لندن: عنوان گران‌ترین خانه جهان به آپارتمانی در لندن به‌قیمت 220‌ میلیون دلار رسید

خریدار این خانه 6 اتاق خوابه هنوز مشخص نیست و شرکت واسطه این معامله حاضر به افشای نام او نشده است. رسانه‌های انگلیس می‌گویند خریدار این خانه به احتمال زیاد رئیس یکی از شرکت‌های نفتی خاورمیانه یا نیجریه است.

روزنامه دیلی‌میل گزارش داده است که تمام شیشه‌های این خانه ضد‌گلوله است و محافظانی آموزش دیده به‌صورت شبانه‌روزی در اطراف آن مشغول گشتزنی هستند. این خانه که در طبقه آخر یک آسمانخراش قرار دارد همچنین به‌وسیله یک دالان به هتلی 5‌ستاره راه پیدا می‌کند. رکورد گران‌ترین خانه جهان پیش از این متعلق به ملکی در کالیفرنیا به قیمت 150‌میلیون دلار بود.

چینی‌ها رکورد دومینوی انسانی را شکستند

پکن: چینی‌ها با به‌راه انداختن یک زنجیره با شرکت 10‌هزار و 276‌نفر توانستند رکورد طولانی‌ترین دومینوی انسانی جهان را بشکنند. در این رکورد‌شکنی منگه باتیر، ستاره بسکتبال چین یک توپ بسکتبال را به‌سمت نفر نخست این زنجیره پرتاب کرد تا خراب‌شدن این دومینوی انسانی شروع شود. رکورد پیشین دومینوی انسانی در اختیار سنگاپوری‌ها بود که در سال 2000‌با حضور 9‌هزار و 234‌دانش‌آموز در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

رکوردشکنی دانش‌آموزان چینی با حضور مقام‌های مختلف این کشور برگزار شد و 10‌دقیقه طول کشید. با تایید نماینده گینس این رکورد جدید به‌زودی به‌نام چینی‌ها ثبت می‌شود. چینی‌ها برای هماهنگی کامل شرکت‌کنندگان در این رکوردشکنی مدت‌ها وقت صرف کرده و تمرین‌های مختلفی انجام داده بودند.

حکم علیه جغد‌خانگی

دیون: شورای منطقه‌ای در انگلیس با صدور حکمی مانع از گردش یک پیرمرد بازنشسته به‌همراه جغدش در خیابان‌ها شده است. راسل برت،74‌ساله مدت‌هاست که از این جغد نگهداری می‌کند و او را مانند فرزندانش دوست دارد. سرگرمی هر روز آقای برت گردش و پیاده‌روی با این جغد در خیابان‌ها بود و به‌همین خاطر اهالی محل به او لقب «مرد جغدی» را داده‌اند.

با وجود این شورای محلی منطقه دیون اعلام کرده است به‌خاطر احتمال خطرناک بودن این جغد برای مردم، آقای برت اجازه بردن جغدش را به محل‌های عمومی ندارد. هر‌چند این مرد بازنشسته هنوز می‌تواند جغد خود را برای آموزش بچه‌ها به مدرسه ببرد اما مردم منطقه با امضای طوماری قصد دارند به این حکم اعتراض کنند.

استقبال از بالن شیشه‌ای در فستیوال اروپا

لندن: یک بالن با کف شیشه‌ای مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان فستیوال اروپا قرار گرفت. برای نخستین بار در جهان است که کف کابین سرنشین‌های یک بالن از جنسی شفاف ساخته شده است که به‌وسیله آن مسافران می‌توانند منظره‌های زیرپای خود را ببینند.

هر چند تجربه سوار‌شدن به این بالن کمی ترسناک به‌نظر می‌رسد اما بسیاری از بازدیدکنندگان این فستیوال خواستار سوار‌شدن به این بالن حتی برای مدت کوتاهی بودند. در بزرگ‌ترین فستیوال بالن اروپا بیش از 150‌بالن با شکل‌های عجیب‌و‌غریب شرکت کرده بودند. کریستین براون، مالک بالن کف شیشه‌ای با قبول ترسناک‌بودن سوار‌شدن به‌چنین بالنی ابراز امیدواری کرده است که تا سال آینده بتواند چند نمونه مشابه این بالن را به بازار بفرستد.