همشهری آنلاین: «علی‌اکبر ولایتی» و «بشار اسد» طی نشستی درباره روابط رو به رشد دوجانبه، وضعیت خاورمیانه به ویژه بعد از تهاجم‌های اخیر رژیم‌صهیونیستی علیه لبنان و فلسطین و تهدید پیوسته این رژیم علیه کشورهای منطقه گفت‌وگو کردند.

ولایتی و بشار اسد

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری سوریه، «علی‌اکبر ولایتی» و «بشار اسد» طی نشستی درباره روابط رو به رشد دوجانبه، وضعیت خاورمیانه به ویژه بعد از تهاجم‌های اخیر رژیم‌صهیونیستی علیه لبنان و فلسطین و تهدید پیوسته این رژیم برای کشورهای منطقه گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین درباره وضعیت عراق گفت‌وگو کرده و بر لزوم تشکیل دولتی که توسط مردم حمایت شده و بازتاب مثبتی در تامین امنیت و ثبات منطقه داشته باشد، تاکید کردند.

بنا بر این گزارش، بشار اسد در جریان سفر «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس‌جمهوری ایران به سوریه در ماه فوریه گذشته با وی درباره روابط نزدیک دو کشور و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مسائل مربوط به عراق، تروریسم، رژیم‌صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم علیه مردم فلسطین رایزنی کرد.

در جریان این سفر ایران و سوریه یادداشت تفاهمی درباره حمل و نقل، ارتباطات، تکنولوژی و همکاری اقتصادی امضا کردند و همچنین قراردادهای همکاری در حوزه‌های کشاورزی، توریسم، آموزش و رسانه مورد توافق قرار گرفت.

 

کد خبر 113506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز