پکن: یک جوان چینی که دو دستش را در یک حادثه از دست داده است با حضور در یک برنامه تلویزیونی و نواختن پیانو با انگشت‌های پایش این روزها حسابی مشهور شده است

LIU Wei

 لیو وی،23‌ساله در یک مسابقه کشف استعدادهای درخشان حاضر شد و در میان شگفتی داوران و تماشاگران یک آهنگ بسیار سخت را بدون مشکل فقط با استفاده از انگشت‌های پایش نواخت.

این جوان چینی در سن 10‌سالگی در هنگام بازی دچار برق گرفتگی شد و پزشکان مجبور به قطع دو دست او از ناحیه بازو شدند.

وی از 18‌سالگی تلاش‌هایش را برای رسیدن به رویای خود آغاز کرد اما بسیاری از استادهای موسیقی با غیر ممکن دانستن این مسئله حاضر به آموزش او نشدند. لیو وی می‌گوید اکنون به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایش رسیده است.

armless chinese pianist

نجات خرس بازیگوش از مرگ

فلوریدا: یک خرس بازیگوش که سرش در یک ظرف پلاستیکی گیر افتاده بود به وسیله حامیان حیوانات از خطر مرگ نجات پیدا کرد. نجات دهندگان این بچه‌خرس می‌گویند او به خاطر این ظرف بیشتر از 10‌روز موفق به‌خوردن آب و غذا نشده بود و به‌همین خاطر امکان مرگش وجود داشت. کارشناسان می‌گویند به احتمال زیاد این خرس در نزدیکی مناطق شهری در جست‌وجوی غذا بوده که هوس مزه‌کردن شیرینی باقیمانده در ته این ظرف به سرش زده است.

مسئولان جمعیت حمایت از حیوانات پس از اینکه با گزارش مردم متوجه این موضوع شدند با کار گذاشتن تله در محل رفت و آمد خرس‌ها چند روز منتظر‌بودند. سرانجام با گذشت بیش از یک هفته این خرس به همراه مادرش دیده شد و کارشناسان توانستند او را نجات دهند.

مجوز برای فعالیت نخستین زن قایقران ونیز

ونیز: مسئولان دولتی ایتالیا برای بار‌ نخست برای یک زن مجوز راندن قایق‌های مشهور شهر ونیز را صادر کردند. جیورجیا بوسکولو که مادر 2‌بچه‌ است پس از یک سال تمرین و شرکت در آزمون‌های مختلف سرانجام توانست اجازه راندن قایق‌های موسوم به گاندالا را دریافت کند.

خانم بوسکولو که پدرش هم یک قایقران در شهر ونیز بوده است اکنون می‌تواند به طور رسمی با انتقال گردشگران در کانال‌های آبی باریک شهر ونیز درآمد کسب کند. ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و در آن اثری از خودروهای شخصی وجود ندارد. حدود 150‌کانال، 118‌جزیره ونیز را به یکدیگر وصل می‌کنند و هنوز به طور سنتی قایق‌ها مهم‌ترین وسیله رفت و آمد در این شهر هستند. قایق‌های کوچک گاندالا فقط ظرفیت حمل 2‌یا 3‌مسافر را دارند و تاکنون هیچ زنی موفق به دریافت مجوز فعالیت با آنها نشده بود.

رکوردشکنی پیرمرد با یخچال 56‌ساله

لندن: یک خانواده انگلیسی با استفاده از یک یخچال قدیمی در خانه‌شان این روزها نظر رسانه‌های این کشور را به‌خود جلب کرده‌اند. قضیه از این قراراست که پدر این خانواده علاقه عجیبی به یخچالی که 56‌سال پیش پدرش خریده دارد و تاکنون به‌هیچ عنوان حاضر به‌عوض کردن آن نشده است.

ادموند گارود می‌گوید پدرش این یخچال کوچک را در سال 1954‌به قیمت حدود 100‌دلار خریده است و این یخچال هنوز هم بدون مشکل کار می‌کند. پدر آقای گارود این یخچال را به‌صورت قسطی و با 12‌ماه ضمانت‌ خریده بود. یخچال این خانواده پس از تحقیق یک کارخانه تولید لوازم خانگی کشف شد و اکنون لقب قدیمی ترین یخچال انگلیس را به‌نام خود ثبت کرده است.

کد خبر 113978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز