همشهری آنلاین: روز چهاردهم جام‌جهانی 2010 با صعود ژاپن، هلند، پاراگوئه و اسلوواکی به پایان رسید.

به گزارش مهر، در ادامه مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی پنجشنبه شب دو بازی از گروه E برگزار شد که طی آن تیم‌های ژاپن و هلند برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

تیم‌های ژاپن و دانمارک در ورزشگاه "رویال بافوکنگ" شهر فوکنگ برگزارکننده حساس ترین دیدار پنجشنبه شب بودند، دیداری که در پایان با نتیجه 3 بر 1 به سود ژاپن به پایان رسید.

Japan's midfielder Makoto Hasebe heads the ball past Denmark's midfielder Thomas Kahlenberg during the Group E first round 2010 World Cup football match Denmark vs. Japan on June 24, 2010 at Royal Bafokeng stadium in Rustenburg.

تیم ملی فوتبال ژاپن دومین نماینده قاره آسیا بود که توانست از مرحله مقدماتی به دور دوم صعود کند. کره جنوبی قبل از این به جمع شانزدهم تیم برتر رقابت‌های جام جهانی صعود کرده بود. کره شمالی و استرالیا دو نماینده دیگر آسیا از مرحله حذفی صعود نکردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

ملی پوشان فوتبال هلند نیز که پیش از این صعود خود به مرحله دوم مسابقات را قطعی کرده بودند، پنجشنبه شب در ورزشگاه گرین پوینت شهر کیپ تاون به مصاف کامرون رفتند و با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی دست یافتند.

در دیدارهای عصر روز پنجشنبه نیز تیم ملی فوتبال ایتالیا که مدافع عنوان قهرمانی بود با نتیجه 3 بر 2 برابر اسلوواکی شکست خورد و وداع تلخی با جام نوزدهم داشت. تیم ملی پاراگوئه در دیگر دیدار این گروه برابر نیوزلند به تساوی بدون گل دست یافت تا به مرحله بعد صعود کند.

از گروه F این رقابت‌ها تیم های ملی فوتبال پاراگوئه و اسلوواکی به جمع 16 تیم برتر راه یافتند و تیم های ایتالیا و نیوزلند به خانه بازگشتند.

کد خبر 110372

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز