گروه حوادث: فقط کافی بود چراغ‌ آپارتمانی در خیابان‌های شمال پایتخت خاموش باشد تا هدف سرقت سارقان حرفه‌ای قرار بگیرد

متهمان وقتی مطمئن می‌شدند کسی در خانه نیست، با خیال راحت وارد آنجا می‌شدند و همه چیز حتی کفش‌ها را هم به سرقت می‌بردند. سرقت‌های 2 سارق حرفه‌ای در تعطیلات عید حسابی رونق گرفته بود.

آنها پشت سر هم خانه‌های خالی از سکنه را در مناطق شمالی تهران شناسایی می‌کردند و سر فرصت به آنجا دستبرد می‌زدند. آنقدر هم حریص بودند که همه اثاثیه خانه، حتی کفش‌های صاحبخانه را هم با خودشان می‌بردند.

سارقان که یکی از آنها تا حالا 10 بار به اتهام سرقت از منزل دستگیر و راهی زندان شده بودند، در آخرین سرقت به سراغ آپارتمانی در سعادت آباد رفتند اما بر خلاف انتظارشان، اتفاق دیگری افتاد.

در محاصره همسایه‌ها

خانه‌ای که دزدان حرفه‌ای برای سرقت درنظر گرفته بودند، متعلق به مردی بود که همراه اعضای خانواده‌اش به مسافرت خارج از کشور رفته بود. این مرد اما قبل از رفتن به سفر به همه همسایه‌ها گفته بود که چه زمانی برمی‌گردد و از آنها خواسته بود در این مدت مراقب آپارتمانش باشند.

2 سارق حرفه‌ای بی‌خبر از این ماجرا، وقتی مطمئن شدند که آپارتمان خالی است و کسی در خانه حضور ندارد، با روش مخصوصی که داشتند وارد آنجا شدند. ساعت حدود یک بامداد بود و متهمان با خیال راحت شروع به جمع‌آوری اثاثیه خانه کردند تا آنها را برای بردن آماده کنند.

همین کار آنها باعث ایجاد سر و صدا شد و همسایه طبقه پایین که می‌دانست صاحبخانه قرار نیست به این زودی‌ها از سفر برگردد، به ماجرا مشکوک شد. مرد جوان بلافاصله با دیگر همسایه‌ها تماس گرفت و آنها را در جریان حضور افراد مشکوکی در آپارتمان طبقه چهارم قرار داد. حالا تمامی ساکنان ساختمان می‌دانستند که دزد وارد خانه همسایه شده و به همین خاطر ماجرا را به پلیس اطلاع دادند. آنها سپس از آپارتمان‌هایشان خارج شدند و به آرامی خود را به طبقه چهارم رساندند.

دستگیری دزدان حرفه‌ای

درحالی‌که تیمی از ماموران کلانتری 163 ولنجک نیز برای بررسی موضوع راهی محل سرقت شده بود، ساکنان ساختمان خود را به طبقه چهارم رساندند و متوجه 2 مرد شدند که بعد از تخریب قفل در، وارد آپارتمان شده و مشغول جمع‌آوری اثاثیه بودند.

مردان سارق با خیال راحت وسایل مورد نظرشان را در وسط پذیرایی قرار می‌دادند تا سرفرصت آنها را ببرند اما در همین هنگام همسایه‌ها وارد آپارتمان شدند و درگیری بین آنها و سارقان شروع شد.

لحظاتی بعد از این درگیری، همسایه‌ها توانستند یکی از سارقان را دستگیر کنند اما نفر دوم که توانسته بود با تهدید چاقو از دست آنها فرار کند دوان دوان خود را به کوچه رساند تا سوار بر خودروی پراید خود متواری شود. این مرد هنوز ماشین را روشن نکرده بود که تیم گشت کلانتری سر رسید و با سد کردن راه،  وی را دستگیر کرد.

به این ترتیب زنجیره سرقت‌های دزدان حرفه‌‌ای پاره شد و به دستور بازپرس شعبه 9 دادسرای ناحیه یک تهران، آنها برای تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دزد سابقه‌دار

در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از متهمان، سارق سابقه‌داری است که تا‌کنون 10‌بار از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده اما هر بار بعد از آزادی، فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته است.

این مرد با اعتراف به سرقت‌ از چندین خانه در مناطق شمالی تهران به ماموران گفت: من و همدستم نزدیک غروب آفتاب در کوچه‌ها می‌گشتیم و خانه‌هایی را که چراغ‌هایشان خاموش بود، شناسایی می‌کردیم.

با تاریک شدن هوا هم چند بار دیگر به خانه مورد نظر سر می‌زدیم و اگر هنوز چراغ‌ها خاموش بودند، مطمئن می‌شدیم کسی در خانه نیست. بنابراین در ساعات اولیه بامداد که بیشتر مردم در خواب بودند، با تخریب قفل در، وارد ساختمان می‌شدیم و بعد از بریدن قفل حفاظ و در آپارتمان، نقشه سرقت را عملی می‌کردیم.

وی ادامه داد: ما در سرقت‌هایمان بیشتر اسباب و اثاثیه داخل خانه و حتی کفش‌های مالباختگان را می‌دزدیدیم و آنها را به مالخرها می‌فروختیم. بعد از اعترافات متهمان، ماموران متوجه شدند خودروی پرایدی که آنها در آخرین سرقت از آن استفاده کرده بودند متعلق به هیچ‌کدام از متهمان نیست و به نام فرد دیگری است.

بنابراین بازجویی از سارقان از سر گرفته شد و آنها گفتند که در جریان یکی از سرقت‌هایشان، علاوه بر دزدیدن لوازم داخل خانه، این خودرو را که در پارکینگ بوده به سرقت برده‌‌اند.

بعد از اعترافات متهمان، مخفیگاه آنها نیز از سوی پلیس شناسایی و مقدار زیادی از اموال مسروقه در آنجا کشف شد.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیـس آگـاهی تـهران، گـفت: پیگیری کارآگاهان برای شناسایی تمامی خانه‌هایی که از سوی متهمان مورد دستبرد قرار گرفته‌اند ادامه دارد و افرادی که با این شگرد از خانه‌های آنها در منطقه سعادت آباد و شمال تهران سرقت شده می‌توانند برای طرح شکایت و شناسایی اموال خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 106098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز