مدیرکل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طی سال گذشته 539 مهدکودک تحت آموزش‌های مربوط به پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند، گفت:

امسال چنین آموزش‌هایی در مهدهای کودک مناطق محروم و آسیب‌خیز داده می‌شود. فرهاد اقطار در گفت‌وگو با ایلنا، خاطر نشان کرد: هدف اصلی برای ارائه چنین آموزش‌هایی، بالا بردن قدرت نه‌گفتن در کودکان و درگیر‌کردن کودکان کم‌سن و سال در چرخه آموزش‌های ارائه شده در این زمینه به والدین و کارکنان مهدهای کودک است.

او افزود: سال گذشته با تحت پوشش قرار دادن 250کودک در 539 مهدکودک، آموزش‌های مربوط به پیشگیری از اعتیاد ارائه شد که طی این پروسه والدین و کارکنان مهدهای کودک نیز تحت آموزش قرار گرفتند و از آن استقبال کردند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آسیب‌خیز بودن برخی محلات و روستاها ادامه داد: درصورت تأمین اعتبار می‌توانیم امسال 2 هزار مهدکودک در مناطق محروم و آسیب‌خیز را نیز تحت پوشش آموزش‌های مربوط به پیشگیری از اعتیاد قرار دهیم. به گفته اقطار با دادن آموزش‌های مربوط به مهارت‌های زندگی و سایر آموزش‌ها نه تنها قدرت نه گفتن در کودکان بالا می‌رود بلکه پیرو آن قدرت نه شنیدن در خانواده‌ها نیز به‌وجود می‌آید.