تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰

اولین دوره بازی‌های المپیک جهانی نوجوانان از روز شنبه در کشور سنگاپور آغاز شده است تا نوجوانان ورزشکار کشورهای مختلف جهان که پیش از این در رقابت‌های انتخابی سهمیه این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند، رقابت‌های خود را برای کسب مدال‌های رنگارنگ در رشته‌های مختلف ورزشی آغاز کنند.

مسئولان این المپیک از مدت‌ها قبل برای حضور 3700 ورزشکار از کشورهای مختلف و همچنین برگزاری رقابت‌ها برنامه‌ریزی زیادی کرده‌اند و علاوه بر مسابقه های ورزشی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بسیاری هم پیش بینی کرده‌اند.

مسئولان ستاد برگزاری بازی‌ها با توجه به برگزاری این دوره از بازی‌ها در ماه مبارک رمضان در برخی از نقاط دهکده نمازخانه در نظر گرفته‌اند و رستوران دهکده نیز از ساعت 4 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند تا روزه‌داران از نقاط مختلف دهکده بتوانند به رستوران و نمازخانه عزیمت کنند.

هرچند این المپیک به هیچ عنوان با رقابت‌های اصلی المپیک قابل مقایسه نیست، ولی حضور چهره‌های نوجوان و مستعد ورزشکار به عنوان آینده‌سازان و قهرمانان آینده رشته‌های مختلف ورزشی باعث شده تا توجه بسیاری به این رقابت‌ها شود، به ویژه این که تعدادی از این ورزشکاران بی‌شک از ورزشکاران حاضر در المپیک 2012 و 2016 نیز خواهند بود و حضور در این رقابت‌ها می‌تواند تجربه ارزشمندی برای ورزشکاران تلقی شود.

کاروان ورزشی ایران نیز با 52 ورزشکار در رشته‌های والیبال، کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، بسکتبال، تیراندازی، شنا، دوومیدانی، بوکس، قایق‌رانی، فوتبال بانوان و جودو در این رقابت‌ها حضور یافته است تا با حضور در این رویداد مهم بین‌المللی تجارب ارزشمندی کسب کند.

البته با توجه به فاصله امکانات ورزشی نوجوانان ایران و نحوه آماده‌سازی و دیدارهای تدارکاتی، آنها جدال نابرابری را با حریفان آغاز کرده‌اند، ولی حضور چهره‌های مستعد در رشته‌هایی چون کشتی، والیبال، تکواندو و بسکتبال و افتخارآفرینی نوجوانان در این رشته‌ها در سال‌های اخیر باعث شده تا بخت ایران برای تصاحب مدال کمتر از سایر کشورها نباشد.

البته در کنار رقابت‌های ورزشی، نوجوانان ایران این فرصت را دارند تا با فرهنگ صلح و دوستی که در این جشنواره جهانی به نمایش در آمده بیشتر آشنا شوند و در کنار این رقابت‌ها با برنامه‌های مختلف جانبی که در نظر گرفته شده است نوجوانان سایر کشورها را با فرهنگ و تاریخ ایران و همچنین بازی‌های بومی و محلی آن آشنا کنند.

امیدواریم نوجوانان ایرانی علاوه بر کسب نتایج ارزشمند و درخشان از این رقابت‌ها به تجارب ارزنده‌ای برای آینده ورزش ایران دست پیدا کنند.

منبع: همشهری آنلاین