گروه حوادث: اعضای باند تبهکاری بعد از آنکه متوجه شدند یکی از طعمه‌هایشان چک آنها را برگشت زده است، او را ربودند اما این اشتباه آنها باعث شد همگی در دام پلیس گرفتار شوند.

آدم ربایی چکی

شانزدهم مرداد ماه امسال، مردی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی رفت تا از 3 آدم ربا که روز گذشته او را ربوده بودند، شکایت کند. این مرد به بازپرس پرونده گفت: از مدتی قبل با دیدن آگهی یک شرکت که مدعی بود در زمینه واردات، صادرات و تولید فعالیت می‌کند، برای دریافت سود ماهانه در آنجا سرمایه‌گذاری کردم و در مقابل پولم و سود ماهانه آن، چک گرفتم اما دیروز وقتی برای وصول چک به شعبه بانکی در خیابان اشرفی اصفهانی رفتم، متوجه شدم چک متعلق به شرکت، بلامحل است.

بعد از اطلاع از این موضوع، به سرعت با مدیرعامل تماس گرفتم، او هم قول داد تا 2ساعت دیگر پول به حسابش واریز می‌کند اما وقتی بعد از 2ساعت، پولی واریز نشد چک‌ها را برگشت زدم و آنها را به برادرم که همراهم بود دادم و خودم به سمت شرکت به راه افتادم اما به محض خارج شدن از بانک 2 مرد که خود را مامور پلیس معرفی می‌کردند مرا ربودند و سوار خودرویشان کردند.

آنها با تهدید از من می‌خواستند چک‌هایی را که برگشت زده‌بودم به آنها بدهم اما چون آنها را به برادرم داده بودم این کار امکان نداشت. وقتی به محل خلوتی رسیدیم آنها مرا کنار بزرگراه رها کردند و رفتند. با این شکایت و با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای ردزنی و شناسایی آدم‌ربایان آغاز کردند و درحالی‌که تحقیقات نشان می‌داد آنها احتمالا از سوی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری قلابی اجیر شده‌اند، دستگیری این مرد و همدستش در دستور کار قرار گرفت و ماموران این مرد و مدیر داخلی شرکت قلابی را در عملیات های جداگانه دستگیر کردند.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان درباره سوابق متهمان مشخص شد مدیرعامل شرکت قلابی بعد از تاسیس دفتری در میدان محمدیه تهران، با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی فریبنده در روزنامه‌های کثیرالانتشار، به بهانه پرداخت سود مشارکت در سرمایه‌گذاری در زمینه تجارت و صادرات مواد‌غذایی و چوب به آسیای میانه و روسیه، اقدام به کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌های خود کرده و به آنها چک‌های بلامحل داده است.

مالباختگان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این موضوع که تاکنون با شناسایی تنها 10 نفر از مالباختگان، ارزش اموال این تعداد از مالباختگان در حدود 300 میلیون تومان برآورد شده است، گفت: تمامی مالباختگانی که با شرکت تولیدی - بازرگانی زانوس شمال قرار داد امضا کرده‌اند و از آنها کلاهبرداری شده‌است،

می‌توانند به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. از کسانی هم که از سایر اقدامات این شرکت و 2 متهم سابقه دار دستگیر شده اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره‌ تلفن‌های 51055514 و 51055614 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.