تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰

گروه حوادث: تبهکار سابقه‌دار، با ادعای اینکه با مقامات قضایی رفاقت دارد و شخص با نفوذی است، دست به کلاهبرداری میلیونی از طعمه خود زد و فرار کرد

پلیس اکنون در تعقیب این کلاهبردار متواری است. در آخرین روزهای دی ماه گذشته، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 4، پرونده‌ای را در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار داد که در آن مرد ناشناسی با ادعای اینکه با مقامات و مسئولان قضایی ارتباط دارد، دست به کلاهبرداری میلیونی زده بود.

هنگامی که مرد شاکی در پایگاه چهارم تحت بازجویی قرار گرفت در توضیح شکایت خود به ماموران گفت: 2 سال قبل بین من و یکی از همکارانم اختلاف مالی به‌وجود آمد و همکارم بعد از این ماجرا اقدام به شکایت از من کرد. 

درحالی‌که برای حل این اختلاف به دادسرا و دادگاه رفت‌وآمد می‌کردم با شخصی به نام مهدی آشنا شدم که ادعا می‌کرد ارتباط بسیار نزدیکی با مسئولان دولتی و قضایی دارد و خود نیز در یکی از ارگان‌های دولتی شاغل است و به خاطر این ارتباط می‌تواند نتیجه پرونده را به‌سادگی به‌نفع من تغییر دهد.

مرد شاکی ادامه داد: مرد جوان طوری رفتار می‌کرد که توانست اعتماد مرا جلب کند و من که باور کرده بودم که او یک فرد بانفوذ است برای آنکه به هر شکل ممکن نتیجه را به نفع خودم تغییر دهم،  از وی درخواست کردم که در حل این ماجرا به من کمک کند.

با شنیدن این درخواست، مهدی بعد از مدتی نزد من آمد و گفت که پرونده‌ام خیلی سنگین است و برای حل آن باید پول زیادی خرج کنم و من هم به همین خاطر در 2 مرحله 2 چک به مبلغ 15 میلیون تومان به وی دادم اما مرد جوان بعد از نقد کردن چک‌ها یکباره ناپدید شد و هر  قدر که با او تماس گرفتم، هیچ جوابی نداد و پس از چند روز هم تلفن همراهش به‌طور کامل خاموش شد.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در آغاز تحقیقات   با مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و دوربین‌های مداربسته بانکی که مرد کلاهبردار چک‌ها را در آنجا نقد کرده بود، توانستند کلاهبردار فراری را که مهدی.ط (35ساله) نام داشت شناسایی کنند. این مرد جوان در سال 86 دستگیر و روانه زندان شده بود اما پس از آزادی محل سکونت خود را تغییر داده بود و بنابراین تحقیقات پلیسی برای به دام انداختن متهم ناکام ماند.

شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن،  رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  با اعلام این خبر گفت: با بی‌نتیجه ماندن تحقیقات برای شناسایی متهم،  بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 4 تهران با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهم از کسانی که از وی اطلاعاتی دارند درخواست کرد که با شماره تلفن 21866349 (پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ) تماس بگیرند.

وی افزود: از آنجا که احتمال می‌رود مرد کلاهبردار، جرایم دیگری را نیز مرتکب شده باشد، از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای طرح شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واقع در  سیدخندان،  بالاتر از بیمارستان رسالت  و یا شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران مراجعه کنند.