تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۱

همشهری آنلاین: آلمان با شکست غنا به عنوان صدرنشین گروه چهار راهی دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 شد

آلمان در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ توانست با تک گل مسعود اوزیل ترک تبار غنا را شکست داده و با 6 امتیاز قهرمان گروهش شود. اوزیل در دقیقه 60 تک گل مسابقه‌ای را به ثمر رساند که قضاوتش را کارلوس سیمون از برزیل بر عهده داشت.

مردان لو به این ترتیب در دور یک هشتم نهایی با انگلیس یکی از دیدارهای کلاسیک تاریخ جام های جهانی را برگزار می کنند. آلمان در بازی نخست خود با 4 گل استرالیا را شکست داد ولی برابر صربستان در بازی دوم خود با یک گل غافلگیرانه شکست خورد تا رقابت های دور گروهی را با بیم و هراس از خطر حذف شدن دنبال کند.

غنا با وجود باخت یک بر صفر از آلمان با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه D همسفر ژرمن ها به دور بعد شد.

استرالیا در دیدار همزمان اگر چه 2 بر یک صربستان را در ام بومبلای نلسپرویت شکست داد و با غنا هم امتیاز بود ولی در نهایت با تفاضل گل کمتر از ادامه رقابت ها در آفریقای جنوبی باز ماند. کاهیل (69) و هولمن (73) در آخرین بازی جام جهانی 2010 برای کانگوروها گلزنی کردند. پانته لیچ (84) نیز با گل خود تنها از سنگینی شکست برای صربستان 3 امتیازی کاست.

به این ترتیب آلمان با انگلیس و آمریکا با غنا در دور یک هشتم نهایی دیدار می کنند و بازیکنان استرالیا و صربستان هم از خانه هایشان تماشاگر ادامه رقابت ها خواهند بود.