همشهری آنلاین: گرد و غبار استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان را فرا گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد: با ورود گرد و غبار غلیظ به هوای این استان که از دیروزچهارشنبه آغاز شده است دید افقی در استان را به کمتر از هزار و 700 متر رسانده است.

براساس این گزارش، شدت گرد وغبار در شهرستانهای غربی و شمال غربی استان کرمانشاه بیش از سایر مناطق بوده به گونه ای که میزان دید افقی در شهرستان جوانرود به کمتر از 500 متر رسیده است.

میزان دید افقی در شهر کرمانشاه کمتر از یک کیلومتر است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه میزان ذرات معلق و آلوده کننده هوا را در هوای شهر کرمانشاه 700 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 5 برابر حد مجاز آن که 150 میکروگرم بر متر مکعب است، اعلام کرد.

مسئولان فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه اعلام کردند، علیرغم وجود گردوغبار شدید در هوای استان، پروازهای این فرودگاه از دیشب تا صبح امروز با کمترین تاخیر برقرار شده است.

کارشناسان اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش میزان گردوغبار تا پایان وقت امروز خبر دادند.

گرد و غبار از دیشب آسمان استان کردستان را فرا گرفته است.

مدیر کل هواشناسی کردستان هم گفت:توده طوفانی غلیظ گرد و خاک که بر استان اثر گذاشته، سبب افزایش قابل ملاحظه ذرات جامد معلق در جو شده است.

حیدری میزان دید در شهر بانه را که در مرکز عبور آلودگی قرار دارد، 600 متر و در شهر سنندج حدود 2 هزار متر اعلام کرد و افزود: این اوضاع جوی کم و بیش تا شنبه 26 تیرماه ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نیز اعلام کرد: اکنون میزان ذرات گرد و غبار در هوای این استان 400 میکروگرم بر مترمکعب است که 350 میکرو گرم بیشتر از حد طبیعی است.

مرادی ازعموم مردم به ویژه بیماران قلبی عروقی، کودکان و سالمندان خواست از تردد در هوای آزاد خودداری کنند.

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت استان همدان نیز گفت: ذرات گرد و غبار موجود در هوای همدان که از کشورهای عراق و عربستان وارد هوای همدان شده 512 میکروگرم بر متر مکعب است که 5/5 برابر بیشتر ازحد استاندارد است.

حسین نوروزی به بیماران قلبی،ریوی، کودکان و کهنسالان توصیه کرد از حضور در فضای آزاد خودداری کنند.

برچسب‌ها