یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

برگزاری رقابت‌های المپیک نوجوانان در کشور سنگاپور با حاشیه‌هایی همراه بود. برخی از آنها جالب و خواندنی‌اند.

دوچرخه 568

گرانی هتل‌ها

با برگزاری رقابت های المپیک نوجوانان در کشور سنگاپور، بهای اقامت در هتل‌های این کشور تا 40 درصد افزایش یافته است.به عنوان مثال، اکنون نرخ یک شب اقامت در هتل کارلتون که مجلل‌ترین و مجهزترین هتل منطقه فوروما است، با افزایشی 40 درصدی به 250 دلار رسیده است. دیوید لینگ، کارشناس امور جهان‌گردی گفته است که وقتی شمار هتل‌ها محدود باشد و درخواست جهان‌گردان زیاد، چنین وضعیتی پیش خواهد آمد.

 700 تن مواد غذایی در دهکده باز‌ی‌ها

حدود 700 تن مواد غذایی برای ورزشکاران،‌مسئولان و خبرنگاران حاضر در سنگاپور در نظر گرفته شده است و تاکنون نیز سنگاپوری‌ها پذیرایی مناسبی از شرکت‌کنندگان در اولین المپیک نوجوانان جهان کرده‌اند.از آن‌جایی که پیش‌بینی می شود مقداری از غذاهای تهیه شده اضافه باشد، اعلام شده که مابقی این مواد به محرومان کشور سنگاپور داده می‌شود.

استرالیا، منظم‌ترین کشور حاضر در رقابت‌ها

در میان کشورهای حاضر در رقابت‌های المپیک نوجوانان، استرالیا با نظم خاصی در این مسابقات حضور پیدا کرده است. استرالیایی ها با پرچم‌های منظم و با هماهنگی با آموزش و پرورش و سازمان ورزش این کشور در مسابقات حضور پیدا کرده‌ اند. یکی از قهرمانان این کشور که دانش‌آموز مقطع متوسطه است ، می گوید:« بسیار خوشحالم که در این دوره از رقابت‌ها حضور داریم. ما به دنبال افتخارآفرینی برای استرالیا هستیم.» وی ادامه می‌دهد:
« از میان ورزشکاران جوان و نوجوان در استرالیا 100 نفر برای این رقابت‌ها انتخاب شدند. امیدوارم
تمامی ورزشکاران بتوانند پرچم استرالیا را به اهتزاز درآوردند و مدال کسب کنند.»

داشتن مواد مخدر مساوی است با مرگ

میزبان المپیک نوجوانان به کلیه شرکت‌کنندگان و جهان‌گردان بابت مواد مخدر هشدار داد. کشور سنگاپور مقررات سنگینی برای حمل و استفاده از مواد مخدر دارد. به همین دلیل دولت سنگاپور به 3600 ورزشکار شرکت‌کننده، اعضای تیم‌ها و جهان‌گردانی که برای تماشای پیکارها قدم به خاک این کشور گذاشته‌اند، هشدار داد که در صورت مشاهده مواد مخدر، به شدت با خاطی برخورد می‌شود. مطابق قوانین این کشور، در صورتی که شخصی بیش از 15 گرم مواد مخدر همراه داشته باشد، به مرگ محکوم خواهد شد.

کد خبر 114983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز