پکن: بیش از 200‌خانواده چینی مجبور شدند نام خانوادگی خود را به‌خاطر یک مشکل رایانه‌ای عوض کنند! قضیه از این قرار است که در نام خانوادگی این خانواده‌ها حرفی از الفبای زبان چینی وجود داشته است که رایانه‌ها قادر به تشخیص و چاپ آن نیستند.

چینی‌ها حروف زبان سخت و تصویری خود را در سیستم کددهی رایانه‌ها تبدیل کرده‌اند اما هنوز چاره‌ای برای این حرف خاص پیدا نشده است. خانواده‌هایی که رایانه با نام خانوادگی‌شان مشکل دارد در صورتی که بخواهند مدارک دولتی مانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند دچار مشکل می‌شوند. در حال حاضر یک چینی یا یک خارجی که می‌خواهد چینی بیاموزد، برای آنکه بتواند بگوید سواد کامل دارد باید بتواند حدود 10‌هزار کاراکتر را بخواند و بنویسد.

مسابقات پوشش زنبوری!

انتاریو: مسابقه داشتن پوشش از زنبورهای عسل این روزها باعث سرگرم‌شدن مردم کانادا شده است. در این مسابقه هزاران زنبور عسل روی صورت و بدن شرکت کنندگان مسابقه می نشینند و داوران در نهایت برنده بهترین پوشش زنبوری را انتخاب می‌کنند.

مسئولان برگزاری این رقابت می‌گویند سابقه آن به بیش از 300‌سال پیش بازمی‌گردد. گفته می‌شود در آن زمان درست‌کردن پوششی از زنبورعسل نوعی سرگرمی برای کندو داران بوده است. برای جمع‌شدن زنبورها روی بدن شرکت‌کنندگان از زنبور ملکه استفاده می‌شود.

هر گروه از زنبورهای‌عسل یک زنبور ملکه دارند که او را از روی بویش تشخیص می‌دهند. شرکت‌کنندگان به‌همین خاطر زنبور ملکه را در یک کیسه نایلونی به بدن‌ خود وصل می‌کنند و زنبورهای گروه این ملکه در اطرافش باقی می‌مانند.

ماه‌عسل برای پایان اختلاف‌های زوج کرگدن

کاتماندو: مسئولان باغ‌وحشی در نپال برای پایان دادن به اختلاف‌های زوج کرگدن این باغ‌وحش تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند. این دو کرگدن تک شاخ که نسل آنها در معرض انقراض قرار دارد مدت‌هاست که با یکدیگر در این باغ وحش زندگی می‌کنند اما زندگی آرامی نداشته‌اند. مسئولان باغ‌وحش اکنون فضای مجلل و بهتری را برای این زوج کرگدن در نظر گرفته‌اند.

در نپال اکنون فقط 435‌کرگدن تک‌شاخ آسیایی وجود دارد و این درحالی است که در گذشته تعداد آنها بسیار زیاد بود. گفته می‌شود این 2‌کرگدن با هم جر‌و‌بحث دارند و جنگ‌های آنها در 18‌سال گذشته ادامه داشته است. مسئولان باغ‌وحش در محل زندگی جدید این 2‌کرگدن برای آنها امکانات ویژه‌ای مانند استخر‌گِل اختصاصی در نظر گرفته‌اند.

پسری که با نیمی از مغزش زندگی می‌کند

لندن: دیدن بازی لوئیز این روزها برای پدر و مادرش مسئله‌ای شبیه معجزه است. این پسر 12‌ساله تا چند وقت پیش به‌خاطر ابتلا به نوعی بیماری شبیه به مننژیت در بیمارستان بستری بود. پزشکان برای جلوگیری از مرگ این نوجوان عمل بسیار سختی روی او انجام دادند که لوئیز را با نیمی از مغزش روی تخت بیمارستان باقی گذاشت. پزشکان با بررسی اسکن مغزی لوئیز متوجه شدند که بیماری نادر این پسر باعث صدمه‌دیدن سمت راست مغز او شده است.

به‌همین خاطر گروه پزشکی تصمیم گرفت که بخش متورم سمت راست مغز را به امید کمک بخش چپ مغز برای بهبودی لوئیز جدا کند. مسئولان بیمارستان به پدر و مادر لوئیز هشدار داده بودند این عمل جراحی ممکن است باعث فلج شدن کامل فرزند آنها شود اما اکنون این پسر 12‌ساله می‌تواند به‌راحتی راه برود و بازی کند.