گروه حوادث: مرد تبهکار پس از آنکه با گرفتن مرخصی از زندان خارج شد، بار دیگر کلاهبرداری‌های میلیونی خود را از سر گرفت.

متهم

او این بار با معرفی خود به‌عنوان فرزند یکی از مسئولان قضایی کشور و به بهانه تبرئه متهمان پرونده‌های مختلف، تنها از 3 نفر نیم‌میلیارد تومان کلاهبرداری کرد. ماجرای کلاهبرداری‌های مرد جوان هنگامی فاش شد که ماموران حراست یک سازمان قضایی، در جریان فعالیت مردی قرار گرفتند که با جعل مدارک مختلف و معرفی خود به‌عنوان فرزند مسئول این سازمان، اقدام به صدور برگه‌های جعلی برای آزادی متهمان اقتصادی کرده بود.

با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده با دقت تحت بررسی قرار گرفت و در جریان این تحقیقات بود که مشخص شد این مرد با معرفی خود به‌عنوان پسر این مقام قضایی کشور و به بهانه آزاد کردن متهمان از آنها صدها میلیون تومان دریافت کرده است. بررسی‌های قضایی - پلیسی بیانگر آن بود که مرد جوان تنها در جریان یکی از کلاهبرداری‌های خود، از متهم پرونده‌ای در دادسرای جرایم اقتصادی 200 میلیون تومان پول گرفته تا برای او نامه‌ای بنویسد و ادعا کرده متهم با داشتن آن می‌تواند تبرئه شود.

متهم سابقه‌دار

در ادامه تحقیقات برای شناسایی این مرد، ماموران حفاظت اطلاعات دادگستری با بررسی پرونده، متوجه شباهت این مرد با متهم سابقه‌داری شدند که در سال‌84 به همین روش در استان قزوین اقدام به کلاهبرداری کرده بود. وقتی در ادامه تحقیقات مشخص شد که این متهم، خرداد ماه امسال برای مرخصی از زندان خارج شده و دیگر بازنگشته است، این فرضیه که وی باید همان کلاهبردار تحت تعقیب باشد قوت گرفت؛ به این ترتیب کارآگاهان، مخفیگاه این مرد را در شهرستان ورامین شناسایی کرده و سرانجام بعد از چندین روز تعقیب و مراقبت این مرد را در مخفیگاهش به محاصره درآورده و دستگیر کردند.

در جریان نخستین بازجویی‌های فنی از متهم، مشخص شد وی که عباس نام دارد، خود را با نام‌های روح‌الله و سیامک معرفی کرده و با این عنوان که فرزند یکی از مسئولان قضایی رده بالای کشور و بازرس ویژه دستگاه قضایی است، از 3 نفر بیش از نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

بازپرس دواتگر- رئیس شعبه دهم دادسرای ناحیه 6 خارک- با اعلام این خبر گفت: اگر چه متهم تا‌کنون به کلاهبرداری از 3 نفر اعتراف کرده است اما با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری‌های گسترده از سوی این متهم وجود دارد عکس بدون پوشش وی در روزنامه‌ها به چاپ می‌رسد تا درصورتی که مالباختگان دیگری وی را شناسایی کردند برای طرح شکایت به دادسرای ناحیه 6 خارک واقع در خیابان حافظ، خیابان شهریار مراجعه کنند.

کد خبر 120077

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز