گروه سیاسی: محمد باقر قالیباف، 3 خرداد در آیین گرامیداشت سوم خردادماه - سالروز آزادسازی خرمشهر - در مسجد جامع سبزوار سخنرانی کرد.

شهردار تهران گفت: امروز سنگر مجاهدت ما این است که کارآمدی دین را در اداره جامعه به اثبات برسانیم.به گزارش مهر، وی افزود: مهم‌ترین آرمان امام و شهدا این بود که به مردم دنیا و جامعه اسلامی بباورانند که دین، یک امر اجتماعی است نه امری شخصی.

فرمانده لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس گفت: وقتی مردم در سایه دین زندگی کنند و قدرت در اختیار دین و دین‌مداران باشد، عزت دنیوی و اخروی آنها تضمین شده است.  وی انطباق شریعت اسلامی بر انقلاب اسلامی ایران را تضمین‌کننده استقلال سیاسی، عدالت اجتماعی، استغنای اقتصادی، رشد و تعالی و مهم‌ترین هدف انقلاب عنوان کرد. شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید به جوان امروز بقبولانیم که فرهنگ جهاد و شهادت فقط اختصاص به دوران جنگ ندارد بلکه این فرهنگ برای همه زمان‌ها و رویکردهای زندگی انسان‌هاست.

قالیباف گفت: امروز باید کمک کنیم که جوانان ما باورشان این باشد که اگر در سایه دین زندگی کردند دنیا و آخرت آنها تضمین می‌شود و این مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهیم. قالیباف در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان بعد از پیروزی انقلاب مبنی بر فاصله‌انداختن بین امت و امام افزود : دشمنان می‌دانند که اگر به این هدف دست یابند به همه اهدافشان دست یافته‌اند. 

وی با بیان اینکه این ملت ثابت کرد به تعهدی که با امام و شهدا بسته وفادار بوده و هست، ادامه داد: ما با وحدت به پیروزی رسیدیم و با وحدت هم ادامه می‌دهیم و محور وحدت در این کشور چیزی جز ولایت نیست.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند دهه پیش‌روی ما دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است، گفت: کسانی که دلسوز نظام و شهدا هستند و ادعای سربازی ولایت را دارند باید به این فرمان گوش جان فرا دهند. وی عنوان کرد: اگر مجاهدت در مقطعی از جنگ، تحمل سختی‌ها و مشقات بود امروز وظیفه ماست که کشور را به سمت عدالت و پیشرفت ببریم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه در سال همت و کار مضاعف باید مجاهدت کنیم تا اسلام، انقلاب و نظام را در حوزه کارآمدی برای جامعه پیش ببریم، افزود: هرکسی که کشور را به هر بهانه‌ای و هر حرفی بخواهد از این مدار خارج کند، به اسلام، ولایت و امت ظلم می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه امروز باید با کارمان مردم را به انقلاب دعوت کنیم، گفت: اگر من در وظیفه و نقشی که به‌عنوان شهردار تهران دارم نتوانم مردم را به انقلاب دعوت کنم ظلم به حق انقلاب و شهدا کرده‌ام و فرصت را باید به دیگران بدهم.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه باید به فرهنگ دفاع مقدس توجه کرده و با همان فرهنگ هم حرکت کنیم، افزود: یکی از توطئه‌هایی که دشمنان طراحی می‌کنند این است که ما از این فرهنگ فاصله بگیریم. شهردار تهران وظیفه فرماندهان میدان جنگ دوران دفاع مقدس را در حال حاضر حفظ فرهنگ جهاد و شهادت و برگرداندن این باورها به جوانان امروز دانست و گفت: تنها راه نجات کشور این فرهنگ است و فرهنگ جهاد و شهادت فقط متعلق به میدان جنگ نیست.

وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات در کشور تصریح کرد: همه کسانی که بعد از انتخابات شرایط کشور را به‌گونه‌ای پیش بردند که دشمنان خفته ما را بیدار کرده و در داخل و خارج برای انقلاب به طمع انداختند و فرصت را از کشور گرفتند گناه نابخشودنی مرتکب شدند چون این کشور نیازمند آرامش، کار و فعالیت است. 

قالیباف گفت: یکی از نعمت‌هایی که خداوند داده و در قرآن نیز آمده است نعمت ولایت است. خداوند در قبال هیچ نعمتی بر بندگان منت نگذاشته است به جز نعمت ولایت که باید شکر آن‌را به‌جا آوریم.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه همت مضاعف و کار مضاعف توأم با خردمندی و صداقت تحقق می‌یابد، افزود: این انقلاب و نظام زمانی توانست از همه سختی‌ها عبور کند که لحظه‌ای چشم از علمی که به دست ولایت و رهبری بود برنداشت. 

فرمانده لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش یادی از شهدا و سرداران سبزوار در دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان فرومندی، شجیعی، محمدیانی، پروانه و کلاته سیفری کرد و گفت: نقش سبزوار و مردم سبزوار در دوران جنگ نقش بسیار برجسته‌ای بود.