تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: کنفرانس حمایت از قدس در راستای اجرای مصوبه اجلاس عربی در سرت احتمالا در دوحه تشکیل خواهد شد

به گزارش ایسنا، عمروموسی، دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: انتظار می‌رود دوحه میزبان این کنفرانس باشد و در سفر قریب‌الوقوع به قطر گفت‌وگوهایی درباره این کنفرانس انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: اعراب قدس را لقمه‌ای لذیذ در دهان اسرائیلی‌ها باقی نخواهند گذاشت؛ هرچند دشواری‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد.براساس گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، عمرو موسی ضمن محکوم کردن پذیرش رژیم صهیونیستی در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته اظهار داشت: پاداش به اسرائیل و پذیرش آن در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی امری تأسف‌بار است.

وی همچنین از پیوستن رژیم صهیونیستی  در این سازمان در این مرحله ابراز شگفتی کرد و گفت: این دولت درپی هر‌ اشغالگری، ثروت‌های اراضی اشغالی را به درآمدهای خود اضافه می‌کند.وی درباره دیدارش با مایکل ویلیامز، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به‌ لبنان خاطرنشان کرد: در دیدار با این مسئول بین‌المللی که مامور بررسی تحولات و مذاکرات است به اوضاع لبنان پرداخته شد و طی روزهای آینده برای تداوم رایزنی‌ها با دفتر سازمان ملل در لبنان به بیروت سفر خواهم کرد.

از سوی دیگر حاتم عبدالقادر، رئیس کمیته قدس در جنبش فتح از برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت یک مجتمع تجاری بزرگ در شهر قدس خبر داد.عبدالقادر اظهار داشت: اداره اراضی رژیم صهیونیستی دستور خالی‌سازی‌ برخی اراضی موقوفه اسلامی فلسطین در شهر قدس را داده است.

وی با بیان اینکه مجتمع تجاری یهودی در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا در خیابان نابلس در شهر قدس ساخته می‌شود، ‌تاکید کرد: دفتر فتح تصمیم دارد با رجوع به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواستار صدور حکمی برای توقف دستور تخلیه این زمین‌ها شود.