سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش حماس با اعلام اینکه مصوبات کنفراس "سرت" نا مطلوب و بی‌ارزش است تصریح کرد که مذاکره با صهیونیست‌ها، تشکیلات خودگردان را به بیراهه خواهد کشید.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که اجلاس‌های عربی فقط اسم و رسم دارد و هر کنفرانس بدتر از کنفرانس قبلی است و مصوبات کنفرانس "سرت" لیبی نامطلوب و بی ارزش است و متناسب با حجم چالشهای فرا روی آرمان فلسطین از جمله یهودی سازی شهر بیت المقدس و محاصره مداوم نوار غزه نیست.

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خاطر نشان ساخت: ما به هیچ مسئله دیگر توجه نمی‌کنیم، چرا که می‌دانیم نبرد با دشمن صهونیستی نبرد آرمانی‌ است؛ به ویژه اینکه دشمن مقدسات ما را لوث و به آنها تعرض می‌کند و ما تاکید می‌کنیم که باید به خداوند متعال توکل کنیم و به جای تکیه بر امت‌های عربی و اسلامی که وضعیت آنان نیز بر همگان هویدا است بر خودمان تکیه کنیم.

این مسئول فلسطینی در خصوص وضعیت شهر بیت‌المقدس که آماج یهودی سازی بی‌وقفه قرار گرفته است و به تازگی نیز روند آن نیز اوج گرفته، گفت: آنچه در قدس و مسجد الاقصی رخ می‌دهد یک مسئله بسیار خطرناک است و مسجد الاقصی بخشی از باورهای دینی ما به شمار می رود و بر هر یک از ما واجب است که در راه دفاع از این مکان مقدس تلاش کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: ما در حماس به وظیفه خود در این راستا عمل کردیم و با ائمه جماعات و علما به منظور تشویق توده‌های عربی و اسلامی تماس تلفنی برقرار کردیم و هر از چند گاهی ساکنان کرانه باختری را به رغم مانع تراشی های سرویسهای امنیتی عباس و سرکوبگری‌های آنها به قیام فرا می‌خوانیم، ولی ما در حماس تصمیم مناسب خود برای نجات قدس را در زمان و مکان مناسب اتخاذ خواهیم کرد.

سخنگوی حماس در خصوص مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با دشمن صهیونیستی در پرتو تداوم جنایات اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین تصریح کرد: طبیعی بود که تشکیلات عباس گزینه سازش با دشمن صهیونیستی را متوقف کند.

ابوزهری گفت که مقامات این تشکیلات شروع به سخن گفتن در مورد از سرگیری مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با دشمن صهیونیستی کرده‌اند.

وی افزود: مذاکره با دشمن صهیونیستی گروه تشکیلات خودگردان را به بیراهه خواهد کشید و هر کس که می‌گوید هرگز پشت میز مذاکره نخواهد نشست دورغگو است، چرا که چنین فردی پشت میزی بدتر از میز مذاکره می‌نشیند و آن اینکه با دشمن صهیونیستی به منظور سرکوب مجاهدان و مبارزان همکاری امنیتی دارد.

وی در ارتباط با تهدیدات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به ویژه علیه نوار غزه گفت که امکان ندارد دشمن صهیونیستی جنگی مشابه جنگ فرقان را در این منطقه به راه بیندازد.

سخنگوی حماس یادآور شد: ما به تازگی شاهد اوج گیری اظهارات تهدید آمیز دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه هستیم و بر این باوریم که دشمن پس از عملیات خان یونس دچار سر درگمی شده است و تاکید می‌کنیم که این تهدیدات با هدف باج گیری سیاسی از جنبش حماس صورت می‌گیرد.

ابوزهری تصریح کرد: دشمن جرات ندارد جنگ سال گذشته را بار دیگر در نوار غزه تکرار کند، ولی این بدان معنا نیست که دست به هیچ تجاوزی نخواهد زد، از این رو ما بایستی خود را برای هرگونه احتمالی آماده کنیم.

وی در خصوص مسئله آشتی ملی به بن بست رسیده میان جنبش‌های حماس و فتح گفت: حماس پیشتر اعلام کرد و همچنان به موضع خود در قبال آشتی ملی پایبند است و ما بر این باوریم که ملت ما نیازمند برقراری آشتی ملی است و این خواست شهروندان فلسطینی است و آنان در این مسیر حرکت می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وی افزود: ما خواستار برقراری آشتی ملی هستیم، ولی تاکید می‌کنیم که اگر اکنون توافقنامه آشتی ملی را امضا کنیم هرگز طرف مقابل آن را اجرا نخواهد کرد، ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکا با تشکیلات خودگردان و برخی طرف‌های عربی تماس‌هایی برقرار کرده و آنها را به عدم اجرای این توافقنامه فرا خوانده است.

سخنگوی حماس یادآور شد: اگر فتح نسبت به برقراری آشتی ملی نیت صادقانه‌ای داشت ملاحظات حماس را در آن اعمال می‌کرد، ولی گفتار فتح با کردارش در قبال آشتی ملی همخوانی ندارد و هر روز شاهد بازداشت و شکنجه تعدادی از فرزندانمان و سرکوب تظاهرات حمایت آمیز از قدس به دست عناصر سرویس‌های امنیتی فتح در کرانه باختری هستیم.

کد خبر 103992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز