خودرو را مردی به نام محمد در اختیارش قرار داده و از سرقتی بودن آن خبر نداشته است.

با اطلاعاتی که راننده جوان در اختیار پلیس قرار داد، محل سکونت جدید سارق تحت تعقیب در کیانمهر کرج شناسایی شد و وی بعد از چند روز تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی به دام پلیس افتاد.

در بازرسی از خانه متهم تعدادی مدارک و وسایل سرقتی پیدا شد و ماموران موفق شدند یک پراید مسروقه را که متهم با این شگرد به سرقت برده بود، در اطراف خانه‌اش کشف کنند.

سارق دستگیر شده در بازجویی‌ها به 10 فقره سرقت خودرو اعتراف کرد و گفت: با سوءاستفاده از سهل‌انگاری راننده‌هایی که برای خرید، خودروی روشن خود را در خیابان رها می‌کردند، دست به سرقت این خودروها می‌زدم. بعد از تغییر پلاک آنها، چند روزی با این خودروها مسافرکشی می‌کردم و به محض خراب‌شدن، لوازم داخل آنها را سرقت و خودرو را در اطراف شهر رها می‌کردم.

سرهنگ هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران با اعلام این خبر گفت: در ادامه پیگیری‌ها کارآگاهان موفق شدند 2 دستگاه خودروی پیکان،  یک پراید و یک پژوی دیگر را که متهم با این شگرد آنها را دزدیده و در اطراف شهر رها کرده بود، کشف کنند.
وی با بیان اینکه در این رابطه 6 مالخر نیز دستگیر شده‌اند، افزود: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 105930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز