واشنگتن: نتایج یک تحقیق درباره اطلاعات عمومی دانش‌آموزان آمریکایی که وارد دانشگاه‌ها شده‌اند، این روزها حسابی جنجال به‌پا کرده است.

بخشی از نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که اکثر دانش‌آموزان آمریکایی که دیپلم گرفته‌اند فکر می‌کنند بتهوون، موسیقی‌دان مشهور آلمانی سگی در یک فیلم سینمایی و میکل‌آنژ، نقاش و مجسمه‌ساز ایتالیایی یک ویروس رایانه‌ای است!

این تحقیق نشان می‌دهد که دانش‌آموزان آمریکایی در بیشتر مسائل، اطلاعات‌عمومی چندانی ندارند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تحقیق هیچگاه نام رژیم آپارتاید در آفریقای‌جنوبی به گوششان نخورده بود و عقیده داشتند کشوری به نام چکسلواکی وجود نداشته است.

مبارزه برای جلوگیری از تخریب‌خانه

پکن: یک مرد چینی مدت‌هاست که به مبارزه خود با بساز‌و‌بفروش‌های این کشور ادامه می‌دهد و با وجود تخریب تمامی خانه‌‌های همسایه‌ها هنوز خانه‌اش را رها نکرده است. با وجود اینکه سازندگان یک مجتمع‌مسکونی توانسته‌اند تمامی خانه‌های منطقه سکونت ژو‌بائوگانگ را بخرند اما او حاضر نیست به‌هیچ عنوان از خانه پدری خود دل بکند.

بساز و بفروش‌ها که در فکر ساخت تعداد زیادی آپارتمان در این منطقه هستند به‌خاطر مجبور‌کردن این مرد به‌فروش خانه‌اش برق و آب خانه او را قطع و اطراف محل زندگی او را گودبرداری کرده‌اند. این مرد چینی به‌همین خاطر مجبور است اکنون برای ورود به خانه‌اش از یک نردبان استفاده کند. مقاومت چینی‌ها در برابر تخریب خانه‌شان سابقه زیادی دارد. در مشهورترین مورد مشابه یک خانواده چینی برای 280‌روز مقاومت کرده بودند.

دستگیری 6‌ساعته دزد توسط پنجره!

لندن: دزدی که برای سرقت به خانه‌ای در شرق لندن رفته بود، هیچگاه فکر نمی‌کرد یک پنجره باعث دستگیری او شود. قضیه از این قرار است که این دزد در هنگام شب قصد سرقت اموال این خانه را داشت که در هنگام خروج میان پنجره خانه گیر کرد و نتوانست دیگر از جایش تکان بخورد.

در حالی‌که مالکان این خانه در مسافرت به‌سر می‌بردند ساعت 7:30صبح رهگذران، نیروهای آتش‌نشانی را خبر کردند و پس از تحقیقات، این سارق بداقبال دستگیر شد. ماموران پلیس می‌گویند این دزد دست‌کم 6‌ساعت به‌صورت وارونه روی پنجره مانده و به‌همین خاطر با‌وجود دستگیر شدن از مردم محل به‌خاطر نجاتش تشکر کرده است! ماموران پلیس انگلیس در موارد مشکوک نیروهای آتش‌نشانی را برای جلوگیری از خطرهای احتمالی همراهی می‌کنند.

استفاده از بالن برای رسیدگی به درخت‌ها

لندن: مسئولان یک نمایشگاه گل‌و‌گیاه در انگلیس مجبور شده‌اند برای هرس درختان بلند آن از بالن‌های پرشده با گاز هلیوم استفاده کنند. این نمایشگاه وسیع به نام پروژه عدن هر‌سال میلیون‌ها بازدیدکننده دارد و در آن گونه‌های گیاهی نقاط گوناگونی از جهان دیده می‌شود.

برخی از درخت‌های این نمایشگاه بلندی بیشتر از 50‌متر دارند و گیاه‌شناسان به‌همین خاطر برای هرس و بررسی آفت‌های آنها از بالن برای رسیدن به سرشاخه‌های آنها استفاده می‌کنند. استفاده از این بالن‌ها برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب بوده است و به‌همین خاطر مسئولان این نمایشگاه قصد دارند به‌زودی بخش ویژه‌ای برای استفاده از این بالن‌ها به‌وسیله مردم عادی راه‌اندازی کنند. در این نمایشگاه 16‌هزار نوع گیاه مناطق گرمسیری از جمله درختان قهوه و موز پرورش داده شده‌اند.