کوالالامپور: با اینکه برخی حیوانات حتی بچه‌های حیوانات دیگر را شکار کرده و می‌خورند اما میمون پارک‌جنگلی جزیره بالی در اندونزی یک بچه‌گربه را به‌ فرزندخواندگی قبول کرده و از آن مراقبت می‌کند

نگهداری از این بچه‌گربه باعث شده مسئولان پارک‌جنگلی امکانات خاصی را برای این میمون بامسئولیت در نظر بگیرند و از غذا گرفته تا سرگرمی‌های گوناگون را برای وی مهیا کنند.

البته فرزندخوانده این میمون، فقط برای مادر جدیدش میمون و مبارک بوده است .

حال آنکه برای گردشگران، گاه نامیمون و دردسرآفرین می‌شود.

برای نمونه چنانچه گردشگران بخواهند از چند ده‌متری آنها نیز بگذرند مادر جدید بچه‌ گربه حسابی به آنها چنگ‌ و ‌دندان نشان می‌دهد و گاهی به آنها حمله می‌کند.

سفارش مواد‌مخدر به پلیس

نیویورک: در چند ماه گذشته این چندمین بار است که خریدار‌های غیرحرفه‌ای مواد‌مخدر با ارسال عجولانه پیامک‌ به پلیس مواد‌مخدر سفارش می‌دهند. این بار نوبت 2‌نوجوان بود که از پلیس خواستند هرچه‌سریع‌تر برایشان 20‌دلار ماری‌جوانا بیاورد. مامور پلیس نیز با خونسردی کامل با آنها در یک فروشگاه‌ قرار گذاشت و از آنها خواست مبلغ را همراه داشته باشند و به این وسیله شک نوجوانان نیز برانگیخته نشد.

به گفته مامور پلیس هنگامی‌که وی در محل حاضر شد نوجوانان 15‌و 16‌ساله هیچ توجهی به ظاهر مرتب و موجه وی نداشتند و مدام به اطراف نگاه می‌کردند. با وجود این هنگامی‌که پلیس هویت خود را برای آنها فاش کرد یکی از نوجوانان رنگش پریده و سپس بیهوش شده است.


آموزش گورخری

مسکو: رانندگان روسیه وقتی در سر‌چهارراه‌های پر تردد شهر به یکباره با گورخرها روبه‌رو شدند، حسابی تعجب کردند. پلیس روسیه برای جلب توجه رانندگان به رعایت حقوق عابران پیاده تعدادی از اسب‌های خاکستری روشن را با رنگ‌آمیزی راه‌راه سیاه و سفید به شکل گورخرها در آورده و از تقاطع‌های شلوغ شهر عبور داد.

در واقع این نوع رنگ‌آمیزی نمادی از خط‌کشی محل عبور عابران‌پیاده است. همراهان این حیوانات پلاکاردهای زردرنگی به پشت آنها زده بودند که رویشان نوشته شده بود «کودکان در راه مدرسه هستند». این اقدام پلیس در پی کشته‌ شدن 387‌نفر و زخمی شدن6‌هزار و 600نفر از عابران پیاده در 6‌ماه نخست سال میلادی در روسیه بوده است.

نجات بزها از لبه 16 سانتی

مونتانا: بااینکه بز‌ها را می‌توان قهرمان سنگ‌نوردی دانست اما2رأس بز که در لبه زیرین یک پل ریل راه‌آهن گیر افتاده‌ بودند، سرانجام با کمک گروه امداد، نجات پیدا کردند . این 2‌بز بازیگوش که معلوم نیست چگونه سر از زیر پل راه‌آهن جنوب شهر مونتانا آمریکادر آورده‌ بودند، پس از گذراندن 2‌روز بر یک لبه کمتر از 16‌سانتی‌متری و به ارتفاع بیشتر از 20متر از سطح زمین توسط گروه امداد محلی به پایین آورده‌ شدند.

این 2 بز کم‌سن و سال با وزن حدود 12‌تا 15‌کیلوگرم این مدت را چنان در این لبه‌خطرناک پل تحمل کردند که در لحظات آخر دیگر رمقی برای روی پا ایستادن نداشتند و هرکسی که شاهد این ماجرا بود احتمال سقوط آنها را در هر لحظه می‌داد. در حال حاضر هر دوی این بزها در سلامت کامل به‌سر می‌برند.