همشهری آنلاین: رییس جمهوری کشورمان گفت: اگر استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی منطقه با نگاه راهبردی و برادرانه درکنار هم قرار گیرد، موجب پیشرفت کشورها و ملت‌های منطقه و شکست ناپذیر شدن آنان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی نژاد عصر روز دوشنبه در دیدار نوری المالکی نخست وزیر عراق با بیان اینکه شرایط منطقه و جهان بسرعت در حال تغییر است، اظهار داشت: کشورها و دولت‌های منطقه دست در دست یکدیگر می‌توانند کشورهای خود و منطقه را به خوبی اداره کرده و با تامین نیازهای خود، حامی و پشتیبان هم باشند.

احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد با تشکیل دولت عراق دوره طولانی سختی مردم این کشور به پایان برسد و با همکاری همه گروه‌های عراقی ویرانی‌های عراق برطرف شده و مردم به رفاه و آسایش برسند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: ایران از عراق متحد، مقتدر، مستقل و عزیز که در خدمت مردم عراق و آرمان‌های اسلامی و پیشرفت منطقه باشد به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه تصمیمات بسیار ثمربخش و مفیدی به نفع دو ملت ایران و عراق اتخاذ شده است، اظهار داشت: عراق با نگاه راهبردی افزایش روابط با ایران را در همه زمینه‌ها پیگیری می‌کند.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه با تشکیل دولت عراق به دنبال ایجاد اتحاد، پیشرفت و استقلال عراق خواهد بود، اظهار داشت: اولین ماموریت دولت عراق بازسازی خرابی‌های این کشور و ایجاد روابط مثبت و سازنده با کشورهای همسایه و اصلاح و تغییر کلیه مسایلی است که رژیم فاسد گذشته عراق با کشورهای همسایه ایجاد کرده است.

وی افزود: عراق باید به کشوری برای تثبیت امنیت و پیشرفت منطقه تبدیل شود.

مالکی گفت: ماموریت سخت دولت عراق این است که چهره واقعی مردم عراق را به ملت‌ها و کشورهای همسایه معرفی کرده و در راستای دوستی و مودت گام بردارد.

نخست وزیر عراق همچنین سفر دکتر احمدی‌نژاد به لبنان را موفقیت آمیز و تاثیرگذار دانست و گفت: در زمان حضور شما در لبنان رژیم صهیونیستی در بالاترین حد آماده‌باش قرار داشت و این ثابت کرد که آنها واقعاً ترسو هستند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها